MotorBike.gr

Μoto Morini Corsaro Sport 750: H “άλλη” όμορφη Iταλιάνα της χρονιάς

18/12/2023

Σχέδια να βγει στην παραγωγή μέσα στο ’24

Μπορεί η μοτοσυκλέτα να είναι πρωτότυπη και όχι μοντέλο παραγωγής. Μπορεί να έχει ανακοινωθεί ότι θα βγει στην αγορά μετά τα μέσα του 2024, μπορεί και το ’25 … διάφορα ‘μπορεί’, αλλά το αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι ότι η Moto Morini παρουσίασε μια από τις ωραιότερες μοτοσυκλέτες που είδαμε τον τελευταίο καιρό. Ιδού η Moto Morini Corsaro Sport 750

Στην κατηγορία των “εύκολων”, “ανθρώπινης ιπποδύναμης”, φιλικών supersport μεσαίου κυβισμού σκοπεύει να μπει και η Moto Morini με την Corsaro Sport 750, εναντίον των Yamaha R7, Aprilia RS 660 και πιθανόν της Suzuki GSX-8R, αφού οι κατασκευαστές βιώνουν τη στροφή του ενδιαφέροντος του κοινού από τις πανίσχυρες supersport και superbike του παρελθόντος.

Μέχρι στιγμής τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα της Moto Morini έχουν τον ίδιο κινητήρα, δηλαδή έναν δικύλινδρο σε σειρά με 650 περίπου κυβικά και 60 ίππους. Από το 2024 ο κατασκευαστής αλλάζει στρατηγική και γυρίζει προς την διάταξη V-2.

 

 

Η ιταλική μάρκα, με έδρα το Trivolzio, ανήκει από το 2018 στην κινεζική Zhongneng Vehicle Group (ZNEN). Το Moto Morini Corsaro Sport είναι μια παραλλαγή του γυμνού μοντέλου του Moto Morini Corsaro 750, το οποίο είναι επίσης νέο για το 2024.

Οι κύριες διαφορές μεταξύ της sport έκδοσης και της γυμνής μοτοσυκλέτας είναι το πλήρες φέρινγκ και το χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι κλιπόν, αντί του σωληνωτού τιμονιού.

 

 

Κάποιες άλλες μικρές διαφορές σχετίζονται με το ελαφρώς ανυψωμένο ύψος της σέλας (840 αντί για 820 mm) και το φαρδύτερο μέγεθος του πίσω ελαστικού (190/55-17 αντί για 180/55-17).

Η αισθητική της 750 είναι εντυπωσιακή και απόλυτα ιταλική, δανειζόμενη ίσως κάποια στοιχεία από άλλες σπορ μοτοσυκλέτες, αλλά κομίζοντας στο χώρο και κάποια δικά της. Το κυριότερο, πάντως, είναι η ομοιογένεια του design που δημιουργεί ένα εξαιρετικό σύνολο.

 

 

Κι αν δείτε ποιος βρίσκεται πίσω από αυτή τη σχεδίαση θα καταλάβετε. Πρόκειται για έργο του Βρετανού σχεδιαστή Αdrian Morton, που είναι ο “πατέρας” των μοντέρνων MV Agusta!

Η Moto Morini σχεδίασε και εξέλιξε στην Ιταλία έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο V κινητήρα 750 cc, με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών – όπως κάνει και η Ducati – με διάμετρο επί διαδρομή στα 90,0 x 58,9 mm, κυβισμό 749 κυβικών εκατοστών και μέγιστη απόδοση 96 ίππων (70,5 kW) – συμβατό με τις προδιαγραφές Euro 5+. Το εργοστάσιο αναφέρει πως θα υπάρχει και έκδοση 48 ίππων για τα διπλώματα Α2.

 

 

Πέρα από την υδρόψυξη, υπάρχει ψεκασμός, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής και 4 βαλβίδες στον κύλινδρο. Ο στρόφαλος περιστρέφεται ανάποδα (αριστερόστροφα-αντίθετα από τους τροχούς) και η λίπανση γίνεται με ξηρό κάρτερ, για μικρότερες διαστάσεις του κινητήρα. Η ύπαρξη traction control δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα.

Η Moto Morini τοποθέτησε στο 750 εξάτμιση 2-σε-2 με όμορφα τελικά τμήματα, διαγώνια τοποθετημένα, ενώ το πλαίσιο διαθέτει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως για παράδειγμα την υβριδική διάταξη σωληνωτών και τα υπέροχης σχεδίασης και κατασκευής χυτά αλουμινένια τμήματα στην περιοχή του λαιμού και του ντεπόζιτου.

Το ψαλίδι με δύο βραχίονες είναι επίσης κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, σε συνδυασμό με ένα ρυθμιζόμενο κεντρικό αμορτισέρ. Ανάποδο είναι το τηλεσκοπικό πιρούνι και επίσης ρυθμιζόμενο.

Tα φρένα του Corsaro Sport προέρχονται από την Brembo: μπροστά με ακτινικές, μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες και δύο δίσκους 320 mm και πίσω με μονοέμβολη δαγκάνα και δίσκο 220 mm, με δικάναλο ABS.

Το μεταξόνιο του Moto Morini Corsaro Sport είναι σχετικά κοντό στα 1.462 mm, όσο και του γυμνού Corsaro 750, ενώ το βάρος ανακοινώθηκε “κάτω από 200 κιλά”, χωρίς να προσδιορίζεται αν μιλάμε για γεμάτη ή άδεια μοτοσυκλέτα.

Δεν υπάρχουν προς το παρόν πληροφορίες για την ακριβή ημερομηνία άφιξης του Morini Corsaro Sport 750 στην ευρωπαϊκή αγορά.

Φωτογραφίες: ΕΙCMA, Moto Morini

 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!