MotorBike.gr

HONDA CMX500 REBEL, Super Test: Ο δρόμος της “επανάστασης”

21/03/2018 Μιχάλης Λαζαρίδης Βασίλης Αντζουλάτος

Η επιστροφή του Rebel

*Κυβισμός: 471 cc * Ιπποδύναμη: 46 ίπποι, στις 9.000 rpm * Τελική: 167 km/h *Βάρος: 190 kg * Τιμή: 6.990 ευρώ

Μοτοσυκλέτα τύπου cruiser με εμφάνιση εισαγωγής ΗΠΑ και όνομα Rebel, δηλαδή επαναστάτης. Σπάνιο είδος πλέον ειδικά όταν προέρχεται από Ιάπωνα κατασκευαστή. To Honda CMX500 Rebel κάνει την επανάστασή του.

Δεν ήταν καθόλου τυχαίο ότι το Honda CMX500 Rebel παρουσιάστηκε επίσημα παγκοσμίως στα τέλη του 2016 στο Long Beach της Καλιφόρνια στην Αμερική. Για τους αμερικάνους η 500άρα της γιαπωνέζικης εταιρίας είναι “παπί”, καθημερινής μετακίνησης, για φοιτητές και κοπέλες. Είναι εργαλείο, αμερικάνικης αισθητικής, που για τους Αμερικάνους έχει μικρή σχέση με τα αμερικάνικα “σιδερένια άλογα”. Για την Ευρώπη το Rebel είναι άλλη ιστορία…

Πέρασαν 16 χρόνια από την τελευταία φορά που ακούστηκε το ονοματεπώνυμο Honda Rebel στην αγορά, αφού το τελευταίο μοντέλο, το CMX 250 ξεκίνησε την πορεία του το 1985 και σταμάτησε να παράγεται το 2001. Όπως τότε, έτσι και σήμερα η φιλοσοφία των Rebel, παρά το όνομα, μάλλον προς τον συντηρητισμό κινείται, μιας και πρόκειται για μια εύκολη, απλή μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήσης, που κάθε άλλο παρά θα δώσει γροθιά στο κατεστημένο, όπως οφείλει να κάνει ένας πραγματικός επαναστάτης.


Η Honda για τη δημιουργία του νέου Rebel δεν βασίστηκε απόλυτα στη “χρήσιμη” δημοφιλή πολυχρηστική πλατφόρμα των CB 500, που τόσες καλές μοτοσυκλέτες έχει δημιουργήσει και ήδη έχει χρησιμοποιηθεί σε τρία μοντέλα (το crossover Honda CB 500X, που είναι και το best seller της Honda, το σπορτίβικο Honda CBR 500 και το γυμνό Honda CB 500F), αλλά πήρε τον συγκεκριμένο κινητήρα, για να παρουσιάσει μια ακόμα, την τέταρτη 500άρα, που ακούει στο όνομα Honda Rebel 500 και κινείται σαφέστατα πάνω στην “αμερικάνικη αισθητική”.

Αυτού του τύπου τις μοτοσυκλέτες οι μισοί τις λένε τσόπερ, κι άλλοι μισοί τις λένε κάστομ, η συγκεκριμένη μπορεί να είναι και bobber ή cruiser και μπορεί να φοράει τον δικύλινδρο 8βάλβιδο – περίεργου κυβισμού – 471 κυβικών κινητήρα της Honda, αλλά το σωληνωτό, περιμετρικό πλαίσιο διαφέρει έντονα από αυτό που χρησιμοποιούν τα υπόλοιπα CB 500. Γι’ αυτό εξ άλλου η Rebel έχει τον κωδικό CMX 500 και όχι CB. Βλέπετε ο σχεδιαστής της μοτοσυκλέτας ήθελε να δημιουργήσει μια χαρακτηριστική έντονη “ανηφόρα” από τη βάση του μονόσελου του αναβάτη μέχρι το τιμόνι. Κι έτσι δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το πλαίσιο των CB.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Με την πρώτη ματιά που ρίχνεις στο Honda Rebel αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό που ήθελε να πετύχει αισθητικά η Honda είναι η απλότητα. Όλα ρέουν πάνω στην 500, ξεκινούν από τον στρογγυλό προβολέα και τελειώνουν σε μια κοντή-λιτή (υπέρ λιτή μάλλον) ουρά. Λες και τέλειωσε το μελάνι στη γραφίδα του καλιτέχνη.

Το μικρό ντεπόζιτο δεν είναι σχήματος δάκρι, πάει να μοιάσει με τέτοιο, αλλά χρησιμοποιεί και κάποιες γωνίες σε σημεία του, ίσως να χάνει και λίγους πόντους γι’ αυτό. Επίσης, λόγω του ότι το πλαίσιο είναι περιμετρικό, άρα έχει δύο ραχοκοκαλιές, το ντεπόζιτο “κάθεται” στην κορυφή τους φορετό, αφήνοντας τους σωλήνες του λαιμού σε κοινή θέα. Μια “μυώδης”, εξωστρεφής σχεδίαση που αφήνει συγχρόνως τον κρεμαστό κινητήρα σε πλήρη θέα, από την κορυφή μέχρι τα νύχια.

Το πιρούνι είναι ελαφρώς τσοπεράδικο – γι’ αυτό και ήθελε το design να πετύχει την “ανηφόρα” στο επικλινές ρεζερβουάρ – με τα χοντρά λάστιχα να επιβάλουν μια αίσθηση ιδιοκατασκευής, μια μικρή custom νότα.

Στρογγυλός προβολέας, στρογγυλό μονό όργανο, μαύρο, ασημί, γκρι τα μόνα χρώματα. Με ματ χρώμα στο κουστούμι του το Honda CMX500 Rebel που γενικά φοράει τον μανδύα της λιτότητας σε γενικές γραμμές. Η ποιότητα κατασκευής είναι πάνω από το μέσο όρο – η μοτοσυκλέτα κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη – στοιχείο που υποβαθμίζεται από το πολύ διακριτικό προφίλ της μοτοσυκλέτας.

Το Honda CMX500 Rebel διατίθεται σε μαύρο, γκρι-ασημί και κόκκινο χρώμα, με το τελευταίο να είναι το πιο “παθιασμένο” των υπόλοιπων δύο αισθητικά “συγκρατημένων”.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο κινητήρας του Honda Rebel έρχεται από την οικογένεια των CB 500: δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, 471cc, τροφοδοσία ψεκασμού, απόδοση 46,2 ίππων στις 8.500rpm και μέγιστη ροπή στα 4,3 kgm στις 6.000rpm. Οι διαστάσεις των κυλίνδρων είναι τετράγωνες στα 67×66,8mm ιάμετρος x Διαδρομή) και ο στρόφαλος έχει διάταξη 180 μοιρών.

Για τους κραδασμούς έχει τοποθετηθεί αντικραδασμικός άξονας. Η εξάτμιση είναι 2-σε-1 και τελειώνει σε έναν μεγάλο στρογγυλό σιγαστήρα στη δεξιά πλευρά του κινητήρα. Σημειώστε εδώ ότι η εξάτμιση είναι βαμμένη όλη μαύρη ματ και ότι η χρήση χρωμιωμένων εξαρτημάτων είναι ελάχιστη πάνω στο 500.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο είναι περιμετρικό και δημιουργεί τρίγωνα ενίσχυσης στην περιοχή του λαιμού του πιρουνιού. Συνολικά το πλαίσιο είναι τυπικό cruiser, με τυπικά αργή γεωμετρία και μεγάλη γωνία κάστερ στις 28 μοίρες. Το μεταξόνιο είναι 1488mm, τη στιγμή που η ξεχωριστή σέλα του αναβάτη είναι χαμηλά τοποθετημένη στα 690mm.

Μπροστά υπάρχει συμβατικό πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 41mm, ενώ στον πίσω τροχό υπάρχει σωληνωτό ατσάλινο ψαλίδι που συνεργάζεται με δύο αμορτισέρ, τα οποία ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους.

Τα μεγάλου ύψους λάστιχα είναι της Dunlop με διαστάσεις 130/90-16 μπροστά και 150/80-16 πίσω. Οι χυτές αλουμινένιες ζάντες έχουν πολλά μπράτσα, θέλωντας να θυμίσουν custom τροχούς.

Μπροστινός και πίσω τροχός φορούν από ένα συμβατικό (και όχι κυμματιστό) δισκόφρενο έκαστος. Ο μπροστινός τροχός έχει δίσκο διαμέτρου 256 mm και διέμβολη δαγκάνα, ενώ αυτός του πίσω τροχού είναι διαμέτρου 240 mm. Φυσικά υπάρχει σύστημα ABS να τους υποστηρίζει.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Κάθεσαι χαμηλά στην αρκετά άνετη σέλα, με τα χέρια πιο ψηλά σε μια θέση power cruiser. Μπορεί η σέλα να είναι χαμηλή, και η θέση οδήγησης να προσφέρει έλεγχο και άνεση, αλλά η άνεση ισχύει για μικρότερες, παρά μακρύτερες διαδρομές. Η θέση οδήγησης θα ταιριάξει καλύτερα σε χαμηλότερα αναστήματα, με τη θέση των μαρσπιέ να τοποθετούν τα γόνατα του αναβάτη κάπως ψηλά στις 90 μοίρες. Το θέμα είναι ότι η σπονδυλική στήλη τοποθετείται κάθετα στη σέλα και η μέση δέχεται όλους τους κραδασμούς του δρόμου, που μεταφέρονται από τα κοντής διαδρομής αμορτισέρ.

Η μεγαλύτερη διαδρομή του πιρουνιού προσφέρει στο μπροστινό τροχό καλύτερη ανάρτηση, ενώ οι παράλληλοι με το έδαφος πήχεις δεν δέχονται κραδασμούς.

Μικρό, μαζεμένο και σχετικά εύκολο το Honda CMX500 Rebel για τα 190 γεμάτα κιλά του, σου μεταφέρει άμεσα ότι είναι μοτοσυκλέτα για ένα άτομο, ο δεύτερος δεν απολαμβάνει καλής φιλοξενίας.

Αυτό οφείλεται στο ότι ο συνεπιβάτης κάθεται σε ένα μίνιμαλ παραλληλόγραμμο σελάκι στην καμπούρα του μεγάλου πίσω φτερού, πατάει πάνω σε μαρσπιέ ψηλά τοποθετημένα μαρσπιέ και δεν έχει κάπου να κρατηθεί.

Ο δικύλινδρος κινητήρας της Honda εμφανίζει αυτή την ηλεκτρική, ροπάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών. Είναι τόσο ζωντανός και ισχυρός ώστε να μην αφήνει τον αναβάτη να βαρεθεί. Το τράβηγμά του είναι πολύ καλό από τις χαμηλές στροφές και οι 46 ίπποι του το κάνουν ιδανικό για κίνηση μέσα στην πόλη, ενώ και οι κοντινές διαδρομές εκτός πόλης είναι μέσα στις δυνατότητές του, αρκεί να μην ενοχλείσαι είτε από τον αέρα που σε βρίσκει ακάλυπτο, είτε από το γεγονός ότι πρέπει να κινείσαι με ταχύτητες από 80 μέχρι 130 km/h, για να μην ταλαιπωρείσαι από την όρθια θέση οδήγησης.

Ο έλεγχος του συνόλου, είτε σε ελιγμούς δύσκολους και αργούς, είτε σε υψηλότερες ταχύτητες είναι εύκολος και άμεσος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι αντιδράσεις του 500 είναι γρήγορες. Το αντίθετο μάλιστα, ενώ εντυπωσιακό είναι ότι το κράτημά του είναι πολύ καλό για την κατηγορία της μοτοσυκλέτας. Αρκεί ο δρόμος να μην έχει λακούβες και ανωμαλίες που ζορίζουν γρήγορα τις μαλακές σχετικά αναρτήσεις των μικρών διαδρομών.

Και τα φρένα κινούνται σε ίδια αξιοπρεπή αποτελέσματα, χωρίς να έχουν να επιδείξουν μεγάλες επιδόσεις, και σταματούν σε λογικές αποστάσεις τη μοτοσυκλέτα. Καλύτερο είναι το μπροστινό που έχει και περισσότερη αίσθηση στη μανέτα. Ο πίσω δίσκος φροντίζει να ενεργοποιήσει γρήγορα το ABS και γι’ αυτό χρειάζεται περισσότερο σεβασμό στο πάτημα του πεντάλ.

Η αίσθηση του φρεναρίσματος και στους δυο τροχούς μειώνεται λόγω των “μπαλονέ” ελαστικών που δεν δίνουν μεγάλη πληροφόρηση στον αναβάτη για τις κινήσεις των τροχών. Για τον ίδιο λόγο ο αναβάτης θα παρατηρήσει μια μικρή ασάφεια στην είσοδο των στροφών, ειδικά αν σπρώξει πιο έντονα το τιμόνι, με τον μπροστινό τροχό να μπαίνει πρώτος στη στροφή και τον πίσω τροχό να ακολουθεί σε δεύτερο χρόνο. Ένα κλασικό σύμπτωμα των cruiser μοτοσυκλετών, που είναι και η μεγάλη τους διαφορά σε σχέση με τις σπορ μοτοσυκλέτες, οι οποίες μπαίνουν στη στροφή σαν ένα σώμα.

Στο κομμάτι των επιδόσεων η τελική φτάνει κοντά στα 170 km/h και όταν λέμε για γρήγορη οδήγηση είναι καλό να μιλάμε πάντα για ρυθμούς οδήγησης που συμβαδίζουν με το ύφος αυτής της μοτοσυκλέτας. Έτσι το Honda Rebel θα ανταποκριθεί πολύ καλά για την κατηγορία του, κρατώντας πάντα τον καλό του χαρακτήρα, προσφέροντας αίσθημα ασφάλειας στον αναβάτη. Κάτι που μεταφράζεται σε μια καλή οδηγική συμπεριφορά, κάτι που αντιλαμβάνονται όλοι από τους αρχάριους, μέχρι τους έμπειρους αναβάτες.


Ο δικύλινδρος κινητήρας έχει καλή απόκριση γκαζιού, αν και είναι λίγο αργή στις χαμηλές στροφές. Η καλή περιοχή λειτουργίας του είναι οι μεσαίες στροφές, ενώ οι υψηλότερες στροφές δεν έχουν πολλά να προσφέρουν. Τα 46 άλογα είναι αρκετά για λογική χρήση, χωρίς σπορ απαιτήσεις εδώ που τα λέμε. Η κατανάλωση του δικύλινδρου κινητήρα είναι κοντά στα 20-23 χιλιόμετρα ανά λίτρο, κάτι που μεταφράζεται σε 4-5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με την αυτονομία (του 11,2 λίτρων) να ξεπερνάει τα 200 χιλιόμετρα.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Από τα ελάχιστα της κατηγορίας είναι πλέον το ο Honda CMX500 Rebel στην ελληνική αγορά (αν εξαιρέσουμε βέβαια τα Harley-Davidson) σαν εκπρόσωπος των “αμερικανόφιλων” μοτοσυκλετών, οι οποίες στο παρελθόν είχαν πολλαπλή εκπροσώπηση σε διάφορους κυβισμούς από όλες τις γιαπωνέζικες εταιρίες και όχι μόνον. Οι εποχές άλλαξαν και μοτοσυκλέτες σαν το Rebel σπανίζουν.

Συγχρόνως, με αυτό τον τρόπο, το CMX500 Rebel δεν έχει ανταγωνισμό, είναι μόνο του στην αγορά κι έτσι καρπώνεται τις όποιες πωλήσεις υπάρχουν για τη συγκεκριμένη κατηγορία μοτοσυκλετών.

Σαν νοσταλγός μιας σκηνής ενός άλλου, μη ευρωπαϊκού, μοτοσυκλετισμού το Rebel τοποθετείται απέναντί μας με ξεκάθαρες προθέσεις: απλότητα γραμμών, κινητήρας λογικών επιδόσεων, φιλική συμπεριφορά συνολικά και εύκολη χρήση. Κι όλα αυτά σε μια τιμή κοντά στις 7,0 χιλιάδες ευρώ.

Κι αν υπάρχει κάποιο μοντέλο που θα σταθεί απέναντί του αποτελώντας αντίπαλο στην αγορά, αυτό θα έρθει κυρίως από την ίδια την οικογένεια των CB 500, που ταιριάζουν περισσότερο στην ευρωπαϊκή ή την ελληνική σχολή μοτοσυκλέτας.

Συγκεκριμένα ο πιο μεγάλος αντίπαλος του Rebel είναι το all rounder, πολυχρηστικό Honda CB 500 X, κάτι που φαίνεται και στις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς άλλωστε.


ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Το όργανο είναι ένα και στρογγυλό, με λίγες ενδείξεις. Μεγαλύτερη όλων είναι η ταχύτητα, ενώ δεν υπάρχει στροφόμετρο.
  • Οι μανέτες θα έπρεπε να είναι ρυθμιζόμενες, έστω του μπροστινού φρένου
  • Το φως που εκπέμπει ο μονός προβολέας είναι απλά αρκετό τη νύχτα
  • Κάτω από τα λάστιχα των μαρσπιέ του αναβάτη υπάρχει – για κάποιο λόγο – οδοντωτό μαρσπιέ
  • Οι καθρέφτες είναι μικροί, στρογγυλοί με κοντά μπράτσα
  • Για άλλη μια φορά στο αριστερό άκρο του τιμονιού η κόρνα είναι στη θέση του διακόπτη των φλας
  • O κεντρικός διακόπτης είναι αριστερά πίσω από το τιμόνι, κοντά στο λαιμό του πιρουνιού, όπως παλιά
  • Όπως παλιά, κλειδώνει και το τιμόνι. Χαμηλά στο λαιμό
  • Το οπίσθιο φωτιστικό σώμα μοιάζει να προέρχεται από Honda XLR 250/500 του 1981… Καλό.

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Συνολικός χαρακτήρας
  • Κράτημα

ΚΑΤΑ

  • Συνεπιβάτης
  • Προστασία από τον αέρα
  • Αίσθηση πίσω φρένου

(Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος MOMO Design FGTR, Περισσότερες πληροφορίες: Ι. Τζωρτζόπουλος Ε.Π.Ε., Καλλιρρόης 71 & Φραντζή, 117 43 Νέος Κόσμος τηλ.: 210 9241108, 210 9242659, www.tzortzopoulos.gr, www.facebook.com/tzortzopoulos )

HONDA CMX 500 REBEL – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ: 6.990 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, κυβισμού 471 cc, με 2 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, τροφοδοσία με ψεκασμό

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 46,2 ίππoι, στις 8.500rpm

ΡΟΠΗ: 4,3 kgm, στις 6.500 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: 6 Σχέσεων

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Υγρός πολύδισκος

ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αλυσίδα

ΠΛΑΙΣΙΟ: Διπλό, κλειστό, σωληνωτό, από ατσάλι

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 41mm/ Δύο αμορτισέρ

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δίσκος διαμέτρου 256mm / Δίσκος διαμέτρου 240mm

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 16 ιντσών / 16 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 130/90 μπροστά, 150/80 πίσω)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.488 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 690 mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 11,2 lt

ΒΑΡΟΣ: 190 kg (γεμάτο)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: www.honda-motorcycles.gr

DUCATI SCRAMBLER SIXTY2 400, Πρώτη Δοκιμή

KAWASAKI VERSYS 650, Super Test: Χωρίς κανένα δισταγμό

HONDA CB500X, Super Test: Πόσοι χρειάζονται περισσότερα κυβικά;

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!