MotorBike.gr

HONDA X-ADV 750, Super Test: Μια νέα κατηγορία

05/02/2018 Βασίλης Αντζουλάτος

Adventure… αυτόματο

* Κυβισμός: 745 cc * Ιπποδύναμη: 54,8 hp/6.250rpm * Tελική: 168 km/h * Βάρος: 238 Kg (πλήρες)  * Τιμή: 12.450 ευρώ, 12.650 sport colours

Υπάρχουν τα πειράματα και οι καινοτομίες στον κόσμο των δύο τροχών που μια χαρά είναι για να φέρνουν διαφορετικά σχήματα στην αγορά, αλλά πολλές φορές οδηγούν σε σχήματα που σύντομα ξεχνιούνται. Υπάρχουν όμως μοντέλα που χαράζουν καινούργιους δρόμους και αλλάζουν την άποψη του κόσμου. Όχι μόνο μέσω της τόλμης του δημιουργού αλλά και από το ίδιο το αποτέλεσμα. Κάτι που ισχύει για το Honda X-ADV 750.

Τι είναι το Honda X-ADV 750 άραγε; Δεν είναι μονοσήμαντο, δηλαδή σκούτερ ή μοτοσυκλέτα ή ψευδοεντούρο, αλλά πολυδιάστατο, είναι “ένα για όλα”, αλλά και “ένα εναντίον όλων”. Τα βάζει με όλους και με όλα, με έναν δικό του, ιδιαίτερο τρόπο.

Η Honda ονομάζει το μοντέλο X-ADV και δεν αναγράφει, ούτε αναφέρει τον κυβισμό του, ενώ πρέπει να ψάξεις προσεκτικά για να ανακαλύψεις ότι το όνομα της εταιρίας αναγράφεται δύο μόνο φορές με μικρά γράμματα, ιδιαίτερα διακριτικά. Είναι τέτοια η αυτοπεποίθηση των δημιουργών του Honda X-ADV 750, που μόνο και μόνο με το καινοτομικό σχεδιασμό του και την αύρα του γίνεται αντιληπτό και διακριτό. Κάτι που τελικά ισχύει λόγω μοναδικότητάς του.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κάποιος βλέποντας για πρώτη φορά το Honda X-ADV 750 είναι πέρα από την προσεκτική σχεδίαση – και είναι “διαστημικά” μοντέρνα – είναι η ποιότητα κατασκευής, το φινίρισμα και η εφαρμογή των τμημάτων μεταξύ τους.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Κομψό, καλοφτιαγμένο και ψηλό όπως ένα adventure δίτροχο, το Honda XADV δηλώνει τις προθέσεις του για κίνηση εκτός δρόμου. Παράλληλα, η σκληροτράχηλη εμφάνιση συνδυάζεται με την πρακτικότητα.

Η χαμογελαστή μπροστινή όψη με τους σχιστομάτικους προβολείς (θα τους προτιμούσαμε λίγο μεγαλύτερους σε μέγεθος) φτιάχνει μια συμπαθητική φυσιογνωμία, ενώ το ρωμαλέο πίσω μέρος με την πολύ όμορφη εξάτμιση, το γεροδεμένο αλουμινένιο ψαλίδι και η καλαίσθητη ουρά “κλείνει” το θέμα σχεδιασμός με επιτυχία.

Το στυλ του Honda XADV είναι προϊόν έμπνευσης και εξέλιξης της ομάδας R&D της Honda στην Ιταλία, για να εκφράσει το πνεύμα της περιπέτειας σε κάθε στοιχείο της σχεδίασης. Οι κάθετες επιφάνειες του φέρινγκ συνδυάζονται με μία εξεζητημένη, αλλά παράλληλα σκληροτράχηλη εμφάνιση.

Κομψότητα, σχιστομάτικοι προβολείς και στενή ζελατίνα

Μία χαρακτηριστική γραμμή εκτείνεται από μπροστά μέχρι πίσω μέσω των κλίσεων του φέρινγκ και των πλαϊνών καπακιών. Η σιλουέτα είναι σκόπιμα «όρθια», με κοντό, συμπαγές σώμα που τονίζει περισσότερο τον περιπετειώδη χαρακτήρα.

Για να προσαρμοστεί σε είδους διαδρομές η ζελατίνα του Honda X-ADV ρυθμίζεται σε 5 θέσεις χωρίς εργαλεία, από την αριστερή της πλευρά με έναν περιστροφικό επιλογέα για μεγαλύτερη προστασία από τον άνεμο και τα καιρικά φαινόμενα.

Η συνολική διαφορά ύψους είναι 136mm, με διαφορά κλίσης 11° μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου.

Όλα τα φώτα της Honda XADV είναι LED, και οι δύο στενοί προβολείς (που χωρίζονται με πλέγμα), τα συμπαγή φλας και το πίσω φανάρι με το διπλό κρύσταλλο χαρίζουν ξεχωριστή εμφάνιση.

Ένα από τα πλεονεκτήματα του 750 σε σχέση με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες

Η σχεδίαση του νέου πλαισίου προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 21 λίτρων κάτω από τη σέλα. Το XADV διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα 5-θέσεων, αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής, χούφτες από την Africa Twin, οθόνη οργάνων τύπου Rally και κεντρικό σταντ. Το σύστημα Smart Key ανεβάζει τον πήχη της καθημερινής άνεσης.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Το Honda X-ADV χρησιμοποιεί ένα σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο που επιτρέπει τη δημιουργία ενός αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα. Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι στα 27° και 104mm αντίστοιχα, με το μεταξόνιο στα 1.590mm.

Ικανό πιρούνι και δυο μεγάλα δισκόφρενα για τον μπροστινό τροχό, που είναι με ακτίνες

Η μέγιστη γωνία στροφής του τιμονιού είναι οι 39° (και κύκλος στροφής των 2.8m). – συνδυάζονται με απόσταση από το έδαφος στα 162mm. Το βάρος (γεμάτη) είναι 238kg.

Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 820mm και το έχει πλάτος 910mm, ενώ το σχήμα της σέλας διευκολύνει την ευκολότερη πρόσβαση του αναβάτη στο έδαφος.

Μαρσπιέ-δάπεδα για τον αναβάτη και αναδιπλούμενα μαρσπιέ για τον συνεπιβάτη

Οι αναρτήσεις έχουν διαδρομές 153,5 mm εμπρός και 150 mm πίσω. Το ανάποδο πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 41mm και είναι τύπου φυσιγγίου, διαθέτει δε ρύθμιση προφόρτισης και επαναφοράς.

Το πίσω μονό αμορτισέρ προσφέρει ρύθμιση προφόρτισης ενώ εδράζεται στο αλουμινένιο ψαλίδι – που κατασκευάζεται από δοκούς διατομής σχήματος U – μέσω μοχλικού ProLink. Οι τροχοί έχουν ακτίνες, και είναι 17/15 ιντσών (μπροστά και πίσω) με ελαστικά διπλής χρήσης, ασφάλτου και χώματος. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω.

Η καλή θέση οδήγησης, δίνει άνεση στον αναβάτη και δυνατότητα καλού ελέγχου

Δύο ακτινικά τοποθετημένες 4πίστονες δαγκάνες συνεργάζονται με δίσκους 310mm σε συνδυασμό με σύστημα ABS για τον μπροστινό τροχό. Πίσω υπάρχει ένα δισκόφρενο διαμέτρου 240 mm.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο υδρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 745cc του Honda XADV με 1ΕΕΚ και 8 βαλβίδες είναι σχεδιασμένος για να προσφέρει μεγάλη ροπή από τις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες στροφές. Η μέγιστη ισχύς είναι 54,8 ίπποι στις 6.250rpm και η μέγιστη ροπή 6,8 kgm στις 4.750rpm.

Οι υποτετράγωνες διαστάσεις και οι ειδικά σχεδιασμένοι θάλαμοι καύσης σε συνδυασμό με έναν στρόφαλο υψηλής αδράνειας προσφέρουν μεγάλη ροπή.

Δύο αντικραδασμικοί άξονες εξομαλύνουν τη λειτουργία του κινητήρα στις υψηλές στροφές, χωρίς όμως να αλλοιώνουν την απόδοση που προσφέρει η σειρά ανάφλεξης των 270 μοιρών (αίσθηση V-2). Η διάμετρος είναι στα 80mm και η διαδρομή στα 77mm. Την τελική μετάδοση αναλαμβάνει μια καλυμμένη αλυσίδα.

Άριστο ψαλίδι και άσχημος προφυλακτήρας αλυσίδας

Το Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη της Honda, Dual Clutch Transmission (DCT), περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η χαρτογράφησή του για το XADV επιλέγει μικρότερες σχέσεις για πιο άμεση απόκριση στο πρόγραμμα D mode.

Το DCT χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για εκκίνηση και 1η, 3η και 5η σχέση: τον άλλον για 2η, 4η και 6η σχέση, με ομόκεντρους πρωτεύοντες άξονες. Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα.

Μεγάλο τιμόνι, μεγάλο όργανο. Τα γόνατα μπαίνουν σε εσοχές μέσα στο ντεπόζιτο

Υπάρχουν δύο αυτόματα προγράμματα συν το “MT mode” για μηχανικές αλλαγές σχέσεων. Ειδικά για το XADV – και με στόχο τη βέλτιστη επιτάχυνση σε αστικές συνθήκες – το στάνταρ αυτόματο πρόγραμμα D επιλέγει μικρότερες σχέσεις συγκριτικά με άλλες μοτοσυκλέτες εφοδιασμένες με DCT.

«Μποτιλιάρισμα” από διακόπτες στο αριστερό άκρο του τιμονιού

Το S mode (που ανεβάζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων συγκριτικά με το D mode για πιο σπορ οδήγηση) προσφέρει τρία επίπεδα επιδόσεων ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη. Κάθε επίπεδο είναι προγραμματισμένο με μία προοδευτικά πιο δυναμική απόκριση για το XADV. Το επιλεγμένο επίπεδο αποθηκεύεται και λειτουργεί ως προεπιλεγμένο πρόγραμμα S για τις επόμενες διαδρομές. Επίσης εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Το Honda X-ADV 750 εκτός από ξεχωριστό από πλευράς εμφάνισης είναι μεγάλο, ψηλό και κουβαλάει κάμποσα κιλά πάνω του… κι έτσι χαρακτηρίζεται συνολικά εντυπωσιακό.

To 750 που δοκιμάσαμε και φωτογραφίσαμε είχε εξτρά αξεσουάρ, όπως προστατευτικά σίδερα στα μαρσπιέ, προβολάκια και σχάρα εκτός των άλλων.

Η σέλα “στέκεται” ψηλά σε σχέση με το έδαφος και για να σκαρφαλώσεις πάνω της, είτε σηκώνεις ψηλά το πόδι σου για να περάσει πάνω από τη σέλα, είτε σηκώνεις ψηλά το πόδι σου για να περάσει πάνω από το τούνελ ανάμεσα σε ποδιά και σέλα.

Το Honda X-ADV 750 διαθέτει μια από τις καλύτερες σέλες που έχουμε συναντήσει ποτέ: καλή σχεδίαση και στήριξη, σωστό προοδευτικής σκληρότητας αφρώδες, άνεση και έξυπνα πλάγια κοψίματά – μαζί με τα αντίστοιχα των μαρσπιέ/δαπέδου – επιτρέπουν πιο εύκολα στα πόδια να πατούν κάτω.

H θέση οδήγησης είναι «μέσα” στη μοτοσυκλέτα, δηλαδή τα ισχύα πολύ χαμηλότερα από τα χέρια και τους πήχεις, ενώ οι γωνίες των γονάτων είναι ανοικτές, μεγάλες και άνετες.

Ο ήχος του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα είναι υπέροχος, γιατί λόγω του χρονισμού ανάφλεξης των 270 μοιρών ακούγεται σαν V-2.

Ο μπάσος ήχος ξεφεύγει μέσα από ένα πολύ όμορφο τελικό τμήμα εξάτμισης, φάλτσο και κοντό που θυμίζει μοτοσυκλέτα MotoGP.

Μικρά ανοίγματα του γκαζιού επιτρέπονται στα φανάρια, όχι μόνο για να απολαμβάνετε τον βαρύ, υποχθόνιο ήχο του δικύλινδρου κινητήρα, αλλά και για να προϊδεάζετε τους συνοδοιπόρους σας για τις γρήγορες επιταχύνσεις που μπορεί να πετύχει το Honda X-ADV.

Μπορεί οι σχεδόν 55 του ίπποι να μην συγκλονίζουν τον κόσμο των επιδόσεων, αλλά είναι η πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του 6αριού σασμάν και ο τρόπος που αλλάζουν οι ταχύτητες, που γίνεται μέσω του έξυπνου αυτόματου σασμάν, ειδικά όταν ο αναβάτης επιμείνει στο γκάζι.

Σε αυτή την περίπτωση οι αλλαγές γίνονται ψηλά στις 4.500 rpm που είναι περιοχή ροπής και το ADV ξαφνιάζει το δίτροχο περίγυρο, που τρέχει να το προλάβει.

Πενήντα ίπποι (πραγματικοί) φτάνουν στον τροχό και τα 400 μέτρα από στάση διανύονται σε 14,3′ δευτερόλεπτα. Το Honda X-ADV φτάνει τελική ταχύτητα 168 πραγματικών km/h.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με το διπλό συμπλέκτη είναι πολύπλοκο στην κατασκευή και στη λειτουργία του και χρειάζεται χρόνο ο αναβάτης για να το εμπεδώσει, για να μπορέσει να αντιληφθεί τον τρόπο λειτουργίας του, αν και το “έξυπνο κιβώτιο” προσπαθεί να καταλάβει τις διαθέσεις του αναβάτη.

Αν ας πούμε ότι έχεις την επιλογή D (την αργή) κι εσύ ανοίξεις όλο το γκάζι από στάση σου λέει το κιβώτιο “ο άνθρωπος θέλει να τρέξει” και κρατάει την ταχύτητα για περισσότερες στροφές από το συνηθισμένο πριν αλλάξει ταχύτητα.

Το τράβηγμα, η απόκριση στο γκάζι – ειδικά αν ο αναβάτης το ανοίγει απότομα και πολύ – στις χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι απολαυστικό, τόσο διασκεδαστικό που σε κάνει να θες να πηγαίνεις διαρκώς με αυξομειώσεις της ταχύτητας για να το βιώνεις.

Στις υψηλότερες στροφές το έντονο τράβηγμα και η ροπή τελειώνουν, όπως είναι λογικό. Το κόκκινο είναι στις 8.500 rpm, ενώ η μέγιστη ιπποδύναμη στις 6.750…

Yπάρχουν επιλογές του αυτόματου σασμάν για αργό (D) και γρήγορο (S, σε τρεις θέσεις), αλλά και χειροκίνητο από δυο κουμπιά στο αριστερό άκρο του τιμονιού. O καλύτερος συνδυασμός για γρήγορη οδήγηση είναι είτε χειροκίνητο, είτε στο πρόγραμμα σπορ (S) με χειροκίνητα κατεβάσματα όπου χρειάζεται.

Καλοσχεδιασμένη και άνετη η σέλα, πολύ χρήσιμη η σχάρα

Περιττό να πούμε ότι για ήπια οδήγηση προτιμούμε το D, που αλλάζει ταχύτητες λίγο παραπάνω από τις 2.000 rpm και είναι (οικονομικό κυρίως, και) τεμπέλικο, μέχρι βαρεμάρας.

Το ενοχλητικό του σασμάν είναι ο θόρυβος που κάνει στα κατεβάσματα, ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες και το “σκαλοπάτι” που κάνει – σαν άτσαλο κατέβασμα συμβατικού κιβωτίου ταχυτήτων – και τινάζεται προς τα μπροστά, καθώς βάζει πρώτη σχέση, κάτι φανερό ειδικά στις αργές ταχύτητες.

Η προστασία της ζελατίνας στην χαμηλότερη θέση είναι “τύπου πόλης”, ο αέρας βρίσκει τον αναβάτη του 1.80 στον λαιμό, ενώ όταν σηκωθεί στην πιο ψηλή θέση (από τις 5 που είναι διαθέσιμες) τον συναντά στην κορυφή του κράνους. Η ζελατίνα πάντως είναι στενή και αφήνει εκτεθειμένους τους ώμους του αναβάτη.

Βάζοντας μια βαλίτσα ουράς, δυο ακόμα βαλίτσες ή σάκους στα πλάγια και ένα μεγάλο-μακρύ tank bag – αρκεί να βρεις τρόπο να το στερεώσεις στο κενό πίσω από το τιμόνι – και στο ταξίδι δεν θα σου λείψει τίποτε.

Η άνεση των ποδιών είναι δεδομένη για τον αναβάτη που έχει στη διάθεσή του μπόλικο δάπεδο-μαρσπιέ και μπορεί να επιλέξει που θέλει να βάλει τα πόδια του. Για σπορ οδήγηση η καλύτερη θέση είναι τέρμα πίσω με τις φτέρνες εκτός μαρσπιέ, αν και στη δεξιά πλευρά υπάρχει το ζεστό ανοξείδωτο καπάκι του κινητήρα.

Το όργανο-πολυόργανο που θυμίζει αγωνιστική μοτοσυκλέτα rally-enduro χρειάζεται λίγο ψάξιμο για να μάθεις να βλέπεις και να το δουλεύεις εν κινήσει. Έχει ένα σωρό ενδείξεις, είναι σχετικά ευδιάκριτες, ενώ ίσως να θέλαμε λίγο πιο μοντέρνο στυλ στα νούμερα.

Στο χώμα τώρα μην νομίζετε ότι το Honda X-ADV θα κάνει αγώνες εντούρο, το 750 μπορεί να κινηθεί ακόμα και σε δύσκολα κομμάτια αρκεί να μην το προδώσουν τα λάστιχά του και ο αναβάτης να έχει εμπειρία.

Κι όσο επιτρέπουν τα 162 χιλιοστά ύψους του κινητήρα από το έδαφος. Η ροπή του κινητήρα χαμηλά και η ομαλή απόδοση στη μεταφορά ιπποδύναμης με λίγα σπιναρίσματα το σώζουν. Προσέξτε ότι η αλουμινένια ποδιά προστατεύει το μπροστινό τμήμα του κινητήρα και όχι την «κοιλιά” του, το κάτω μέρος του.

Σαν απάντηση αυτών που ρώτησαν για το πως ένα δίτροχο 240 κιλών κινείται στο χώμα θα πούμε… ότι κινείται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που έκαναν τα Varadero, τα παλιά Africa, Transalp, τα GS και όλα τα παρεμφερή ψευδοεντούρο μέχρι σήμερα: σχετικά αργά, με προσοχή και με σεβασμό στο μεγάλο βάρος τους.

Ο μπροστινός 17άρης τροχός (μαζί με το πιρούνι φυσικά) είναι πολύ βαρύς στις αντιδράσεις του, αλλά και σταθερός και ακριβής. Το πρόβλημα αυτό θα εμφανιζόταν στην επιφάνεια αν το 750 δεν είχε το συγκεκριμένο πλατύ τιμόνι που δημιουργεί μεγάλους μοχλούς και στρίβει πιο εύκολα τον τροχό.

Το βάρος του μπροστινού συστήματος το καταλαβαίνεις στις υψηλότερες ταχύτητες, πάνω από 90 παραδείγματος χάρη, που για να αλλάξεις γρήγορα κατεύθυνση στο Honda X-ADV χρειάζεσαι γεναίο σπρώξιμο στο άκρο του τιμονιού. Η σταθερότητα βεβαίως, με τη βοήθεια του μεγάλου μεταξόνιου, και η “ψυχραιμία” του συνόλου είναι… Ολύμπια.

Το ανάποδο καλοφτιαγμένο πιρούνι φοράει καλάμια μεγάλης διαμέτρου 41 χιλιοστών, ενώ πολύ καλές είναι και πλάκες του. Είναι ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και ως προς την απόσβεση επαναφοράς.

Μαζί με το μονό πίσω αμορτισέρ που εδράζεται πάνω σε συνέσμους και συνεργάζεται με ένα κούφιο, ευμεγέθες αλουμινένιο ψαλίδι πρόκειται για αναρτήσεις που παρέχουν άνεση σε αναβάτη και συνεπιβάτη. Εμφανίζουν πολύ καλά χαρακτηριστικά με προοδευτική λειτουργία ανάλογα με το μέγεθος της λακούβας του δρόμου. Το πιρούνι πάντως στην αρχή της διαδρομής του εμφανίζει ένα μικρό τράνταγμα, που περνάει στα χέρια, σε κοφτές ανωμαλίες του δρόμου.

Τα φρένα του 750 είναι εξαιρετικά και απολαυστικά στη χρήση τους, αφού σε κάνουν να βγάλεις μυς στα χέρια, λειτουργούν και σαν όργανο γυμναστικής σε κίνηση.

Η ισχύς των μπροστινών μεγάλων, 310 χιλιοστών, πλευστών δίσκων είναι πολύ καλή και το ABS δεν χαλάει τις αποστάσεις ακινητοποίησης. Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες σε 4 θέσεις, κι έτσι ό καθένας μπορεί να βρει την απόδοση που του ταιριάζει.

Λιγότερο προοδευτικό, με λιγότερη αίσθηση αλλά αρκετά δυνατό είναι και το πίσω φρένο με πιο ευαίσθητο ABS, αλλά τελικά εκεί που αποδεικνύεται η αποτελεσματικότητα του συστήματος είναι στις μετρήσεις.

Καλαίσθητο τελικό εξάτμισης, σε διαγώνια τοποθέτηση

Το Honda X-ADV θα χρειαστεί μόλις 31, παρά κάτι, μέτρα για να φρενάρει από τα 90 km/h και 11,8 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 50 km/h. Καλύτερα από sport touring 1000άρια και γυμνά-σπορ 650άρια δηλαδή!

Πολύ σημαντικός τομέας είναι η κατανάλωση καυσίμου, με το Honda X-ADV να βάζει τα γυαλιά σε πολλά μοντέλα, αποτελώντας ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματά του έναντι των υπολοίπων δίτροχων μεγάλου κυβισμού.

Πάνω στο ταξίδι και με πολύ προσεκτικό δεξί καρπό μπορείς να πετύχεις και 3,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ενώ η μέση κατανάλωσή του έφτασε στα 4,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Μπορεί το Honda X-ADV να διαθέτει όγκο, θωριά, εντουρο-περιπετειώδη αύρα και εμφάνιση, αλλά στο βενζινάδικο αποδεικνύεται “κυρία”.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Τι είναι το Honda X-ADV, δεν έχει καμία σημασία. μας ενδιαφέρει πλέον. Μπορεί κάποιος να λέει ότι είναι σκούτερ, κάποιος άλλος αυτόματη μοτοσυκλέτα Adventure και κάποιος άλλος, όλα τα προηγούμενα μαζί. Γιατί όπως είπαμε και πριν είναι ένα δίτροχο πολύπλευρο, που καταφέρνει να κάνει πολλά πράγματα μαζί. Αυτή είναι η επιτυχία του.

Αξίζει σαν δίτροχο; Ναι, αν έχεις τα λεφτά αξίζει και πιστεύουμε ότι δεν είναι ένα μοντέλο που θα βαρεθείς σύντομα. Για τουλάχιστον μια 4ετία-5ετία θα μπορείς να φχαριστιέσαι διαδρομές, γκάζι, ροπή, ήχο και συνολική αίσθηση ενός αξιόλογου μοντέλου που τόλμησε να χαράξει το δικό του δρόμο.

Και μια και λέμε για δρόμους, λόγω Ελλάδας (βλ. ποιότητα ασφάλτου, κακοτεχνίες και χωματόδρομοι) μας ταιριάζει γάντι, ειδικά αν αναφερόμαστε σε μεγάλου κυβισμού ψευδοεντούρο.

Το Honda X-ADV δίνει επίσης μια πιο ρεαλιστική εναλλακτική, προς αυτούς που πήραν κατά λάθος δύσχρηστα, ογκώδη ψευδοεντούρο 1000-1200 κυβικών με την υπόσχεση, προς εαυτόν και φίλους, ταξιδιών και περιπετειών – που ποτέ δεν ήρθαν – και ταλαιπωρούνται διαρκώς μέσα στην πόλη.

Το X-ADV επειδή είναι πολύ πιο εύχρηστο και φιλικό προς τον αναβάτη προσφέρει μεγαλύτερος βαθμός ελευθερίας στην κίνηση, σε πλήθος δρόμων και τεραίν. 

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Στη δεξιά πλευρά της ποδιάς υπάρχει ένα χρησιμότατο χειρόφρενο που ασφαλίζει το 750 κατά το παρκάρισμα.
  • Ένα φουλφέις κράνος το χωράει κάτω από τη σέλα όπως και τα σκούτερ. Στο χώρο υπάρχει φως στο χώρο και παροχή ρεύματος.
  • Και στην περίπτωση του Honda X-ADV το (ά-κλειδο) keyless σύστημα του κεντρικού διακόπτη θέλει εξοικείωση και μια σχετική προσοχή στην αρχή της συμβίωσής του.

Κεντρικός πολυδιακόπτης, χωρίς κλειδί και «έξυπνες” λειτουργίες

  • Το πλαστικό κάλυμμα της αλυσίδας που είναι διπλό (πάνω και κάτω) δεν νομίζουμε ότι ταιριάζει σε τέτοια κατασκευή. Καλύπτει όλη την αλυσίδα λες και είναι κάτι κακό που δεν πρέπει να φαίνεται.
  • Το κεντρικό (διπλό) σταντ είναι δύσκολο στη χρήση του, ίσως λόγω έδρασής του, αλλά στήνει με ασφάλεια το σκούτερ.
  • Υπάρχει και πλάγιο στάντ που είναι πολύ πιο εύχρηστο από το κεντρικό.
  • Η ρύθμιση της ζελατίνας σε 5 θέσεις διαθέτει ένα έξυπνο και πατενταρισμένο σύστημα με περιστροφικό ….. με λίγη προσπάθεια μπορεί να γίνει και εν κινήσει, αν και δεν το συνιστούμε γιατί θέλει δύναμη και ακριβείς κινήσεις.
  • Πανέμορφες οι μαύρες ζάντες με τις ακτίνες που στερεώνονται στο εξωτερικό χείλι της ζάντας και επιτρέπουν τη χρήση ελαστικών χωρίς σαμπρέλα. Μας φαίνονται όμως κάπως λεπτές για τη συγκεκριμένη χρήση.

Mεγάλη παραλληλόγραμμη ψηφιακή οθόνη και μια μικρότερη με ενδείξεις από κάτω της

  • Για τον ανεφοδιασμό του ντεπόζιτου στο βενζινάδικο είναι προτιμότερο να κατεβαίνεις από το 750 γιατί η τάπα βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.
  • Δεν υπάρχει ντουλαπάκι ή ντουλαπάκια αποθήκευσης μικροπραγμάτων στην ποδιά, παρότι η περιοχή και τα πλαστικά δείχνουν ότι υπάρχει χώρος για κάτι τέτοιο.
  • Αν ξεχαστείς και νομίσεις ότι οδηγείς κανονική μοτοσυκλέτα και πας να πατήσεις το σινιάλο των μεγάλων φώτων, απλά θα αλλάξεις ταχύτητα προς τα πάνω από τους διακόπτες του 750
  • Η κόρνα έπρεπε να είναι ισχυρότερη, ενώ τα φώτα που είναι LED είναι πολύ καλής απόδοσης.
  • Λίγη γκρίνια θα εισπράξετε από τον συνεπιβάτη, αν και ένας απ’ όλους έκανε ένα μικρό σχόλιο για λίγη ζέστη στη δεξιά πλευρά.
  • Τα μαρσπιέ για τον συνεπιβάτη είναι αναδιπλούμενα, τριγωνικά και άνετα

ΥΠΕΡ

  • Άνεση, σέλα, εργονομία
  • Φρένα
  • Κατανάλωση
  • Αποθηκευτικός χώρος

ΚΑΤΑ

  • Κίνηση σε αργές ταχύτητες
  • Ύψος σέλας
  • Βάρος στο χώμα

HONDA X-ADV 750 – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ:  12.450 ευρώ, Sport Color 12.650 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 745cc, με 1 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 54,8 ίπποι, στις 6.250rpm

ΡΟΠΗ: 6,8 kgm, στις 4.750rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: 6 Σχέσεων (αυτόματο, ημιαυτόματο)

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Διπλός DCT

ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αλυσίδα

ΠΛΑΙΣΙΟ: Ανοικτό, σωληνωτό από ατσάλι

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 153 mm / Ένα αμορτισέρ, διαδρ. 150 mm

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δύο δισκόφρενα 296mm, 4πιστονες δαγκάνες/ 240 mm, με ABS

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 17 ιντσών/ 15 ιντσών (ελαστικά 120/70, μπρ., 160/60 πίσω)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.590mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 820mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 13,1 lt

ΒΑΡΟΣ: 238kg (γεμάτο)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λ. Αθηνών 71, Αθήνα τηλ. 210 34833000, www.honda-motorcycles.gr

HONDA NC750X DCT, Super Test: Ο άλλος δρόμος

KAWASAKI VERSYS 650, Super Test: Χωρίς κανένα δισταγμό

YAMAHA TRACER 700, Super Test: Πολυχρηστικότητα σε 700cc

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!