Κίνα – ΗΠΑ, ένα φανάρι δρόμος
Είπαμε να αντιγράφουμε τα όμορφα πράγματα, έτσι; Αυτό πάντως δεν το ασπάζεται η κινεζική Lifan, η οποία έπιασε και αντέγραψε μια από τις πιο άσχημες μοτοσυκλέτες που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια – την Harley-Davidson Pan America 1250 με τα τετραγωνισμένα “ρούχα” και προβολέα – παρουσιάζοντας την “κόπια” ΚΡΤ 400 Adventure.
Αυτό είναι κάτι άσχετο με το θέμα που θίγουμε στο συγκεκριμένο άρθρο – δηλαδή τη δυσμορφία των βιομηχανικών design – και με το κατά πόσον η νέα Harley-Davidson Pan America 1250 είναι ή όχι μια καλή μοτοσυκλέτα.
Γιατί, η 1250 είναι μια γερή και ικανή μοτοσυκλέτα, που δεν διστάζει να τα βάλει με τις καλύτερες της κατηγορίας των μεγάλων Adventure-Crossover και μάλιστα να τις κερδίσει σε κάποιους τομείς!
Επίσης, μέσα από την ασχήμια του σχεδιασμού της, η Harley-Davidson Pan America 1250 τελικά σού γίνεται συμπαθής, αφού της χρεώνεις τη σχεδιαστική τόλμη και το γεγονός ότι τελικά είναι διαφορετική απ’ οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί σήμερα.
Αυτό το τελευταίο πλεονέκτημα, της μοναδικότητας, πάει να το χαλάσει η κινεζική Lifan που την μπαίνει “ασιατικά” στη Harley και της κοπιάρει την εμφάνιση, άρα γίνεται η δεύτερη μοτοσυκλέτα Adventure, έστω και με λιγότερα κυβικά, στα 400 cc, με εμφάνιση “κουτί” και προβολέα… μακρόστενο, παραλληλόγραμμου… ε, απροσδιόριστου σχήματος.
Το Lifan KPT 400 κινείται από τον νέο δικύλινδρο, υγρόψυκτο, οχταβάλβιδο κινητήρα χωρητικότητας 400 κυβικών που είναι εξολοκλήρου κατασκευή της Lifan, ονομάζεται DRF400, αποδίδει σχεδόν 43 ίππους (31,5 kW) στις 9.500 rpm και τροφοδοτείται από σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού της Bosch.
Η εταιρία ανακοινώνει τελική 158 km/h και κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Το ανάποδο πιρούνι της 400 είναι ρυθμιζόμενο και μάλιστα πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ το μονό πίσω αμορτισέρ ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου του.
Τα δισκόφρενα είναι τύπου μαργαρίτα, υπάρχουν δύο (!) μπροστά μεγάλης διαμέτρου και ένα ακόμα πίσω, υποστηριζόμενα από ABS.
Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος με προστατευτικά κάγκελα γύρω από το φέρινγκ, ρυθμιζόμενη μεγάλη ζελατίνα, χούφτες στο τιμόνι, αλουμινένια ποδιά κάτω από τον κινητήρα, φτεράκι πάνω στο ψαλίδι, μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT, DRL LED φώτα,κ.λπ., ενώ μπορεί το 400 μπορεί να παραδοθεί με σχάρα και τριπλέτα βαλιτσών.
Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ φτάνει τα 18.5 λίτρα και η αυτονομία, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του κατασκευαστή, πιάνει τα 500 χιλιόμετρα.
Η μοτοσυκλέτα ζυγίζει αρκετά, 211 κιλά γεμάτη, το ύψος σέλας φτάνει στα 800 mm και στην Κίνα κοστίζει κοντά στις 4.000 ευρώ.
Με δεδομένη την επιθυμία της Lifan για το ευρωπαϊκό άνοιγμα, όπως και οι συμπατριώτισσες εταιρίες QJ-Benelli, Loncin-Voge, CFMoto, Benda, κ.λπ. υπάρχει κάποια στιγμή περίπτωση να τη δούμε κι από τα μέρη μας, κι έτσι η Pan American δεν θα αισθάνεται μοναξιά στο μονοπάτι που τράβηξε πρώτη…