MotorBike.gr

Benelli Tornado 500, Tornado Naked Twin 500: Σπορ και naked

06/12/2023

Στο καρφί (supersport) και στο πέταλο (naked) της κατηγορίας

Δύο ενδιαφέρουσας σχεδίασης 500άρια παρουσίασε η εταιρία του Πέζαρο για τη δημοφιλή κατηγορία διπλωμάτων Α2, αμφότερα με κινητήρια μονάδα τον γνωστό, αξιόπιστο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα που χρησιμοποιεί το best seller TRK 502.

H Tornado Naked Twin 500 και η Tornado 500 θα διατεθούν στην αγορά μετά το πρώτο εξάμηνο του 2024, άρα βρίσκονται στα τελευταία στάδια της εξέλιξής τους, ενώ οι τιμές τους δεν έχουν οριστεί ακόμα.

Benelli Tornado 500

Benelli Tornado Naked Twin 500

Αυτό το λέμε για να τονίσουμε πως δεν πρόκειται για πρωτότυπα μοντέλα για εκθέσεις, αλλά για μοντέλα παραγωγής – ιδιαίτερα στην περίπτωση της Naked έκδοσης με την καινοτόμο, δυναμική εμφάνιση,  που θυμίζει έντονα μοτοσυκλέτα concept.

Εξαιρετική είναι για άλλη μια φορά η σχεδίαση των δυο μοτοσυκλετών από το Centro Stile Benelli, που βρίσκεται στη μητέρα πόλη της Benelli, το Pesaro.

Η Tornado Naked Twin 500 είναι το σπορ γυμνό μοντέλο και η Tornado 500 η Supersport πρόταση.

Benelli Tornado Naked Twin 500

Benelli Tornado 500

O δικύλινδρος κινητήρας με τους δύο εκκεντροφόρους και τις 4 βαλβίδες στον κύλινδρο φτάνει στο όριο της ιπποδύναμης της κατηγορίας διπλωμάτων A2, άρα αποδίδει 47,6 ίππους στις 8.500 rpm και 4,7 kgm ροπής στις 6.000 rpm, ενώ πληροί τις νέες προδιαγραφές Euro5+. Ο κινητήρας έχει αλλάξει τα πλαϊνά του καπάκια, το φιλτροκούτι και το σύστημα εξάτμισης.

Κοινό για τα δυο μοντέλα είναι το ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, ενώ όπως συνηθίζουν οι μοτοσυκλέτες της Benelli τα περιφερειακά εξαρτήματα είναι επώνυμα.

Το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με τα καλάμια διαμέτρου 50 mm είναι της Marzocchi, με 125 χιλιοστά διαδρομής, ενώ είναι ρυθμιζόμενο.

Στο πιρούνι ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την προφόρτιση και την απόσβεση επαναφοράς, ενώ πίσω συναντάμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ με διαδρομή 131 mm.

Στα φρένα συναντάμε δύο δίσκους 320 mm μπροστά με ακτινικά τοποθετημένες monobloc τετραπίστονες δαγκάνες! Στον πίσω τροχό υπάρχει ένας δίσκος 260 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου, με το δικάναλο ABS στον στάνταρ εξοπλισμό.

Για την supersport Benelli Tornado 500 οι αναρτήσεις είναι διαφορετικές από το γυμνό μοντέλο.

Το πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 41 mm με ρυθμιζόμενη προφόρτιση, υδραυλική συμπίεση και επαναφορά, με διαδρομή 115 mm.

Το μονό και κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση ελατηρίου και την συμπίεση επαναφοράς με διαδρομή 125 mm.

Οι ζάντες αλουμινίου και των δύο μοτοσυκλετών είναι 17″ και εξοπλισμένες με ελαστικά 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω.

Τα φρένα (από την Brembo για το Tornado και από την Benelli για το Naked), αποτελούνται κι εδώ από δύο δίσκους 320 mm μπροστά, με ακτινική τρόμπα και τετραέμβολες ακτινικές μονομπλόκ δαγκάνες. Πίσω υπάρχει ένας δίσκος 260 χλστ.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη TFT 5″, συνδεσιμότητα Bluetooth για χρήση smartphone σας, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και υποδοχές USB και USB C.

Περισσότερες πληροφορίες για το πότε θα έρθουν στην ελληνική αγορά και τις τιμές τους, θα ξέρουμε σύντομα.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!