SuperPapi

Βenelli RCX 185, Super Test: Στη γειτονιά των μεγάλων

10/04/2024 Θοδωρής Ερμήλιος Νίκος Παντελούς
Overall Score
4

ΕΜΦΑΝΙΣΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΦΡΕΝΑ

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Τη δύναμη ουδείς εμίσησε…

*Κυβισμός: 174 cc * Ιπποδύναμη: 17,7 ίπποι (13,2kW), στις 9.500 rpm * Τελική: 130 km/h (πραγματική) *Βάρος: 126 kg * Τιμή: 2.985 ευρώ (Aπρίλιος ’24)

Ένα όμορφο Super-παπί με μεγάλο κυβισμό και μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως το ανάποδο πιρούνι, το δικάναλο ABS και τα τρία μπουζί στον κύλινδρο, το Βenelli RCX 185 που από τη στιγμή που ήρθε ξεχώρισε και έγινε πολύ σύντομα ένα από τα αγαπημένα του ελληνικού κοινού. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Ξεχωριστή και δυναμική είναι η εμφάνιση του Βenelli RCX 185 και πολύ προσεγμένο το design του, το οποίο προέρχεται απευθείας από τα στούντιο σχεδίασης της Benelli, δηλαδή το R&D Style Center της Benelli που βρίσκεται στην ιταλική πόλη του Pesaro.

Οι “αθλητικές γραμμές” με τις πολλές γωνίες δημιουργούν ένα σύνολο που αρέσει στον κόσμο και κυρίως στο κοινό του RCX που είναι οι έφηβοι… οι οποίοι όμως δεν μπορούν να το αποκτήσουν γιατί δεν είναι κατηγορίας διπλωμάτων Α1 μέχρι 125 κυβικά, αλλά κατηγορίας Α2…

 

Μεγάλη και σοφή είναι η προσοχή που έχει δοθεί στους μπροστινούς “προβολείς” της ποδιάς με τα LED φρύδια, που νομίζεις ότι έχουν δραπετεύσει από Ducati, τη στιγμή που ο κανονικός και ισχυρός προβολέας είναι πάνω στο τιμόνι.

Κομψή είναι και η σπορ ποδιά που μοιάζει με φέρινγκ και η επικλινής επιθετική ουρά (με μια πρωτότυπη καμπύλη-“φρύδι” στα μέσα της σέλας) που τελειώνει σε ένα καλοσχεδιασμένο οπίσθιο φωτιστικό σώμα, με την πινακίδα να στηρίζεται σε μια μίνιμαλ μεταλλική βάση.

 

LED συναντάμε παντού, όπως και στα φλας που είναι ενσωματωμένα στα κάθετα τμήματα του φέρινγκ μπροστά, ενώ τα πίσω φλας είναι μικρά και διακριτικά όπως πρέπει. Κατά τη γνώμη μας ο μαύρος χρωματικός συνδυασμός του Βenelli RCX 185, με τις πράσινες/φλούο γραμμές είναι και ο πιο όμορφος, με ενδιαφέρουσα αισθητική λεπτομέρεια τα χρυσά πλαϊνά καπάκια του κινητήρα που δίνουν μια πιο κλασική και “εργοστασιακή” πινελιά.

Μιας και το Βenelli RCX 185 είναι ένα καθ’ όλα σούπερ παπί, κινείται από έναν σούπερ κινητήρα (διάταξης μοτοσυκλέτας και όχι παπιού με οριζόντιο κύλινδρο) με τεχνολογία πάνω του, δηλαδή έναν υγρόψυκτο μονοκύλινδρο, 4βάλβιδο με 1 εκκεντροφόρο επικεφαλής και κυβισμό 174 cc, με υποτετράγωνες διαστάσεις (διάμετρο 64 mm και διαδρομή 54,1 mm) που τροφοδοτείται από ψεκασμό της Delphi και αποδίδει 17,7 ίππους στις 9.500 rpm και μέγιστη ροπή 1,55 kg-m στις 6.000 rpm.

Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι φυσικά τα μοναδικά 3 μπουζί στον κύλινδρο, για τη βελτιστοποίηση της καύσης, και πραγματικά θα θέλαμε να δούμε πώς κατάφεραν να χωρέσουν οι μηχανικοί της εταιρίας τρία μπουζί και τέσσσερις βαλβίδες στη μικρή κεφαλή του κινητήρα!

 

Ο κινητήρας, που είναι βεβαίως προδιαγραφών Euro 5, δεν διαθέτει ημιαυτόματο “παπίσιο” σασμάν αλλά ένα κιβώτιο έξι σχέσεων και κανονικό υγρό πολύδισκο συμπλέκτη.

Στον τομέα του πλαισίου έχουμε να κάνουμε με ένα καλοφτιαγμένο κλασικό, διπλό σωληνωτό πλαίσιο μοτοσυκλέτας από ατσάλινους σωλήνες, που είναι ενισχυμένο σε καίρια σημεία για να προσφέρει ακαμψία.

 

 

Η μπροστινή ανάρτηση είναι ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του RCX έναντι των υπόλοιπων παπιών, αφού είναι ανεστραμμένο και μοναδικό στην κατηγορία του.

Η διαδρομή του είναι 88 χιλιοστά και στον πίσω τροχό συναντάμε ένα μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου, το οποίο έχει διαδρομή 27 χιλιοστών.

Τα δισκόφρενα του Benelli είναι τύπου μαργαρίτα, με διάμετρο 240 mm μπροστά με δαγκάνα δύο εμβόλων και 220 mm πίσω, ενώ ένα ακόμα μοναδικό πλεονέκτημα του 185 αποτελεί η ύπαρξη δικάναλου ABS.

Οι τροχοί των 17 ιντσών μπροστά και πίσω φορούν ελαστικά διαστάσεων 70/90 μπροστά και 110/70 πίσω. Οι ζάντες είναι όμορφες, έξι μπράτσων, φτιαγμένες από χυτό αλουμίνιο.

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Η θέση οδήγησης βάζει τον αναβάτη να κάθεται “πάνω” στο παπί, με τον κορμό κάθετα προς το έδαφος και λίγο βάρος να πέφτει στους καρπούς.

Το τιμόνι είναι ψηλά τοποθετημένο και είναι μικρού πλάτους, έτσι ώστε να μπορείς να περνάς εύκολα από στενά περάσματα ανάμεσα στα αυτοκίνητα, αφού και αυτό το παπί “περνάει από παντού”.

Λόγω της σχεδίασης της ποδιάς είναι ενδιαφέρον ότι υπάρχει προστασία στα γόνατα, ενώ δεν ισχύει το ίδιο για το κατώτερο μέρος των ποδιών, με αποτέλεσμα όταν βρέχει να βρέχονται και τα παπούτσια του αναβάτη.

Στο κέντρο του τιμονιού του 185 υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος πίνακας οργάνων (LCD) με σκούρο φόντο, λευκές ψηφιακές ενδείξεις (μεγάλο κοντέρ) και τις απαραίτητες πληροφορίες γύρω του.

Η σέλα είναι σπορ τύπου, στενή, με αντιολισθητικό κάλυμμα, σκληρούτσικη με λίγο αφρώδες για να δίνει αίσθηση στον αναβάτη, ενώ το ύψος της από το έδαφος είναι στα 790 χιλιοστά. Υπάρχει ελαφρώς υπερυψωμένο δεύτερο τμήμα για τον συνεπιβάτη, με λίγο αφρώδες και εδώ.

Καθαρόαιμο παπί έτσι όπως έχουμε συνηθίσει το RCX δεν είναι… Δεν διαθέτει ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων όπως η συντριπτική πλειοψηφία των παπιών του παρελθόντος και του παρόντος.

Μοναδικό παράδειγμα στην αγορά, μαζί βεβαίως με το SYM VF 185, το Benelli διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που θα το κατηγοριοποιήσουν ως μοτοσυκλετο-παπί, μιας και έχει και το πλαίσιο, και τις αναρτήσεις και κυρίως τον κινητήρα που συνηγορούν για κάτι τέτοιο.

Εξάρι σασμάν, λοιπόν, και συμπλέκτης, οπότε ξεχνάς την ευκολία του ελεύθερου αριστερού χεριού, από την άλλη, όμως, σε αποζημιώνουν οι κατά πολύ ανώτερες επιδόσεις, όπως και ο τομέας της ασφάλειας και της καλής οδικής συμπεριφοράς.

 

 

Ο κινητήρας εκπέμπει έναν βαρύτερο των συνηθισμένων παπιών 125 κυβικών θόρυβο μέσω του κομψού και “φάλτσου” τελικού εξάτμισης.

Οι κραδασμοί του είναι λίγοι, υψίσυχνοι και εμφανίζονται (στην περιοχή της σέλας) στις υψηλές στροφές, όπου ο κινητήρας των 174 κυβικών “μουγκρίζει” ορμώντας προς τα μπροστά.

Η απόδοσή του είναι γραμμική χωρίς εξάρσεις, μοιρασμένη σε όλη την κλίμακα λειτουργίας, ενώ έχει τη δυνατότητα να ανεβαίνει ακόμα και σε πενταψήφιο αριθμό στροφών (βλ 10.000 rpm)!

Η απόκριση στο γκάζι είναι κάπως απότομη (μικρά κομπιάσματα στις μεσαίες σ.α.λ), αλλά αυτό είναι κάτι που αρέσει στους νεότερους αναβάτες αφού μεταφράζεται σαν ζωντάνια.

Ο συμπλέκτης είναι μαλακός αλλά έχει μέτρια αίσθηση, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι κι αυτό μαλακό στη λειτουργία του, ενώ από τη δευτέρα και μετά μπορείς να ανεβάζεις ταχύτητες καρφωτές με λίγη εξάσκηση, δουλεύοντάς το σαν να είναι ημιαυτόματο!

Μια ιδιοτροπία που υπάρχει εδώ είναι πως αν σβήσει ο κινητήρας (πχ. στο μποτιλιάρισμα) με ταχύτητα στο κιβώτιο, δεν εκκινεί παρότι πατάς τον συμπλέκτη, αφού (για λόγους ασφαλείας, υποθέτουμε) πρέπει πρώτα να βρεις νεκρά στο κιβώτιο για να πάρει μπροστά.

H ροπή στις χαμηλές στροφές και η δύναμη του κινητήρα είναι εμφανής σε όλες τις σχέσεις, ειδικά στις δυο πρώτες που είναι “κοντές” ώστε να μπορούν να τραβούν το βάρος του αναβάτη ή των αναβατών με ευκολία, ειδικά μέσα στην πόλη και το “σταμάτα-ξεκίνα”. Η τρίτη όμως σχέση κάνει τη διαφορά, αφού το RCX “ξεκολλάει” στην ανάπτυξη των στροφών.

Η πρώτη σχέση βγάζει 40 km/h, 70 η δευτέρα, 90 η τρίτη, 110 η τετάρτη, 130 η πέμπτη και 140+ km/h η μακριά έκτη (αρκεί να βρεις μακριά ευθεία για να γεμίσει), με την πραγματική ταχύτητα να είναι τα 130 km/h.

Με κόντυμα της τελικής μετάδοσης (μικρότερο γρανάζι μπροστά) οι επιδόσεις του RCX θα αλλάξουν (η πρώτη και η δευτέρα θα “σκάσουν”), ούτως ώστε η πέμπτη και η έκτη ταχύτητα να φτάνουν μέχρι το κόκκινο και η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού να γίνεται ακόμα καλύτερη.

Έτσι όπως είναι η κλιμάκωση τώρα, το Super-παπί μπορεί να ταξιδεύει εύκολα με 110-120 km/h, ενώ το καλό πλαίσιο και το ανάποδο πιρούνι του δίνουν καλό κράτημα και εμπιστοσύνη. Παρότι τα ελαστικά (μάρκας Cordial) μπορεί να μην τα πηγαίνουν άσχημα στο στεγνό (στη βροχή δυσκολεύονται λίγο), ένα ζευγάρι καλύτερης ποιότητας ελαστικών (πχ. Pirelli Diablo Rosso Sport θα μεταμορφώσουν το RCX στις στροφές, αφού ήδη έχει υψηλό επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.

Τα σχετικά χαμηλά μαρσπιέ (ευτυχώς αναδιπλούμενα) βρίσκουν στην άσφαλτο στις στροφές σχετικά εύκολα, ενώ το μακρύ για παπί μεταξόνιο των 1.325 mm δίνει σταθερότητα στο σύνολο.

Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε έφτασε στα 2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, άρα υπολογίζουμε την αυτονομία του RCX κοντά στα 160 χιλιόμετρα. Ένα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ θα ήταν σωτήριο φυσικά, για να μην χρειάζονται τόσο συχνές επισκέψεις στα βενζινάδικα.

Το πιρούνι είναι αρκετά σφιχτό (με σωστή απόσβεση) για να δίνει σχετική άνεση σε καθημερινή χρήση και να μπορεί παράλληλα να υπηρετεί τον σπορ χαρακτήρα του 185, ενώ στο έντονο πάτημα του μπροστινού φρένου εμφανίζει αρχικά μια μικρή ελαστικότητα η οποία μετά παύει, πετυχαίνοντας καλό φρενάρισμα.

Μιας και μπήκαμε στον τομέα των φρένων, πρέπει να πούμε ότι έχουν δύναμη και δεν προσφέρουν καλή αίσθηση, απαιτώντας συγκεκριμένη τεχνική: το μπροστινό χρειάζεται δυνατό πάτημα στη μανέτα, ενώ την ίδια στιγμή το μεγάλο πεντάλ του πίσω φρένου θέλει πιο ντελικάτη χρήση (αφού μπλοκάρει εύκολα), έτσι ώστε να ενεργοποιηθούν σωστά αμφότερα. Το ABS μπαίνει διακριτικά στον μπροστινό τροχό και πιο απότομα στον πίσω.

Παρόλο που επισημαίνουμε τη μειωμένη αίσθηση στα φρένα, πρέπει να παραδεχτούμε ότι στις μετρήσεις ακινητοποίησης το τελικό αποτέλεσμα ήταν καλό.

Φυσικά μέσα στην πόλη το RXC βρίσκεται στο στοιχείο του και θα κινηθεί πολύ γρήγορα, ενώ το στενό του προφίλ θα του επιτρέψει να χωρέσει ακόμα και σε μικρούς χώρους ανάμεσα στα αυτοκίνητα και με λίγη εξοικείωση θα διαπρέψει ακόμα και στο μποτιλιάρισμα.

Τελικά – Η ώρα της κρίσης

Δυναμικό προφίλ, όμορφη εμφάνιση, επιδόσεις και μια ξεχωριστή παρουσία στην πόλη “χρεώνουμε” στο Benelli RCX 185, ένα υπερ-παπί που θα τα κάνει όλα.

Πρώτα απ’ όλα γεφυρώνει με τον καλύτερο τρόπο το κενό ανάμεσα σε μοτοσυκλέτες και παπιά, αφού έχει τις διαστάσεις, τις γρήγορες αντιδράσεις και την ευχρηστία ενός παπιού, συνδυάζοντάς τα με τις επιδόσεις που προσφέρει ένας ατόφιος μονοκύλινδρος, ισχυρός κινητήρας μοτοσυκλέτας.

Λόγω της ύπαρξης συμπλέκτη και κανονικού σασμάν, το 185 γίνεται σχολείο για το πέρασμα στον κόσμο των μοτοσυκλετών, και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο μιας και το βάρος του φτάνει γεμάτο τα 130 κιλά κάνοντας την εκμάθηση νέων αναβατών/τριών πανεύκολη.

H τιμή του, κάτω από το ψυχολογικό όριο των 3.000 ευρώ, κρίνεται λογική για αυτά που έχει να προσφέρει, ιδίως όταν υπάρχουν παπιά γιαπωνέζικων εταιριών 110-115 κυβικών στην ελληνική αγορά που στοιχίζουν σχεδόν το ίδιο, ή 125άρια που στοιχίζουν ακριβότερα.

Όμως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Benelli RCX 185 σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα παπιά, πολλοί θεωρούν ότι είναι αυτό ακριβώς που περιμέναμε από Ιταλούς σχεδιαστές, δηλαδή η εμφάνισή του, που κάνει τους πιτσιρικάδες να το λιγουρεύονται… διαρκώς και ασταμάτητα.

Περισσότερες πληροφορίες: www.benelli-moto.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • O δείκτης της βενζίνης είναι λίγο ανακριβής στις ενδείξεις του
  • Μια πολύ χρήσιμη ανοικτή θήκη βρίσκεται στο αριστερό μέρος της ποδιάς του παπιού για φιλοξενήσει μικροαντικείμενα και κυρίως το πολύ χρήσιμο… μπουκαλάκι νερού
  • Όπως και στις μοτοσυκλέτες και σκούτερ της Honda έτσι και εδώ ο διακόπτης της κόρνας δυστυχώς είναι ανάποδα, στη θέση των φλας
  • Η κόρνα είναι μέτριας έντασης
  • Τα φώτα προσφέρουν καλή και δυνατή δέσμη το βράδυ
  • Η κεντρική κλειδαριά, απ’ όπου εκκινεί ο κινητήρας και ανοίγει και η σέλα, διαθέτει αντικλεπτική φραγή ασφαλείας
  • Ανοίγοντας τη σέλα βλέπουμε πως δεν υπάρχει αποθηκευτικός χώρος, μιας και ρεζερβουάρ και φιλτροκούτι κυριαρχούν
  • Στους δεξιούς διακόπτες υπάρχει και ένας για το alarm των φλας
  • Η τάπα του ρεζερβουάρ των 4,8 λίτρων διαθέτει κορδονάκι για να μην πέσει στον ανεφοδιασμό.
  • Δυο εμφανείς σταυρόβιδες πάνω από το όργανο στο τιμόνι… θα μπορούσαν να μην φαίνονται

Θετικά σημεία

  • Εγγύηση 3 ετών
  • Εμφάνιση
  • Ανάποδο πιρούνι
  • Κράτημα

Χρειάζεται βελτίωση

  • Αίσθηση φρένων
  • Κόρνα
  • Διακόπτες (ανάποδα η κόρνα)
  • Ελαστικά στο βρεγμένο

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!