Και βενζίνη και ηλεκτρισμός μαζί
Ο οίκος του Akashi (δηλαδή η Kawasaki) ανακοίνωσε για το 2024 τον ερχομό στις αγορές της HEV, μιας υβριδικής μοτοσυκλέτας με ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η υβριδική μοτοσυκλέτα της Kawasaki συζητιέται πολύ καιρό τώρα και γύρω από αυτήν έχουν δημοσιευτεί άφθονα σχέδια, πατέντες, πρωτότυπα και βίντεο teaser.
Ήταν στην έκθεση της EICMA του 2022, όπου η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε για πρώτη φορά το πραγματικό πρωτότυπο της HEV, φωτισμένο πλήρως και… με πινακίδα κυκλοφορίας, το οποίο φαινόταν πρακτικά έτοιμο για παραγωγή.
Σήμερα, η Kawasaki ανακοίνωσε τελικά ότι το υβριδικό HEV θα κυκλοφορήσει το 2024, χωρίς όμως να έχει επιβεβαιωθεί ακόμα ποιόν συμβατικό κινητήρα θα χρησιμοποιεί. Ίσως να είναι το δικύλινδρο σε σειρά των 650 κυβικών, ίσως και όχι. Μπορεί δηλαδή ο κινητήρας να προέρχεται από το μικρότερο, δικύλινδρο 400.
Ας δούμε όμως τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το μοντέλο.
Χρησιμοποιεί έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα με μικρή μπαταρία, που δεν μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά, αλλά μόνο από τον ίδιο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο ένας κινητήρας λειτουργεί βοηθητικά του άλλου.
Το Kawasaki HEV διαθέτει λειτουργία κατά την οποία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λαμβάνει ώθηση από τον ηλεκτροκινητήρα, ειδικά στην εκκίνηση από στάση.
Η Kawasaki χρησιμοποιεί επίσης το πατενταρισμένο ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, όπως αποδεικνύεται από το κουμπί στο τιμόνι. O υδραυλικός συμπλέκτης αποσυνδέεται αυτόματα για να αποφευχθούν προβλήματα κατά την αλλαγή ταχυτήτων σε χαμηλές ταχύτητες.
Δεν είναι γνωστό ποια είναι η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα και η χωρητικότητα της μπαταρίας. Ούτε γνωρίζουμε ακόμα εάν ο δικύλινδρος των 650 cc του πρωτότυπου είναι όντως ” κρεμαστός” (τύπου διαμάντι) από το πλαίσιο ή έχει κάποια άλλη στήριξη.
Υπάρχουν δυο κουμπιά στην οθόνη και στο τιμόνι: το e-boost, για να μπορεί να αυξήσει στιγμιαία ο αναβάτης για λίγο την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα και αυτό για τη λειτουργία αργών ελιγμών προς τα εμπρός και προς τα πίσω, όπως επίσης και όπισθεν.
Είναι σίγουρο πως πριν το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου, το 2024, η γιαπωνέζικη εταιρία Kawasaki θα αναλύσει και μας εξηγήσει με λεπτομέρεια όλα τα συστήματα και τις λειτουργίες της σημαντικής αυτής – πρώτης στον κόσμο – υβριδικής μοτοσυκλέτας παραγωγής.