Επιτέλους Crypton προδιαγραφών Euro4
Οι ανησυχίες των φίλων των παπιών της Yamaha μπορούν να καταλαγιάσουν. Η γιαπωνέζικη εταιρία προσφέρει μέσω της αντιπροσωπείας Μοτοδυναμικής ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, που είναι το πρώτο της Yamaha προδιαγραφών Euro4 και υπόσχεται να συνεχίσει τη μακρά παράδοση της οικογένειας. Το Yamaha Crypton S 115 έκανε την πρώτη του Πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην έκθεση μοτοσυκλέτας στην Αθήνα και αναμένεται σύντομα στην αγορά.
Ολοκαίνουργιο μοντέλο, που όπως λέει η αντιπροσωπεία είναι “factory made Euro4” το Yamaha Crypton S 115 ή Yamaha Crypton S σκέτο, όπως το γράφουν τα διαφημιστικά προσπέκτους, δεν έχει καμία σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα Crypton που ξέρατε.
Το νέο Crypton S αντικαθιστά το προηγούμενο Crypton Τ110.
Νέο κουστούμι, που σαν κύριο χαρακτηριστικό του έχει τη διακριτικότητα και τη σοβαρότητα με σχεδόν κανένα αυτοκόλλητο – εκτός αυτού της ουράς που αναφέρεται το όνομά του – και εμφάνιση που από μπροστά θυμίζει ελαφρά ψηλόροδο παπί, λόγω του πλάτους της ποδιάς που είναι μεγάλο.
Υπάρχουν μεγάλα ενσωματωμένα – τύπου μπούμερανγκ – φλας και φώτα πορείας και προβολέα στο τιμόνι.
Η σέλα με εμφανείς ραφές είναι αρκετά μεγάλη για να χωρέσει δύο άτομα, με τον συνεπιβάτη να έχει στη διάθεσή του σχετικά μεγάλα μαρσπιέ καλυμμένα με λάστιχο και χειρολαβή στην ουρά.
Το οπίσθιο φωτιστικό σώμα είναι μοντέρνο και έχει ενσωματωμένα τα φλας. Το Yamaha Crypton S 115 θα διατίθεται σε δύο μόνο χρώματα – μαύρο και άσπρο.
Το νέο Yamaha Crypton S 115 διαθέτει αποθηκευτικό κάτω από τη σέλα για μικροαντικείμενα καθώς και έξτρα χώρο στη ποδιά για μικροαντικείμενα.
Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό συμβατικό, η πίσω ανάρτηση με το ψαλίδι από σωλήνα ορθογωνικής διατομής (βαμμένο ασημί) έχει δύο αμορτισέρ και οι τροχοί είναι 17 ιντσών με λάστιχα διαστάσεων 70/90-17 μπροστά και 80/90-17 πίσω.
Αντίστοιχα τα φρένα είναι δισκόφρενο μπροστά και για άλλη μια φορά υπάρχει ταμπούρο πίσω (δυστυχώς).
Ο κινητήρας είναι καινούργιος για την Ευρώπη, ίδιος με του μαλαισιανού μοντέλου Lagenda 115, με χαρακτηριστικό ότι δεν έχει ψύκτρες στην κεφαλή (βλ. Honda) και η Yamaha υπόσχεται “κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία, με μηδενικούς κραδασμούς και απίστευτη οικονομία, σε συνδυασμό με την αδιαμφισβήτητη αξιοπιστία της Yamaha”.
Είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος 114 κ.εκ με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και δύο βαλβίδες.
Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό και η απόδοσή του φτάνει τους 9 ίππους στις 7.000 rpm και η ροπή του τα 0,94 Kgm στις 5.500 rpm.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ημιαυτόματο 4 σχέσεων και για την εκκίνησή του υπάρχει και μίζα και μανιβέλα.
Η τιμή του νέου Yamaha Crypton S 115 δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα (προβλέπεται να είναι ανταγωνιστική), όπως η ημερομηνία άφιξής του. Λίγη υπομονή.