MotorBike.gr

Yamaha YZF-R9: Θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του χρόνου;

01/02/2022

Η μεγάλη, “απλή” superport προ των πυλών

Η εταιρία της Iwata ετοιμάζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να λανσάρει ένα νέο supersport μοντέλο, που θα κινείται από τον πιο πρόσφατο, προδιαγραφών Euro-5, τρικύλινδρο κινητήρα “crossplane” των 847 κυβικών, ο οποίος εκτός των άλλων χρησιμοποιείται από το best seller στην Ελλάδα Yamaha Tracer 9.

Στη σκιά του ενδιαφέροντος που προκάλεσε το πρόσφατο λανσάρισμα του Yamaha YZF-R7 (πατήστε εδώ), σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, η γιαπωνέζικη εταιρία βρίσκεται τώρα κοντά στην ολοκλήρωση της εξέλιξης του πολυσυζητημένου YZF-R9, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2022.

Yamaha YZF-R9 by Kardesign

Κινητήρας του Yamaha YZF-R9 θα είναι για άλλη μια φορά ο “πολυτάλαντος” και πολυχρησιμοποιημένος “κινητήρας-πασπαρτού” (από μοντέλα Adventure, naked, μέχρι retro-modern), ο 3κύλινδρος σε σειρά, με στρόφαλο crossplane.

Χρησιμοποιώντας την αρχιτεκτονική του τελευταίου MT-09 – για λόγους κόστους και αξιοποίησης των υπαρχόντων εξαρτημάτων, πλαισίου, φρένων κ.λπ. το YZF-R9 θα δει τον κυβισμό του να αυξάνεται από 847 σε 889 cc, για να αυξήσει επίσης και την ισχύ του.

Η ιπποδύναμη του “900” προβλέπεται να είναι από 115 έως 120 ίππους και η μέγιστη ροπή από 87,5 Nm στις 8.500 rpm έως 93 Nm στις 7.000 rpm.

Ωστόσο, αναμένουμε ότι αυτές οι τιμές είναι πολύ πιθανό να τροποποιηθούν προς τα πάνω, ενώ οι τελευταίες φήμες φαίνεται να επιβεβαιώνουν ότι ο οίκος Iwata έχει ήδη προωθήσει την κατάθεση ονομάτων και πατεντών και στην Ευρώπη που αφορούν το νέο R9, το οποίο λογικά θα μπορούσε να εμφανιστεί στα καταστήματα μέσα στους επόμενους μήνες.

Ήδη πέρυσι, η Yamaha είχε καταθέσει τα δικαιώματα του εμπορικού σήματος R9 σε διάφορα μέρη του κόσμου, υποδηλώνοντας ότι με την πρώτη ευκαιρία – την έκθεση Eicma 2021 δηλαδή, κάτι που δεν έγινε – θα βλέπαμε το νέο μοντέλο.

Το πιθανότερο είναι ότι το λανσάρισμα καθυστέρησε λόγω διαφόρων εμποδίων που επεφύλασσε η εποχή του Covid.

Το νέο Yamaha YZF-R9 2022 θα πρέπει ωστόσο να είναι κάτι περισσότερο από μια ελαφρώς εξελιγμένη έκδοση, “σε στυλ” supersport, του τρέχοντος MT-09 και θα διαθέτει – μεταξύ άλλων – ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι, Quick-Shifter, συμπλέκτη μερικής ολίσθησης, όργανα με οθόνη TFT, IMU 6 αξόνων και όλα τα συστήματα υποβοήθησης που θα περίμενε κανείς από μια μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!