MotorBike.gr

YAMAHA XSR125 2021: Σύγχρονο… ρετρό Α1

15/06/2021

Κλασικίζοντας στα 125 κυβικά

Το νέο μέλος των Sport Heritage μοντέλων της εταιρίας των τριών διαπασών είναι το Yamaha XSR125, η μικρότερη σε κυβισμό έκδοση μιας ενδιαφέρουσας σειράς μοτοσυκλετών που εκπροσωπούν τη ρετρό άποψη στην αγορά.

Εντυπωσιακά εξοπλισμένο το XSR125 και φορέας της χαρακτηριστικής σχεδίασης των μεγαλύτερων εκδόσεων XSR, επεκτείνει τις επιλογές στην A1 κατηγορία και αποτελεί μια πολύ δελεαστική πρόταση.

Το περιμέναμε αρκετό καιρό το Yamaha XSR125, αφού μια έκδοση 155 cc κυκλοφορούσε στις ασιατικές αγορές ήδη από το καλοκαίρι του 2019.

Η πανδημία του κορωνοϊού έκανε βέβαια μαντάρα τα χρονοδιαγράμματα όλων των κατασκευαστών, οπότε λογική και αναμενόμενη η καθυστέρηση.

 

 

Όπως και να ‘χει, το Yamaha XSR125 είναι πλέον γεγονός, και χωρίς να αποτελεί έκπληξη, βασίζεται στο ήδη υπάρχον MT125.

O κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος, με ένα εκκεντροφόρο στην κεφαλή.

Η υποτετράγωνη γεωμετρία του, στα 52 x 58,6 mm, προσδίδει κυβισμό της τάξης των 124 cc, με την απόδοση να ορίζεται στους 14,7 ίππους στις 10.000 rpm και στα 1,1 kgm ροπής στις 8.000 σ.α.λ.

To στοιχείο όμως που ξεχωρίζει αυτό τον κινητήρα σε σχέση με τους άλλους της κατηγορίας είναι το σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVA στις βαλβίδες εισαγωγής.

To τμήμα του μονού – στην προκειμένη περίπτωση – εκκεντροφόρου που οδηγεί τις βαλβίδες εισαγωγής, φέρει δύο διαφορετικού σχήματος λοβούς, έναν βελτιστοποιημένο για τον χρονισμό στις χαμηλές στροφές λειτουργίας του μοτέρ κι έναν που ταιριάζει περισσότερο στις υψηλές στροφές.

Στο VVA σύστημα υπάρχει δυνατότητα εμπλοκής και απεμπλοκής των ζύγωθρων (κοκοράκια) που αντιστοιχούν στους αντίστοιχους λοβούς κι έτσι επιτυγχάνεται η μετάβαση από το ένα προφίλ χρονισμού στο άλλο.

O κινητήρας συμμορφώνεται φυσικά με τις Euro 5 προδιαγραφές, ωστόσο η Yamaha επισημαίνει ότι έχει σχεδιάσει πολύ προσεκτικά την εξάτμιση, προκειμένου η χροιά και ο παραγόμενος ήχος από αυτήν να συμβάλλουν στην απόλαυση της οδηγικής εμπειρίας.

Το πλαίσιο, που προέρχεται και αυτό από το MT125, είναι επίσης ένα τμήμα του XSR125 που συγκαταλέγεται στα ατού του.

Με σχεδίαση Deltabox, δύο μεγάλης διατομής δοκοί διατρέχουν σε ευθεία γραμμή τη διαδρομή από τον λαιμό μέχρι τη βάση στήριξης του ψαλιδιού.

Το μεταξόνιο ορίζεται στα 1.325 mm, η γωνία κάστερ στις 26 μοίρες και το ίχνος στα 95 mm, με τις τιμές αυτές να συνηγορούν σε μια γρήγορη γεωμετρία, ευνοώντας την ευελιξία.

Η σέλα έχει ύψος 800 mm ενώ η απόσταση της μοτοσυκλέτας από το έδαφος είναι 162mm.

Mε βάρος στα 142 κιλά (πλήρες), το Yamaha XSR125 δεν αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα στον χειρισμό του ακόμα και στους νεοεισερχόμενους αναβάτες της κατηγορίας B διπλωμάτων, που υπενθυμίζουμε ότι μπορούν (υπό προϋποθέσεις) να οδηγήσουν τη μοτοσυκλέτα.

Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 11 λίτρα και με βάση την πολύ αισιόδοξη για να είμαστε ειλικρινείς επίσημη κατανάλωση που ανακοινώνει η Yamaha, στα 2,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, έχει ως αποτέλεσμα μια θεωρητική αυτονομία 520+ χιλιομέτρων!

Στα περιφερειακά το XSR125 παρουσιάζει διαφοροποιήσεις σε σχέση με το ΜΤ125. Ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 37 mm και διαδρομή 130 mm αναλαμβάνει την ανάρτηση μπροστά, όταν στο MT125 το πιρούνι έχει διάμετρο καλαμιών 41 mm.

Στα φρένα επίσης εντοπίζεται διαφορά, με το XSR125 να φέρει μπροστινό δίσκο διαμέτρου 267 mm, ενώ το MT125 εξοπλίζεται με δίσκο 292 mm.

Κατά τ’ άλλα, τόσο το πίσω μονό αμορτισέρ με τη διαδρομή των 110 mm όσο και ο πίσω δίσκος διαμέτρου 220 mm, αποτελούν κοινά στοιχεία και στα δύο μοντέλα.

Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 100/70-17 και 140/70-17 και εδώ συμβαίνει ένα παράδοξο στη σύγκριση με το MT125, που έχει πιο ψηλό προφίλ στο μπροστινό ελαστικό, με διάσταση 100/80-17.

Δεδομένου του προσανατολισμού και του ύφους των δύο μοντέλων, θα περιμέναμε το αντίστροφο. Πάντως η χάραξη στο πέλμα των ελαστικών του XSR125 ταιριάζει απόλυτα με το ύφος της μοτοσυκλέτας.

Ο πίνακας οργάνων συμπλέει επίσης με το στυλ του μοντέλου, αποτελούμενος από μια LCD οθόνη που περικλείεται σε ένα όμορφο στρογγυλό και ρετρό αισθητικής στεφάνι.

Στις πληροφορίες που προβάλλονται στην αρνητικής αντίθεσης οθόνη, συμπεριλαμβάνεται μεταξύ άλλων ένδειξη επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο.

 Επίσης υπάρχουν ενδείξεις στάθμης βενζίνης και στιγμιαία αλλά και μέση κατανάλωση.

Τέλος, τόσο ο προβολέας μπροστά όσο και το πίσω φως είναι τύπου LED.

To Yamaha XSR125 θα είναι διαθέσιμο σε τρία χρώματα: Redline (κόκκινο), Tech Black (μαύρο) και Impact Yellow (κίτρινο).

Σε όλους τους παραπάνω χρωματισμούς περιλαμβάνονται ασορτί βαμμένα μπροστινά και πίσω φτερά, γραφικά στο ρεζερβουάρ με διπλές λωρίδες (που παραπέμπουν κατευθείαν στο παρελθόν και σε θρυλικά μοντέλα της Yamaha) και λογότυπα στα πλευρικά καπάκια.

Οι παραδόσεις της μοτοσυκλέτας στους επίσημους συνεργάτες της Yamaha αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο του 2021, με την τιμή να ανακοινώνεται λίγο πριν από αυτό το χρονικό σημείο.

Περισσότερες πληροφορίες: www.yamaha-motor.eu/gr

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!