MotorBike.gr

BAJAJ, ΙΝΔΙΑ: Mετά την ΚΤΜ, σειρά είχε η Triumph!

27/01/2020

Η “περίεργη” εξάπλωση του Ινδικού κολοσσού

Η πιθανότητα να συνάψουν συνεργασία συζητιόταν τουλάχιστον τρία χρόνια, οπότε το ότι μπήκαν πρόσφατα οι υπογραφές δεν λέει και πολλά πράγματα. Ο ινδικός κολοσσός Bajaj συνεργάζεται πλέον επίσημα με την Triumph Αγγλίας. Και λοιπόν; Όλοι αναπαρήγαγαν, αντέγραψαν δημοσίευσαν την είδηση αλλά κανένας δεν επισήμανε ότι πέραν αυτού στη Bajaj ανήκει σχεδόν το 50% της αυστριακής ΚΤΜ. Τυχαίο;

Φυσικά και το γνωρίζουν οι πάντες ότι η ινδική Bajaj κατέχει το 48% της ΚΤΜ και ότι η ροή ινδικών ρουπιών προς το αυστριακό εργοστάσιο, μα και η επιτυχία των μικρών ΚΤΜ 390 που κατασκευάζονται στην Ινδία, βοήθησαν το αυστριακό εργοστάσιο να φτάσει στο πολύ καλό σημείο που βρίσκεται σήμερα – με πωλήσεις άνω των 260.000 μονάδων το χρόνο. Εκτός από το εμπορικό κομμάτι, είναι και η συμμετοχή της ΚΤΜ στο πολύ δαπανηρό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ταχύτητας MotoGP, είναι και το επαναλανσάρισμα της Husqvarna, είναι πολλά…

Πώς γίνεται λοιπόν να υπογράφεται τέτοια συμφωνία και να δημοσιεύεται στον Τύπο σαν κάτι συνηθισμένο, που περιμέναμε καιρό να γίνει”;

Αν διαβάσει κάποιος το δελτίο τύπου που έφτασε στα μέσα ενημέρωσης και το μελετήσει θα καταλάβει ότι η Bajaj, όπως συνηθίζει εδώ και πολλά χρόνια, προχώρησε σε μια ακόμα δυναμική κίνηση συνεργασίας με ευρωπαϊκή εταιρία. Γιατί η Bajaj θέλει να “πατήσει” πάνω στις ευρωπαϊκές (και όχι μόνο) φίρμες. Το είχε κάνει ήδη από το 1959 όταν συμφώνησε με την Piaggio να κατασκευάζει στην Ινδία τρίτροχα επαγγελματικά Ape και Vespa, με αποτέλεσμα έντεκα χρόνια μετά να κατασκευάζει το εκατομμυριοστό της δίτροχο/τρίτροχο.

Το είχε κάνει από το 1984 μέχρι και το 2017, για 33 συναπτά έτη με την Kawasaki, καθώς είχε αναλάβει τις πωλήσεις και τις υπηρεσίες after sales για τη γιαπωνέζικη εταιρία στην Ινδία.

Συνεργάζεται από το 2007 με την ΚΤΜ με την οποία το 2012 δημιούργησε joint venture – αγόρασε το 48% των μετοχών της – και άρχισε να κατασκευάζει τα ΚΤΜ 390 στην Ινδία. Από το 2017 προχώρησε και στην κατασκευή των μικρών Husqvarna 400.

Τώρα, μετά την ΚΤΜ, η Bajaj ανοίγεται και προς τη Γηραιά Αλβιώνα, περνάει το “κανάλι” και πηγαίνει στο μεγάλο νησί, το οποίο παρεμπιπτόντως ετοιμάζεται πυρετωδώς για την “αποκόλλησή” του από την Ε.Ε. και την Ευρώπη (βλ. Brexit).

H Triumph στοχεύχει αρχικά στην ινδική αγορά με δυο τρόπους. Ο πρώτος είναι η διανομή – που θα την αναλάβει η Bajaj – των ήδη υπαρχόντων μοντέλων της και ο δεύτερος η εξάπλωση, μέσω της δημιουργίας, από κοινού, μικρών και μεσαίων μοτοσυκλετών (από 200-μέχρι και τα 750 cc) που θα φτιάχνονται από την Bajaj στην Ινδία.

Ας μην ξεχνάμε ότι η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου η Ινδία έχει μια συγκλονιστικά μεγάλη αγορά, η οποία απορροφά πολλά εκατομμύρια πωλήσεις το χρόνο. Περί τα 19 εκατομμύρια δίκυκλα πουλήθηκαν πέρσι!

Ταυτόχρονα, τα 200άρια, 400άρια, 500άρια με το έμβλημα της Triumph που θα κατασκευάζονται στην Ινδία (μέχρι τα 750 κυβικά έχουν συμφωνήσει οι δυο εταιρίες), λόγω του χαμηλού κόστους παραγωγής τους, θα μπορούν να διατεθούν και στις ευρωπαϊκές αγορές σε ανταγωνιστικές τιμές.

Τώρα, πώς η Bajaj θα διαθέτει παράλληλα στην ινδική αγορά μοντέλα της ΚΤΜ και της Triumph, τα οποία μάλιστα θα είναι παρεμφερών κυβισμών, μόνο αυτοί το γνωρίζουν.

Το πώς θα μπορεί η Bajaj, η κατά το ήμισυ ιδιοκτήτρια της ΚΤΜ, να κατασκευάζει και να διανέμει ανταγωνιστικά μοντέλα (όπως π.χ. ΚΤΜ 390 και Triumph 400), τα οποία μάλιστα θα τα εξάγει στις τεράστιες ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας είναι και πάλι κάτι που μόνο αυτοί γνωρίζουν.

Μερικά στοιχεία αποκαλύπτει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Triumph Motorcycles, Nick Bloor, μετά την υπογραφή της συνεργασίας με την Bajaj: “Είναι μια σημαντική συνεργασία για την Triumph και χαίρομαι που ξεκίνησε επίσημα. Εκτός από την πρόσβαση της μάρκας μας σε κρίσιμους νέους χώρους, τα προϊόντα που θα προκύψουν από τη συνεργασία αυτή θα συμβάλουν στο να προσελκύσουν ένα νεότερο και πιο απαιτητικό κοινό, αποτελώντας ένα ακόμη βήμα στην παγκόσμια επέκτασή μας ειδικά στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας, αλλά και στην Ευρώπη”.

Θα σας κρατάμε ενήμερους για τις εξελίξεις, αφού η υπόθεση αυτή παρουσιάζει ενδιαφέρον.

Λίγα λόγια για την Triumph

• Ιδρύθηκε το 1902 και η Triumph Motorcycles γιόρτασε τα 110 χρόνια παραγωγής μοτοσυκλετών το 2012. Για περισσότερα από είκοσι χρόνια, η Triumph Motorcycles έχει έδρα στο Hinckley, στο Leicestershire της Μεγάλης Βρετανίας και διαθέτει αρκετά μεγάλη γκάμα σπορ, κλασικών και Adventure μοτοσυκλετών με ιδιαίτερο σχεδιασμό, χαρακτήρα και στυλ.
• Με παραγωγή περίπου 65.000 μοτοσικλετών ετησίως, η Triumph είναι η μεγαλύτερη κατασκευάστρια βρετανικών μοτοσυκλετών κι έχει παραπάνω από 650 αντιπροσωπείες στον κόσμο.


• Νέα μοντέλα δημιουργούνται και ανανεώνονται διαρκώς: Scrambler 1200, τα Triple Speed και Street Triple, τα Adventure Tiger 800 και Tiger 1200, τα modern-classic Bonneville, Bonneville Bobber, Thruxton, Street Twin, Street Scrambler και Bonneville T120 και T100.
• Η Triumph έχει σήμερα περίπου 2.000 υπαλλήλους παγκοσμίως και υποκαταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Βόρεια Αμερική, σε Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Σουηδία, Βέλγιο, Ολλανδία, Βραζιλία, Ινδία και Ταϊλάνδη, καθώς κι ένα δίκτυο ανεξάρτητων διανομέων. Εργοστάσια της Triumph υπάρχουν στο Hinckley και την Ταϊλάνδη, ενώ οι εγκαταστάσεις συναρμολόγησης βρίσκονται στη Βραζιλία και την Ινδία.
• Η Triumph προμηθεύει όλους τους κινητήρες της κατηγορίας Moto2 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ταχύτητας, με τρεις κυλίνδρους, 765cc και 140 hp.

• Η εταιρία έχει αγωνιστικές επιτυχίες ήδη από το Isle of Man TT του 1908, μέχρι την Daytona 200, το βρετανικό πρωτάθλημα Supersport το παγκόσμιο SuperSport αγώνες

• Η Triumph Bonneville μπορεί να περηφανεύεται για το παγκόσμιο ταχύτητας που πέτυχε το 1956 στο Bonneville Salt Flats στη Γιούτα (Ηνωμένες Πολιτείες).

Λίγα λόγια για την BAJAJ

• Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες εταιρείες στον κόσμο, με τον όμιλο εταιριών Bajaj να ιδρύεται το 1956. Έχει την έδρα της στο Mumbai.

• Είναι μια από τις 10 πρώτες εταιρείες στην Ινδία όσον αφορά στον κύκλο εργασιών.
• Η εταιρεία είναι σήμερα ο τρίτος πιο σημαντικός κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο, ο δεύτερος στην Ινδία και ο πρώτος στο χώρο των 3 τροχών.

Mε τέτοια μοντέλα ξεκίνησε η Bajaj

• Στην Ινδία μόνο, μέσω του δικτύου επίσημων αντιπροσώπων, πλησίασε τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις το 2019.
To έτος 2018-19, η Bajaj παρουσίασε έσοδα ύψους 318 δισ. ευρώ, ρεκόρ όλων των εποχών και παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες στην τοπική και διεθνή αγορά.
• Είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της χώρας δίτροχων και τρίτροχων με πάνω από 2
εκατομμύρια μονάδες ή το 40% της συνολικής παραγωγής, και τα προϊόντα εξάγονται σε 79 χώρες.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!