To δεύτερο χτύπημα
Η Νο1 σε πωλήσεις στην Ελλάδα για το 2019 Daytona T 310 αποκτά αδελφό μοντέλο: το Daytona 310 Τ1, το οποίο έφτασε ήδη στο δίκτυο της Γκοργκόλης Α.Ε. To 310 T1 διαφοροποιείται σε πλήθος τομέων, ξεκινώντας δυναμικά το 2020 κι ατενίζοντας με αισιοδοξία τη χρονιά.
Όπως είχαμε δει και στην ανάλυση των πωλήσεων της αγοράς στην Ελλάδα (πατήστε εδώ), το 2019 η Daytona κατόρθωσε για πρώτη φορά να κατακτήσει την κορυφή της αγοράς μοτοσυκλέτας. Το μοντέλο μέσω του οποίου το πέτυχε αυτό, ήταν το Daytona Zontes T310.
Με όπλα την εντυπωσιακή εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής και τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και την τιμή του που μόλις ξεπερνούσε τις 4.000 ευρώ, το Zontes T310 κατάφερε να κερδίσει τους Έλληνες μοτοσυκλετιστές, που το τίμησαν με πωλήσεις.
Αυτό συνέβη άμεσα, από τη πρώτη κιόλας χρονιά που κατέφθασε στη χώρα μας και μάλιστα όχι από την αρχή του χρόνου, αλλά από τον Απρίλιο και μετά.
Πράγμα που προλειαίνει το έδαφος για το 2020 και για τη δεύτερη έκδοση της μοτοσυκλέτας, η οποία έχει βελτιωθεί και αλλάξει σε σημεία που είχαν επισημανθεί από ιδιοκτήτες της Daytona Τ 310 (όπως κι από εμάς στη δοκιμή που κάναμε).
Η νέα έκδοση αλλάζει ελαφρά το όνομά της, περνώντας το “Τ1” μετά τον κυβισμό κι έτσι βαφτίζεται Daytona 310Τ1.
Βασικές διαφορές που φαίνονται άμεσα είναι το εντυπωσιακό χυτό αλουμινένιο, μονόμπρατσο ψαλίδι, το όργανο (οθόνη TFT), το μεγαλύτερο ντεπόζιτο και το μεγαλύτερο δισκόφρενο στον μπροστινό τροχό.
Πάμε όμως να δούμε με λεπτομέρεια τις διαφορές της νέας Daytona 310Τ1 του 2020, από την “απλή” Τ310.
Ο κινητήρας παραμένει μονοκύλινδρος 312cc, υγρόψυκτος με τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, που αποδίδει 35,4 ίππους (στις 9.500 rpm) και ροπή 30Nm στις 7.500 rpm, ενώ τώρα ο συμπλέκτης είναι μερικής ολίσθησης (slipper) που βελτιώνει τη συμπεριφορά του σε απότομο κατέβασμα ταχυτήτων, αλλά και στο κλείσιμο του γκαζιού, αφού μειώνεται το φρένο του κινητήρα, προσφέροντας παράλληλα ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα του συμπλέκτη.
Το σύστημα αυτό δεν είναι τόσο συνηθισμένο σε κινητήρες μικρότερων κυβισμών και σαφώς αποτελεί προνόμιο για τη μοτοσυκλέτα.
Η λίπανση του κινητήρα γίνεται με ξηρό κάρτερ, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι έξι σχέσεων και η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό.
Από πλευράς εμφάνισης έχουν διατηρηθεί οι γραμμές που έκαναν τη μοτοσυκλέτα πετυχημένη, ενώ η διαφορά θα φανεί ιδιαίτερα από τη δεξιά πλευρά της, όπου φαίνεται η “γυμνή” πίσω (περίτεχνη) ζάντα.
Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν και το μεγαλύτερο μπροστινό δισκόφρενο των 300 mm, με τη νέα δαγκάνα.
Το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, που έχει φτάσει στα 19 λίτρα (!) από τα 15,5 του Τ 310, δεν γίνεται αντιληπτό στο μάτι, αλλά στην πράξη δίνει κάμποση παραπάνω αυτονομία (κοντά στα 100 χιλιόμετρα) που θα φανεί πολύ χρήσιμη στα ταξίδια.
Όπως είπαμε παραπάνω το μπροστινό δισκόφρενο έχει μεγαλώσει σε διάμετρο φτάνοντας τα 300 χιλιοστά, ενώ το ίδιο έχει συμβεί και στο πίσω φρένο που έχει πλέον δίσκο 230 χιλιοστών. Φυσικά συνεργάζονται με σύστημα ABS της Bosch.
Η νέα Daytona 310Τ1, διαθέτει έγχρωμη οθόνη TFT που ρυθμίζεται ως προς το επίπεδο φωτεινότητάς της είτε χειροκίνητα, είτε αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού που επικρατούν στο περιβάλλον. Διαθέτει τέσσερα εξατομικευμένα θεματικά interfaces για να επιλέξει ο αναβάτης αυτό που επιθυμεί και του ταιριάζει.
Ο εξοπλισμός της μοτοσυκλέτας που ταξινομείται στην κατηγορία street Adventure κρίνεται σαν “άπιαστος” από τον ανταγωνισμό, όχι μόνο για την κατηγορία που ανήκει η 310, αλλά και γενικότερα.
Διατηρούνται τα: ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, φωτιζόμενοι διακόπτες, εκκίνηση keyless-χωρίς κλειδί, όλα τα φωτιστικά σώματα LED, προστατευτικά κάγκελα, θύρα φόρτισης USB, ιδιαίτερης σχεδίασης και υψηλής ποιότητας προστατευτικές χούφτες χεριών από κράμα αλουμινίου και αντίστοιχοι καθρέφτες, ενώ η νέα 310 “κερδίζει” και δεύτερη θύρα USB, ενώ η οθόνη ΤFT έχει δυνατότητα σύνδεσης με smartphone μέσω Bluetooth.
Διατηρείται επίσης και το σύστημα keyless και διαθέτει έναν ηλεκτρονικό κλειδί/πομπό που επικοινωνεί με τη μοτοσυκλέτα, όταν βρεθεί σε απόσταση 1,5 μέτρου. Η μοτοσυκλέτα αναγνωρίζει το κλειδί, ξεκλειδώνει αυτόματα το τιμόνι και επιτρέπει στον αναβάτη να εκκινήσει τον κινητήρα.
Η τιμή της νέας Daytona 310T1 ανακοινώθηκε υψηλότερη κατά 410 ευρώ από αυτήν της Daytona Τ310 (που θα συνεχίσει να πωλείται έναντι 4.085 ευρώ), στα 4.495 ευρώ και η μοτοσυκλέτα είναι άμεσα διαθέσιμη από το δίκτυο συνεργατών της Γκοργκόλης ΑΕ.
Τεχνικές λεπτομέρειες
- Τετράχρονος, 4βάλβιδος, DOHC , υγρόψυκτος κινητήρας
- Ιπποδύναμη: 35.4 PS/9.500rpm, Ροπή: 30 Nm/7.500 rpm
- E.F.I. – Κατανάλωση 3.6 l/100km (Euro4)
- Ρεζερβουάρ 19,0 lt.
- Μπροστά και πίσω δισκόφρενα με ABS Bosch 9.1M
- Τροχοί 17 ιντσών
- Πιρούνι Upside-down διαδρομής 110mm διαδρομής, με καλάμια διαμέτρου 37mm
- Οπίσθια ανάρτηση με ένα αμορτισέρ
- Μονόμπρατσο ψαλίδι κράματος αλουμινίου
- Απόσταση από το έδαφος 186mm
- Βάρος 159 kg
Εξοπλισμός
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα
- Ηλεκτρικό κλείδωμα του τιμονιού
- Εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί
- Διπλή χαρτογράφηση eco/sport
- Ρυθμιζόμενες μανέτες
- Φώτα LED
- Μεγάλη ψηφιακή οθόνη
- Χειριστήρια με κρυφό φωτισμό
- Ηλεκτρικό άνοιγμα της τάπας του ρεζερβουάρ
- Θύρα USB
- Αναδιπλούμενοι καθρέφτες
- Αντίβαρα τιμονιού
- Προστατευτικές χούφτες χεριών
- Προστατευτικά κάγκελα
- Σχάρα αποσκευών
Περισσότερες πληροφορίες: www.daytonamotors.gr