MotorBike.gr

KEEWAY TARGET 125i CBS, Super Test: Ανανεωμένο και πετυχημένο

21/06/2019 Οδυσσέας Σολωμού Νίκος Παντελούς

Ένα νοικοκυρεμένο παπί

*Κυβισμός: 124 cc * Ιπποδύναμη: 8,7 ίπποι στις 7.500 rpm * Τελική: 110 km/h *Βάρος: 112 kg (γεμάτο) * Τιμή: 1.540 ευρώ

Σε ένα χώρο – αυτόν των δύο τροχών – όπου όλοι προσπαθούν να είναι λίγο ή περισσότερο σπορ, το Keeway Target 125i CBS, δηλώνει καθαρά “οικονομικό, μεταφορικό μέσο”, προτείνοντας σαν όπλα του την τιμιότητα και την απλή εμφάνιση … όπως και την τιμή του.

Το Keeway Target 125i CBS είναι ένα πολύ φιλικό στη χρήση παπί, με στοιχεία που το κάνουν άριστο για παρατεταμένη, καθημερινή, σκληρή χρήση.

Δείτε για παράδειγμα το ύψος του αφρώδους της σέλας αναβάτη, που τον κρατάει ξεκούραστο ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση. Δείτε επίσης το κομμάτι της σέλας που αντιστοιχεί στον συνεπιβάτη, ο οποίος σε κανένα άλλο παπί της αγοράς δεν απολαμβάνει τέτοια άνεση.

Ξεκάθαρα μέσον μεταφοράς για ανθρώπους που ξέρουν τι θέλουν από ένα παπί, το Target έρχεται πλέον σαν μοντέλο Euro4 με ψεκασμό στην τροφοδοσία, δισκόφρενα μπροστά και πίσω με σύστημα CBS, με τον γνωστό τεράστιο (για παπί) αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα και ανανεωμένη, φρεσκαρισμένη εμφάνιση.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Η εμφάνιση του Keeway Target 125i CBS είναι “συγκρατημένα σύγχρονη” και ο δυναμισμός του βγαίνει προσεκτικά, έτσι ώστε να δηλώνει ότι απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό και όχι σε αυτό που θέλει σπορ παπιά.

Βασισμένο στο προηγούμενο μοντέλο, το νέο Target μοιάζει να έχει αλλάξει κάποια πλαστικά κομμάτια του, ενώ στην πραγματικότητα έχει μείνει ίδιο με διαφορετική επιλογή χρωμάτων που ομόρφυνε το σύνολο, μαζί με νέα αυτοκόλλητα.

Κατασκευασμένο από τη μεγάλη κινεζική Qianjiang Group – στην οποία ανήκει και η ιταλική Benelli – διαθέτει ποιότητα κατασκευής που ξεπερνάει τα χρήματα του κόστους του. Καλοφτιαγμένο και καλοφινιρισμένο, το Keeway Target 125i CBS φοράει ταιριαστά χρώματα και παίζει με τις αντιθέσεις.

Το μισό μπροστινό τμήμα της ποδιάς είναι μαύρο ματ, όπως και το μπροστινό φτερό είναι γκρίζο ματ, ενώ μαύρες είναι οι ζάντες και το κατώτερο μισό του παπιού, κάτι που το βλέπεις από το πλάι.

Η ουρά είναι πιο φαρδιά απ’ ό,τι στα υπόλοιπα παπιά, όπως και η περιοχή της σέλας του αναβάτη, αφού κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας μεγάλος χώρος που χωράει ένα φουλφέις κράνος – αρκεί να είναι συγκεκριμένων διαστάσεων και όχι π.χ ανοιγόμενο XXL, με γείσο, μυτερό, κ.λπ.

Το Keeway Target 125 είναι το μόνο παπί, μαζί με το Supra X της Honda που διαθέτει αυτό το μεγάλο πλεονέκτημα του χώρου, αφού μέχρι και πρόσφατα η φύλαξη φουλφέις κράνους σε παπί ήταν κάτι ανήκουστο.

Τα χρώματα στα οποία διατίθεται το Target είναι δύο: κόκκινο και μπλε.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Παραδοσιακά για παπί, ο κινητήρας του Keeway Target 125i CBS είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, κυβισμού 124.8 cc, έχει 2 βαλβίδες, 1 ΕΕΚ και αποδίδει 8,7 ίππους (6,5 KW) στις 7.500 rpm. Η τροφοδοσία γίνεται από ηλεκτρονικό ψεκασμό. Η ροπή του φτάνει τα 0.9 kgm στις 5.500 rpm.

Το σασμάν έχει 4 σχέσεις, είναι ημι-αυτόματο, ο συμπλέκτης είναι φυγοκεντρικός και υγρός πολύδισκος. Το σασμάν είναι τύπου “μύλος”, περιστροφικό, πράγμα που σημαίνει ότι ο αναβάτης από στάση, πατώντας το λεβιέ προς τα κάτω μετά την 4η σχέση, βρίσκει νεκρά. Για την εκκίνηση υπάρχει μίζα και μανιβέλα.

Καλοφινιρισμένος είναι και ο κινητήρας (γκρι μεταλλικό) με τη βαμμένη μαύρη ματ εξάτμιση να βγαίνει στη δεξιά πλευρά. Από την άλλη πλευρά του ψαλιδιού υπάρχει η κλειστή μεταλλική θήκη που προφυλάσσει την αλυσίδα, όπως στα παλαιότερα παπιά, για λόγους αντοχής της αλυσίδας και καθαριότητας στην περιοχή.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Το πλαίσιο είναι μονό, ανοιχτό σωληνωτό με μονή ραχοκοκκαλιά και τον κινητήρα κρεμαστό. Η μπροστινή ανάρτηση είναι συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με νύχι και η πίσω δύο αμορτισέρ έχουν ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίων.

Δισκόφρενα είναι και τα δυο φρένα του Target. Μπροστά διαμέτρου 217 mm με δαγκάνα τριών εμβόλων, κι ένα ίδιας διαμέτρου συναντάμε πίσω με δαγκάνα ενός εμβόλου. Τα φρένα διαθέτουν σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS: μαζί με το πάτημα του πίσω φρένου ενεργοποιείται εν μέρει και το μπροστινό.

Οι 17άρηδες τροχοί του 125 φορούν λάστιχα διαστάσεων 70/90-17 μπροστά και 80/90-17 πίσω, μάρκας Cordial κινεζικής κατασκευής.

Tο βάρος του Keeway Target 125i CBS φτάνει τα 112 κιλά, με το ντεπόζιτο να χωράει 3.6 λίτρα.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ

Αμέσως μετά το πάτημα της μίζας, ο κινητήρας δουλεύει στρωτά και αθόρυβα, με την εξάτμιση να βγάζει έναν ήχο χαμηλό και μπάσο. Ο αναβάτης κάθεται “μέσα” στο παπί, με το σχετικά πλατύ τιμόνι σε ψηλότερη θέση. Αυτό που ακούγεται παράλληλα με τον ήχο του κινητήρα είναι και το σφύριγμα της τρόμπας που βρίσκεται κάτω από τη σέλα.

Η σέλα είναι ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Keeway Target 125i CBS, αφού… μπορεί να μην αρέσει στο μάτι της παπόβιας πιτσιρικαρίας, αλλά κάθε φορά που κάθεσαι πάνω της ευγνωμονείς τον σχεδιαστή της. Πολύ αφρώδες και μεγάλο μέγεθος, άνεση…

Ο κινητήρας έχει εντυπωσιακές επιδόσεις, από την άποψη ότι ενώ υποτίθεται πως καλείται να κινήσει ένα “καθημερινό” παπί, στην πραγματικότητα έχει τα πάντα: έχει ροπή χαμηλά, μπορεί να ξεκινήσει και με 2α στο κιβώτιο, και παράλληλα ανεβάζει μέχρι το τέρμα.

Οι ταχύτητες που επιτυγχάνονται ανά σχέση είναι: 40-65-85-118 km/h στο μεγάλο λευκό, κομψό κοντέρ. Η πραγματική τελική του 125 είναι τα 110 km/h.

Η λειτουργία του σασμάν είναι καλή, με τη μόνη διαφορά ότι θα προτιμούσαμε το λεβιέ των ταχυτήτων να έχει λίγο ψηλότερο πίσω τμήμα για μεγαλύτερη ευκολία χρήσης.

Η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι: κοντές η 1η, 2α και 3η σχέσεις και μακριά η 4η, ώστε να δίνει τελική και να κάνει οικονομία στο καύσιμο. Η τελευταία μετρήθηκε στα 2,3 λίτρα βενζίνης στα 100 km/h, να’ναι καλά το injection στην τροφοδοσία.

Οι λίγοι κραδασμοί που παράγει το μοτεράκι εμφανίζονται ψηλά και πάνε να γίνουν αντιληπτοί στην περιοχή της σέλας, αλλά κι εκεί βοηθάει πάλι το αφρώδες υλικό της, μειώνοντάς τους. Πάντως τους κραδασμούς τους αντιλαμβάνεται περισσότερο ο συνεπιβάτης στην περιοχή των μαρσπιέ του.

Μιας και είπαμε για μαρσπιέ, δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμα παπί που έχει αναχρονιστικά, σταθερά μαρσπιέ αναβάτη, τα οποία και φαρδιά είναι και πρέπει να προσέχεις να μην μπλέκουν τα λάστιχά τους με τα μπατζάκια του παντελονιού στους επιτόπιους ελιγμούς.

Παρά τις μαλακές, πολύ άνετες αναρτήσεις, το κράτημα του 125 παραμένει πάνω από τον μέσο όρο, ενώ είναι το πολύ δυνατό μπροστινό φρένο που θα πάρει στην πλάτη του όλη τη δουλειά της ακινητοποίησης (εντυπωσιακό είναι επίσης ότι τα καλάμια του πιρουνιού δεν έχουν τάση να στρίψουν κάτω από έντονο φρενάρισμα). Το πίσω φρένο έχει μεγάλη διαδρομή, δεν έχει αίσθηση και η δύναμή του είναι λίγη.

Τα λάστιχα που φοράει το Keeway Target 125i CBS είναι μέτρια, κατασκευασμένα από την Cordial και έχουν παλαιού τύπου σχεδίαση. Θα καλύψουν το στρώσιμο του παπιού και μερικές ακόμα χιλιάδες χιλιομέτρων, αλλά θα προτείναμε αργότερα να αλλαχθούν με καλύτερα, που θα βοηθήσουν το παπί να γίνει ασφαλέστερο. Το ενδιαφέρον είναι ότι τα λάστιχα αυτά τα πήγαν καλά και σε οδήγηση στο χώμα… περιέργως.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Μοναδικά στοιχεία, για ένα μοναδικό παπί. Το Keeway Target 125i CBS έχει κάποια χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα άλλα. Δύο γεφυρωμένα δισκόφρενα, άνετη “χορταστική” σέλα, μαλακές αναρτήσεις, κι έναν χώρο για κράνος κάτω από τη σέλα.

Όλα αυτά με τη λογική του “φθηνού, οικονομικού παπιού”, που ορίζεται και από την τιμή των 1.540 ευρώ, η οποία το τοποθετεί στα “κάτω” τμήματα της κατηγορίας.

Διάνα στο στόχο (target στα Αγγλικά…) πετυχαίνει λοιπόν το παπάκι της Keeway, που θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για ένα από τα καλύτερα και πιο συμφέροντα μοντέλα της αγοράς.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

  • Αναβάτης και συνεπιβάτης απολαμβάνουν μεγάλα μαρσπιέ ντυμένα με μπόλικο λάστιχο
  • Το κεντρικό στάντ είναι πολύ εύκολο στη χρήση του
  • Καλοί και μεγάλοι είναι οι καθρέφτες
  • Κάπως σκληρός ο διακόπτης των φλας
  • Η σελα ανοίγει με ξεχωριστή κλειδαριά, η οποία όμως είναι σε σημείο με εύκολη πρόσβαση
  • Από τα όργανα λείπουν ένα ρολόι και ένας μερικός χιλιομετρητής
  • Στην κεντρική κλειδαριά υπάρχει αντικλεπτική φραγή
  • Η κόρνα είναι οξεία αλλά αδύναμη
  • Δυσδιάκριτες είναι οι ενδείξεις των σχέσεων του κιβωτίου πάνω στο όργανο
  • Ο συνεπιβάτης διαθέτει και μεγάλες πλαστικές χειρολαβές για να στηρίζεται

ΥΠΕΡ

  • Φιλικός χαρακτήρας – Κινητήρας
  • Σέλα για αναβάτη/συνεπιβάτη
  • Μπροστινό φρένο
  • Χώρος κάτω από τη σέλα

ΚΑΤΑ

  • Λάστιχα
  • Κόρνα
  • Σταθερά μαρσπιέ

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!