Με -8,2% στο πρώτο 6μηνο η Ιαπωνία
Η ιαπωνική αγορά μοτοσυκλετών τα πήγε μέτρια πέρσι, κι αυτό συνεχίζεται και στο πρώτο εξάμηνο του 2024, μιας και παρουσιάζει πτωτική τάση -8,2%, με μόνη εξαίρεση την κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων
Παρότι σε όλο σχεδόν τον κόσμο τα ηλεκτρικά δίτροχα εμφανίζουν μεγάλες μειώσεις πωλήσεων, στην Ιαπωνία το 2024 είδε ένα +80% (!) στην αντίστοιχη αγορά.
Κι όλα αυτά τη στιγμή που οι γενικότερες τάσεις και προοπτικές της αγοράς μοτοσυκλετών της Ιαπωνίας δεν δείχνουν να πηγαίνουν και τόσο καλά.
Σήμερα, η χρήση μοτοσυκλετών και σκούτερ στην Ιαπωνία περιορίζεται σε μια μικρή μερίδα του πληθυσμού, καθώς προτιμώνται τα εναλλακτικά οχήματα μετακίνησης.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024, η ιαπωνική αγορά μοτοσυκλετών γνώρισε σημαντικές αλλαγές. Παρά τη γενική παγκόσμια αύξηση των πωλήσεων μοτοσυκλετών και μετά την περσινή σχεδόν σταθερή απόδοση, η αγορά της Ιαπωνίας αντιμετώπισε προκλήσεις με μείωση πωλήσεων -9,1% από έτος σε έτος το πρώτο τρίμηνο.
Αυτό βελτιώθηκε ελαφρώς και η πτώση καταγράφηκε στο -8,2% στα μέσα του έτους, που αντιστοιχεί σε 156.000 μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Περιέργως και σε πείσμα της παγκόσμιας αρνητικής τάσης, η κατηγορία ηλεκτρικών L1 σημείωσε αύξηση 80% στην Ιαπωνία σε σύγκριση με πέρσι. Ωστόσο, η ηλεκτρική κατηγορία L3 μειώθηκε κατά 28,8%.
Τουλάχιστον οι πωλήσεις μοτοσυκλετών σημείωσαν άνοδο 1,8% σε ετήσια βάση, ενώ οι πωλήσεις σκούτερ μειώθηκαν κατά 13,9%, επιβεβαιώνοντας τις τάσεις του πρώτου τριμήνου.
Εξετάζοντας την απόδοση του κορυφαίου κατασκευαστή μέχρι σήμερα, η Honda είναι στο -8,5%, με τη δεύτερη σε πωλήσεις στην Ιαπωνία, τη Suzuki, στο -12,4%.
Η Yamaha δέχεται το μεγαλύτερο χτύπημα με -18,1%, ενώ στην τέταρτη θέση η Kawasaki κέρδισε ένα εντυπωσιακό 31,0%!
Η Harley-Davidson που είναι πάντα δυνατή στην Ιαπωνία, ανέκαμψε από την ελαφρώς αρνητική αύξηση του περασμένου έτους και τώρα σημείωσε άνοδο 4,6%, ενώ άλλα αξιοσημείωτα στατιστικά στοιχεία είναι αυτά της Triumph, με άνοδο 10,7%, και της KTM με +23,1%.
Πληροφοριακά η αγορά μοτοσυκλετών της Ιαπωνίας κατατάσσεται μεταξύ των 20 κορυφαίων παγκοσμίως. Το 2023, υπήρχαν περίπου 10,31 εκατομμύρια δίτροχα (μοτοσυκλέτες, σκούτερ) σε χρήση, από τα 11,82 εκατομμύρια που κυκλοφορούσαν το 2013.
Η αγορά αποτελείται κυρίως από μικρότερες μοτοσυκλέτες, ειδικά αυτές κάτω των 50 cc, ενώ στην εγχώρια αγορά κυριαρχούν μάρκες όπως η Honda, η Suzuki, η Yamaha και η Kawasaki, με την Honda να υπερέχει ιδιαίτερα σε όγκο παραγωγής και πωλήσεων.
Ανεξάρτητα από τη συνολική πτώση της αγοράς, η Ιαπωνία παραμένει ένας πολύ σημαντικός και κρίσιμος παγκόσμιος παίκτης, συμβάλλοντας σημαντικά στην τεχνολογική πρόοδο και διατηρώντας υψηλά πρότυπα παραγωγής.