Γυμνές, “σκοτεινές” Γιαπωνέζες
Μια από τις πιο δυνατές προωθητικές ενέργειες των τελευταίων ετών ήταν αυτή που συνόδευε τη σειρά MT της Yamaha, με το Dark Side of Japan να ταιριάζει άψογα ως σλόγκαν σε αυτά τα δυναμικά μοντέλα. Τα MT-07 και MT-07, θέλησαν να επαναπροσδιορίσουν την streetfighter φιλοσοφία σε νέα, πιο προσιτά και χρηστικά επίπεδα και η αλήθεια είναι πως τα κατάφεραν, αν κρίνει κανείς από τις πωλήσεις και την δημοτικότητα τους.
Για το 2021 λοιπόν, η μεσαία έκφραση των MT, που προσδιορίζεται από τις 07 και 09 εκδόσεις, ανανεώνεται, με την ευκαιρία της συμμόρφωσης με τις Euro 5 προδιαγραφές.
Ξεκινώντας από το MT-07, ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας είναι Euro 5 όπως αναφέρθηκε, διατηρεί τη χωρητικότητα των 689 κ.εκ.
Η ισχύς του εμφανίζεται μειωμένη κατά 1,8 ίππους, στους 73,4 / 8.750, όμως αυτή η κορύφωση έρχεται κάπως νωρίτερα σε σχέση με τους 74,8 hp / 9.000 της προηγούμενης έκδοσης.
Σε συνδυασμό με το μικρό κέρδος στη ροπή, 6,9 kgm αντί για 6,8 kgm, πάντα στις 6.500 σ.α.λ., επί της ουσίας θα υπάρχει κέρδος στην απόδοση, παρά τη μικρή απώλεια στην απόλυτη ισχύ.
Όπως αναφέρει και η Yamaha, έχουν επίσης αλλάξει και βελτιώσει την εισαγωγή, τα μπεκ του ψεκασμού και η 2 σε 1 εξάτμιση και η ECU, προσδίδοντας πιο ομαλές καμπύλες απόδοσης στο μοτέρ και αυτό είναι σίγουρα πιο σημαντικό από τα 1,8 άλογα…
Αλλαγές είχαμε και στα φρένα, με νέους, μεγαλύτερους δίσκους μπροστά, στα 298 χλστ. (από 282 χλστ.) που σύμφωνα πάντα με την Yamaha, προσφέρουν μεγαλύτερη ισχύ.
Η θέση οδήγησης έχει επίσης αλλάξει, με την τοποθέτηση ενός νέου, μεταβλητής διατομής τιμονιού, νέας σέλας και επανασχεδίασης του ρεζερβουάρ, με τη χωρητικότητα του να παραμένει στα 14 λίτρα.
Το ρεζερβουάρ πλαισιώνεται από δύο αεραγωγούς στα πλαϊνά του, αναδεικνύοντας τη δυναμική εικόνα του MT-07, που υπογραμμίζεται από τον νέο, σχήματος «Y» LED φωτιστικό σώμα μπροστά, με έναν κεντρικό προβολέα και δυο πλαϊνούς που παίζουν τον ρόλο των φώτων θέσης.
Νέα είναι επίσης και τα LED φλας, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, μια LCD οθόνη αρνητικής αντίθεσης με βελτιωμένα χαρακτηριστικά ευκρίνειας.
Οι διαστάσεις, τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και το ύψος της σέλας στα 805 χλστ. παραμένουν ως είχαν και μόνο στο συνολικό βάρος καταγράφεται μια αύξηση 2 κιλών, από τα 182 στα 184 κιλά.
Αν στο MT-07 οι αλλαγές για το 2021 είχαν το χαρακτήρα μιας μέτριας σε έκταση ανανέωσης, το MT-09 άλλαξε σχεδόν παντού και σε όλα!
Ο τρικύλινδρος και Euro 5 πλέον κινητήρας, αύξησε τη χωρητικότητα του από τα 847 στα 890 κ.εκ. και αυτό επετεύχθη με το μεγάλωμα της διαδρομής των πιστονιών, από τα 59,1 στα 62,1 χλστ.
Το μοτέρ συνεχίζει να έχει υπερτετράγωνα χαρακτηριστικά, με διάμετρο Χ διαδρομή εμβόλων 78 Χ 62,1 χλστ., έχει κερδίσει όμως σε ισχύ, με την ονομαστική απόδοση να ανακοινώνεται στους 119 ίππους στις 9.000 σ.α.λ.(από 115 / 10.000) και στα 9,5 kgm ροπής, έναντι των 8,9 kgm της προηγούμενης έκδοσης, που αποδίδονται επίσης πιο χαμηλά, στις 7.000 σ.α.λ. (από τις 8.500 σ.α.λ. της προηγούμενης έκδοσης).
Όπως και στο MT-07, έτσι και εδώ έχουμε αναθεώρηση στην εισαγωγή, στον ψεκασμό και στην εξάτμιση, με την τελευταία να εμφανίζεται κατά 1,4 κιλά ελαφρύτερη, φέροντας μια ασυνήθιστη ενσωμάτωση του τελικού σε αυτό που φαίνεται ως ένας ενιαίος συλλέκτης κάτω από το μοτέρ.
Η μεγαλύτερη ροπή έδωσε την «αβάντα» στους μηχανικούς της Yamaha να «μακρύνουν» την πρώτη και τη δεύτερη σχέση στο κιβώτιο αλλά και να ενισχύσουν τον υποβοηθούμενο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης, με νέο υλικό στους δίσκους του.
Παράλληλα, ένα μηχανικό ραφινάρισμα στο εσωτερικό του, έχει ως αποτέλεσμα ελαφρύτερη αίσθηση της μανέτας και βελτίωση της συμπεριφοράς του στα κατεβάσματα.
Το ηλεκτρονικό γκάζι (YCC–T) της ΜΤ-09 έχει επίσης αναβαθμιστεί στο μοντέλο του 2021 με την προσθήκη ενός νέου γκριπ με αισθητήρα θέσης (APSG).
Το MT-09 του 2021, ακολούθησε επίσης εντατικό πρόγραμμα δίαιτας που είχε ως αποτέλεσμα μια συνολική μείωση του βάρους κατά τέσσερα κιλά (189 από 193κιλά).
Πλαίσιο, υποπλαίσιο και ψαλίδι είναι ανασχεδιασμένα και ελαφρύτερα, χωρίς όμως παραχωρήσεις σε θέματα ακαμψίας και στιβαρότητας.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το αλουμινένιο πλαίσιο με την Deltabox διάταξη, είναι κατά 50% πιο άκαμπτο (σε πλευρικές τάσεις) σε σχέση με την προηγούμενη δομική μονάδα! Νέες είναι και οι ζάντες 10 μπράτσων, οι οποίες και συνέδραμαν τη μείωση του βάρους κατά 700 γραμμάρια.
Με την τοποθέτηση του λαιμού κατά 30 χλστ. χαμηλότερα, η Yamaha φόρτισε λίγο περισσότερο το μπροστινό, ενώ αλλαγές παρατηρούνται και στις αναρτήσεις, Το πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 41 χλστ., έχει πλέον διαδρομή 130 χλστ. (από 137 χλστ.) και νέο εργοστασιακό «σετάρισμα» για να ταιριάξει με τα χαρακτηριστικά του νέου πλαισίου.
Το μονό, ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση και την απόσβεση επαναφοράς αμορτισέρ, έχει διαδρομή 122 χλστ. (από 130 χλστ.) και φέρει επίσης νέο «σετάρισμα», όπως και επανασχεδιασμένο σύστημα μοχλισμού.
Όλα αυτά, είχαν ως αποτέλεσμα τη μεταβολή στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και στις διαστάσεις της μοτοσυκλέτας. Η γωνία κάστερ παραμένει στις 25 μοίρες, το ίχνος όμως έχει αυξηθεί από τα 103, στα 108 χλστ. και το μεταξόνιο έχει μειωθεί, από τα 1.440, στα 1.430 χλστ. Παρά τις μικρότερες διαδρομές των αναρτήσεων, τόσο το ύψος της σέλας, όσο και η απόσταση από το έδαφος, εμφανίζονται αυξημένα σε τιμές, στα 825 και στα 140 χλστ. αντιστοίχως (από 820 και 135 χλστ.).
Στον τομέα των φρένων νέο στοιχείο αποτελεί η ακτινική τρόμπα της Nissin μπροστά, με τις ακτινικές τετραπίστονες και τους δίσκους 298 χλστ. να παραμένουν ως είχαν.
O τομές που έχει σημειωθεί η μεγαλύτερη αναβάθμιση στο MT-09 του 2021, είναι τα ηλεκτρονικά, με μια IMU έξι αξόνων να τοποθετείται για πρώτη φορά στο μοντέλο, αλλά και για πρώτη φορά σε Hyper Naked έκδοση της Yamaha. Έτσι, το MT-09 αποκτά Cornering λειτουργία στο Traction Control, στο ABS και στο Slide Control, ενώ προστίθεται επίσης σύστημα ελέγχου σούζας (Lift Control System).
Το ανωτέρω ηλεκτρονικό οπλοστάσιο ολοκληρώνουν τα D–MODE της Yamaha (Riding Modes) που μεταβάλλουν την απόδοση του μοτέρ, προσαρμόζοντάς το στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες, καθώς και το QSS σύστημα (QuickShifter) που επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων (ανεβάσματα και κατεβάσματα) χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
Όλες αυτές οι λειτουργικές πληροφορίες προβάλλονται και διαχειρίζονται μέσω της νέας έγχρωμης οθόνης TFT 3,5 ιντσών.
Τέλος ο προβολέας τριών σωμάτων είναι νέας σχεδίασης “Y” με LED λαμπτήρες, όπως LED τεχνολογίας είναι και όλα τα φωτιστικά σώματα στο νέο MT-09.