Προ των πυλών η διάθεση της ηλεκτροκίνητης Voge στην Ελλάδα
Η Voge ER 10 είναι ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα της κινεζικής εταιρίας Loncin, η οποία θα διατεθεί σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Θα αποτελέσει την πρώτη e-μοτοσυκλέτα που θα πωλείται στην Ελλάδα σε ευρεία κλίμακα, μέσω του δικτύου της εταιρίας Mototrend, ευρύτερα γνωστής ως αποκλειστικής αντιπροσώπου της Kymco στη χώρα μας.
Πρόκειται για μια ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα η οποία έχει παρουσιαστεί από την κινεζική Sur–Ron, ενώ η Voge απέκτησε τα δικαιώματα για διάθεση της σε επιλεγμένες αγορές, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα.
Η Voge ER 10 έχει διαστάσεις ίδιες με αυτές μιας naked μοτοσυκλέτας με συμβατικό κινητήρα μικρομεσαίου κυβισμού, ενώ σχεδιαστικά υποδηλώνει με τη φουτουριστική της σχεδίαση τη διαφορετικότητά της.
Η πρώτη ER 10 που έφτασε στην Ελλάδα – και την είδαμε από κοντά – επιδεικνύει πολλή και προσεκτική δουλειά, με πολύ καλό φινίρισμα και εντυπωσιακές-ενδιαφέρουσες αισθητικές λεπτομέρειες και λύσεις.
Από τη στιγμή που δεν υπάρχει συμβατικός, αλλά ηλεκτρικός κινητήρας και φυσικά απουσιάζουν όλα τα επί μέρους στοιχεία που απαιτούνται για τη λειτουργία του, η Voge ER 10 διαφέρει έντονα και χωροταξικά.
Συγκεκριμένα, οι δύο μεγάλης διατομής δοκοί του αλουμινένιου πλαισίου, ακολουθούν μια διαγώνια διαδρομή από το σημείο σύνδεσής τους με τον λαιμό της μοτοσυκλέτας και μετά από μια καμπή, καταλήγουν σε οριζόντια διάταξη, στο σημείο άρθρωσης του επίσης αλουμινένιου ψαλιδιού.
Όντας μονόσελη μοτοσυκλέτα και με κοντή ουρά, το υποπλαίσιο της Voge ER 10 είναι μικρό σε μέγεθος και εδράζεται σε υποστηρικτικές προεκτάσεις του πλαισίου.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 37 mm και διαδρομή 117 mm, και από μονό αμορτισέρ με διαδρομή 58 mm, το οποίο εδράζεται σε σύστημα μοχλισμού.
Την πέδηση αναλαμβάνουν δύο μονά δισκόφρενα μπροστά και πίσω, με διάμετρο 280 και 220 mm αντιστοίχως, τα οποία ελέγχονται από δικάναλο ABS για τα μπλοκαρίσματά τους. Οι ζάντες έχουν διάμετρο 17 ιντσών και φέρουν ελαστικά 110/70 και 140/60.
Ο 60V/6kW ηλεκτροκινητήρας της Voge ER 10, οποίος είναι υγρόψυκτος, αποδίδει μέγιστη ισχύ 14 kW, δηλαδή 19 ίππους και ροπή 4,2 kg–m, όπως αναγράφεται στο επίσημο site της Voge στην Kίνα. Ο κινητήρας μάλιστα είναι τοποθετημένος πάνω στο ψαλίδι ως μη αναρτώμενη μάζα!
Η μπαταρία των 60V/70Ah, η οποία τοποθετείται εκεί που κανονικά θα συναντούσαμε την ποδιά/μπροστινή καρίνα σε ένα συμβατικό δίτροχο, δεν είναι αφαιρούμενη.
Φέρει στοιχεία της Panasonic και η χωρητικότητά της προσδίδει στην ER 10 μια αυτονομία της τάξης των 120 χιλιομέτρων βάσει του WMTC πρότυπου μέτρησης που ισχύει για τα ηλεκτροκίνητα.
Επειδή αυτό αφορά ταχύτητες μέχρι 30 km/h, μικρές κλίσεις στις ανωφέρειες και αναβάτη βάρους 75 κιλών, σε ρεαλιστική βάση και πραγματικές συνθήκες, η αυτονομία θα είναι μικρότερη.
Η επαναφόρτιση της μπαταρίας απαιτεί 4 ώρες, με φορτιστή 12V/20A, δηλαδή απλού τύπου, συνδεδεμένο σε πρίζα οικιακού δικτύου.
Ένα στοιχείο που έχει αλλάξει σε σχέση με το πρωτότυπο – White Ghost που είχε παρουσιάσει η Sur–Ron το 2018 – είναι η τελική μετάδοση που από ιμάντας μετατράπηκε σε αλυσίδα στο Voge ER 10. Για ένα αθόρυβο ηλεκτροκίνητο δίτροχο, μια περιστρεφόμενη αλυσίδα αποτελεί την κυριότερη πηγή θορύβου.
Επίσης, τόσο το White Ghost όσο και το ER 10 έχουν το μοτέρ τοποθετημένο στο ψαλίδι ως μη αναρτώμενη μάζα. Η μοτοσυκλέτα έχει δύο riding modes, το ECO με τελική 55 km/h και τo Sport με τελική 90 km/h.
Αυτά που σημειώνονται ως εξοπλισμός για το μοντέλο είναι LED φώτα, keyless σύστημα κλειδώματος-ξεκλειδώματος και ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Οι διαστάσεις της μοτοσυκλέτας, είναι μεταξόνιο στα 1.390 mm, ύψος σέλας στα 800 mm μήκος 2.000 mm, πλάτος 790 mm και όσον αφορά το βάρος, αυτό ανακοινώνεται στα 115 κιλά.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η τιμή της Voge ER 10 στην Ελλάδα θα είναι κοντά στα 6.500 ευρώ, και η άφιξή της αναμένεται σύντομα, μέσα στην άνοιξη.