Πλήθος μοντέλων, χρήσεων και πωλήσεων
Μεγάλη είναι η ποικιλία των μοτοσυκλετών Adventure στην Ελλάδα που κυριαρχούν απόλυτα στις πωλήσεις κάθε χρόνο. Αναλύουμε ανά κατηγορία κυβισμού τις μπεστ σέλερ μοτοσυκλέτες της χρονιάς που πέρασε και στην πορεία ανακαλύπτουμε ενδιαφέροντα στοιχεία
Πρώτα απ’ όλα, κάτω από τον τίτλο Adventure συμπεριλαμβάνουμε όλο το εύρος μιας μεγάλης κατηγορίας: από τις crossover με έμφαση στην άσφαλτο, τις τουριστικές, μέχρι τις ψευδοεντούρο ή τις urban Adventure, έτσι ώστε να έχουμε μια “πλούσια συγκομιδή”.
Χρησιμοποιήσαμε τις ταξινομήσεις του τελευταίου έτους που έχουμε στα χέρια μας, δηλαδή του 2023, και χωρίζουμε τις μοτοσυκλέτες σε τέσσερις βασικές κατηγορίες: τη “Μικρή” κατηγορία με κυβισμούς μέχρι 350 κυβικά, τη “Μεσαία” κατηγορία, στην οποία εμπίπτουν μοτοσυκλέτες από 350 μέχρι 650 κυβικά, τη “Μεσαία-Μεγάλη” κατηγορία, που περιλαμβάνει κυβισμούς από 650 μέχρι και 900 cc και τέλος τη “Μεγάλη” κατηγορία, που είναι από 900 κυβικά εκατοστά και πάνω.
Το πρώτο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως με αυτή την ομαδοποίηση οι τέσσερις κατηγορίες φέρνουν και τέσσερις διαφορετικές εταιρίες νικήτριες (Voge, Honda, Yamaha, BMW), κι έτσι οι “Adventure” εμφανίζουν μια ποικιλομορφία και έναν “πλούτο”.
Βγάζοντας το άθροισμα των έξι πρώτων μοτοσυκλετών της κάθε κατηγορίας σαν ενδεικτικό υποσύνολο θα δούμε πως δημοφιλέστερη κατηγορία όλων είναι… έκπληξη… η Μεγαλο-Μεσαία των 650-900 cc, αφού συγκεντρώνει 2.123 πωλήσεις!
Δεύτερη έρχεται η Μεσαία κατηγορία με 1.559 πωλήσεις, τρίτη η Μικρή με 952 και τέλος η Μεγάλη με 696 πωλήσεις.
Θα περίμενε κανείς ότι πρώτη κατηγορία Adventure στην Ελλάδα – με δεδομένη την αγοραστική ισχύ των καταναλωτών της – θα ήταν είτε η Μικρή, είτε η Μεσαία κατηγορία. Κι όμως είναι η Μεγαλο-Μεσαία αυτή που επικρατεί, κι αυτό λόγω της επιτυχίας που σημειώνουν τα δυο μοντέλα της Yamaha, το Tracer 9/9GT και το Tenere 700 (εκδόσεις απλή, Rally και World Raid).
Παράλληλα, πολύ καλά έχει πάει και η Honda στην κατηγορία, βάζοντας μέσα στα best seller Adventure και το υβριδικό Χ-ADV 750, αλλά και την Transalp 750.
Πάμε τώρα να αναλύσουμε την κάθε κατηγορία ξεχωριστά.
Μικρή κατηγορία, Μέχρι 350 cc
Kαι οι έξι πρώτες σε πωλήσεις μοτοσυκλέτες του 2023 χρησιμοποιούν μονοκύλινδρους κινητήρες και είναι όλες κινεζικής κατασκευής, εκτός από την 3η Honda CRF300L/LA που φτιάχνεται στην Ταϊλάνδη.
Πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις αναδείχθηκε το Voge 300 DS με 265 μονάδες, ενώ στη δεύτερη θέση, με 79 λιγότερες πωλήσεις, συναντάμε το Honda CRF300L/LA και στις δυο εκδόσεις του (απλό και Rally).
Τρίτο είναι το Daytona-Zontes 350T και πίσω του το SYM NH-T 300, το οποίο αναριχήθηκε αθόρυβα στην 4η θέση.
Μικρή κατηγορία, Μέχρι 350 cc
-
Voge 300 DS… 265 μον.
-
Honda CRF300L/LA… 186
-
Daytona-Zontes 350T… 174
-
SYM NH-T 300… 147
-
Voge 300 Rally… 101
-
Daytona-Zontes T310… 50
Μεσαία κατηγορία 350 – 650 cc
Πρώτο σε αυτή την κατηγορία τερμάτισε το ελληνικό best seller των τελευταίων ετών, το Honda CB500X, με 660 ταξινομήσεις, ενώ μακρύτερα στη δεύτερη θέση κατετάγη το Voge DS525X με 247 ταξινομήσεις, εδραιώνοντας την επιτυχία της Voge, αφού με το 525 και το 300 DS η κινεζική μάρκα έδειξε τη δύναμή της στην ελληνική αγορά.
Τρίτο τερμάτισε το Suzuki DL650 V-Strom συνεχίζοντας τις καλές του επιδόσεις, κάτι που το ανέδειξε για ακόμα μια φορά best seller μοντέλο της γιαπωνέζικης εταιρίας.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε το Benelli TRK 502 στην έκδοση με ζάντες και στην έκδοση “X” με ακτίνες, που σημείωσε για ακόμα μια φορά μια αξιόλογη επίδοση.
Μεσαία κατηγορία 350 – 650 cc
- Honda CB500X… 660 μον.
-
Voge DS525X… 247
-
Suzuki DL650 V-Strom… 231
-
Benelli TRK 502/ 502 X… 174
-
CFMoto 650MT… 146
-
Daytona-Kove Maverick 500… 101
Μεσαία-Μεγάλη κατηγορία 650-900 cc
Ένα σημείο που πρέπει να προσέξουμε εδώ είναι πως στις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς το Yamaha Tracer 9 και το 9 GT ταξινομούνται σαν ξεχωριστά μοντέλα από την Στατιστική Υπηρεσία, μιας και έχουν καταγραφεί… σαν ξεχωριστά μοντέλα.
Έτσι οι 695 πωλήσεις που συγκέντρωσαν μαζί, τη χρονιά που πέρασε, και θα ανέβαζαν το Tracer 9 στην πρώτη θέση στην Ελλάδα, μοιράζονται στις δυο εκδόσεις 9 και 9 GT, “υποβιβάζοντάς” το στη δεύτερη θέση της συνολικής κατάταξης της αγοράς μας.
Εμείς στον παρακάτω πίνακα έχουμε αθροίσει τις πωλήσεις του, για να έχουμε καλύτερη και ακριβέστερη εικόνα.
Είναι αξιόλογη η επίτευξη της πρώτης θέσης των πωλήσεων στην ελληνική αγορά από μια μοτοσυκλέτα σαν την Yamaha Tracer 9, μιας και η τιμή της ξεκινάει από τις 12.500 ευρώ και φτάνει μέχρι τις 17.150 για την έκδοση 9 GT+.
Στη δεύτερη θέση, μια ακόμα μοτοσυκλέτα της Yamaha, το Tenere 700, που τόσο καλύπτει τις ανάγκες των Ελλήνων Adventure-άδων. Το άθροισμα των πωλήσεων της μοτοσυκλέτας και στις τρεις εκδόσεις της είναι σχεδόν 400 πωλήσεις.
Η τρίτη θέση πηγαίνει σε μια μοτοσυκλέτα-έκπληξη, την υβριδική, αυτόματη Honda X-ADV 750, που άφησε πίσω για 90 περίπου μονάδες την Honda XL750 Transalp, η οποία πιστεύουμε ότι φέτος θα ξεπεράσει σε πωλήσεις το “αδελφό” μοντέλο.
Μεσαία-Μεγάλη κατηγορία 650-900 cc
- Yamaha Tracer 9/ 9 GT… 695 μον.
- Yamaha Tenere 700/Rally/World Raid… 398
- Honda X-ADV 750… 367
- Honda XL750 Transalp… 274
- CFMoto 800 MT… 206
- Honda NC750XA/XD… 183
Μεγάλη κατηγορία 900+ cc
Στη Μεγάλη κατηγορία στην Ελλάδα κυριαρχεί η BMW R 1250 GS, στην απλή έκδοση και στην Adventure, με 300 περίπου μονάδες, ενώ στη δεύτερη θέση τερματίζει το Honda CRF1100 Africa Twin αφού αθροίσουμε όλες τις – πολλές – εκδόσεις του.
Στην τρίτη θέση μια ακόμα BMW, η S 1000 XR, με την KTM 1290 Super Adventure S να κατακτά την 4η θέση.
Μεγάλη κατηγορία 900+ cc
- BMW R 1250 GS/ Adventure… 295 μον.
-
Honda CRF1100 Africa Twin A/D… 129
- BMW S 1000 XR… 106
- KTM 1290 Super Adventure S… 60
- BMW F 900 XR… 59
- Ducati Multistrada V4/V4S… 40