Πολύ Ανατολικά της Γερμανίας
Σε ένα από τα σταντ της έκθεσης Intermot, στην Κολωνία, οι συνάδελφοί μας του γαλλικού Moto Station και του γερμανικού Motorrad ανακάλυψαν το νέο Zündapp ZXA Adventure 500. Πρόκειται για την πρώτη απόπειρα αναβίωσης – στο κομμάτι της μοτοσυκλέτας – της θρυλικής γερμανικής μάρκας του παρελθόντος και το ΖΧΑ βασίζεται σε μια κινεζική βάση 500 cc, η οποία χρησιμοποιείται ήδη ευρέως από πλήθος εταιριών. Το καλό είναι πως το συγκεκριμένο μοντέλο διαφοροποιείται αισθητικά.
Πρόκειται για ένα εμβληματικό όνομα του παρελθόντος που είχε γράψει μεγάλη ιστορία: Zündapp.
Με έτος ίδρυσης το 1917, την αρχική επωνυμία Zünder und Apparatebau (Εταιρία ανάφλεξης και εξοπλισμού) G.m.b.H. και έδρα στη Βαυαρία, η εταιρία δεν άργησε να περάσει στους δύο τροχούς. Το 1921 το όνομά της μίκρυνε και έγινε Zündapp, συμπίπτοντας τότε με την έναρξη της παραγωγής ελαφρών μοτοσυκλετών.
Στη συνέχεια, ο Γερμανός κατασκευαστής που ειδικευόταν στις μοτοσυκλέτες, παρήγαγε πολλά μοντέλα και μάλιστα ισχυρούς τετράχρονους δικύλινδρους κινητήρες. Το αποκορύφωμα της παραγωγής έφτασε με τη δημιουργία ενός κινητήρα boxer (4κύλινδρος επίπεδος 800 cc) λίγο πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η Zündapp ήταν διαρκώς αντιμέτωπη με τη BMW Motorrad, αλλά η μάρκα με την προπέλα βρήκε πόρους μεταπολεμικά, κάτι που δεν κατόρθωσε η Zündapp, κι έτσι βαθμιαία έμεινε πίσω σε πωλήσεις, μοντέλα και έσοδα, και δεν κατάφερε να βγάλει τη δεκαετία του ’80, αφού χρεοκόπησε το 1984. Στα τελευταία της χρόνια και για δυο τουλάχιστον δεκαετίες φημιζόταν για τα δίχρονα μικρών κυβισμών, τα οποία ήταν πολύ γνωστά και στην Ελλάδα.
Η νέα Zündapp (που επανεκκίνησε τις δραστηριότητές της το 2017), έμοιαζε να είναι μια σκιά του παρελθόντος της όσον αφορά τη μοτοσυκλέτα, μιας και μέχρι σήμερα παρουσίαζε κινέζικα ποδήλατα, ηλεκτρικά ποδήλατα, ηλεκτρικά σκούτερ (και ένα συμβατικό) όλα οικονομικών τιμών.
Έχει έδρα το Μόναχο, το πλήρες όνομά της είναι Zündapp Vertriebsgesellschaft και συνεργάζεται με την Karcher όσον αφορά τη διανομή των μοτοσυκλετών.
Η απόφαση να μπει η Zundapp ξανά στο χώρο της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει και 125άρια με συμβατικούς κινητήρες, εκτός από το 500.
Το Zündapp ZXA Adventure 500 – που δεν έχει καμία σχέση με οτιδήποτε είχε παρουσιάσει στην ιστορία της η Zundapp – δεν είναι τίποτε παραπάνω από ένα rebrand, μια κοινή βάση μοτοσυκλέτας με διαφορετικά λογότυπα.
Όπως έχουμε δει και με άλλες εταιρίες (Voge, Daytona, κ.α) ο κινητήρας είναι αντιγραφή του Honda CB500F, ενώ στην περίπτωση του ΖΧΑ η εμφάνιση θυμίζει περισσότερο Ducati Multistrada.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Adventure 500 είναι δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 476 cc, υδρόψυξη, ψεκασμός, δύο εκκεντροφόροι, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και κιβώτιο έξι σχέσεων, ιπποδύναμη 35 kW (47,6 hp) η οποία ταιριάζει απόλυτα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς διπλωματικής άδειας οδήγησης Α2.
Εννοείται ότι το 500 συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro 5 και η κατανάλωση καυσίμου ανακοινώνεται στα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Το βάρος του είναι κάτω από 200 κιλά, με το ρεζερβουάρ να έχει χωρητικότητα 18 λίτρων, έχει τρία δισκόφρενα και ABS, η σέλα είναι στα 800 χιλιοστά.
Το ανάποδο πιρούνι είναι ρυθμιζόμενο, οι δαγκάνες είναι ακτινικά τοποθετημένες (δύο δισκόφρενα μπροστά), ρυθμιζόμενο είναι και το μονό αμορτισέρ ενώ οι 17άρηδες τροχοί έχουν ακτίνες.
Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη με το χέρι, υπάρχει φόρτιση USB (x2)και το ταμπλό οργάνων είναι ψηφιακό.
Η τιμή για το Zundapp ZXA Adventure 500 θα είναι 7.499,90 στη Γερμανία, ενώ το ενδιαφέρον είναι πως υπάρχει πιθανότητα να το δούμε στο μέλλον και στην Ελλάδα.
Πηγή: Moto Station, Motorrad