Μια Γαλλίδα απ’ το Dakar
*Kυβισμός: 698 cc * Iπποδυναμη: 73,4 ίπποι/8.500 rpm *Τελική: 192 km/h *Βάρος: 204 κιλά (γεμάτη) *Τιμή: 12.190 ευρώ
Θα μπορούσε να αποτελέσει διατριβή για τους “μοτο-φιλοσόφους” του μέλλοντος το πώς η Yamaha κατάφερε να προσδώσει έναν τόσο διακριτό και γοητευτικό χαρακτήρα στο Ténéré με την προσθήκη μερικών σπέσιαλ εξαρτημάτων και χαρίζοντάς του έναν ακόμα πιο σπέσιαλ χρωματικό συνδυασμό. Μιλάμε φυσικά για την Yamaha Ténéré 700 Rally Edition με το χαρακτηριστικό της γαλάζιο, αγωνιστικό χρώμα.
Είναι γεγονός ότι η Yamaha Ténéré 700 υπέκυψε σε δυο άστοχες και σε μια εύστοχη κίνηση κατά το λανσάρισμά της στην αγορά.
Η πρώτη ήταν ότι η μοτοσυκλέτα άργησε πολύ να βγει στην παραγωγή, κάνοντας το δυνητικό κοινό της να περιμένει τρία χρόνια από τη μέρα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο σαλόνι του Μιλάνου το 2016 με τη μορφή του πρωτοτύπου.
Η μεγάλη της υπόσχεση προς τον κόσμο ήταν ότι θα διαθέτει έναν έντονο προσανατολισμό για χρήση τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Κραδαίνοντας το “τιμημένο” όνομα Ténéré, το στεφανωμένο με αγωνιστικές δάφνες που είχαν κατακτηθεί σε μαραθώνιους αγώνες ερήμου, έφτασε στην αγορά, αφού πρώτα η μητέρα εταιρία φρόντισε να γεμίσει ιστοσελίδες και περιοδικά μοτοσυκλέτας ανά την υφήλιο με διαρκείς πληροφορίες: “δοκιμάστηκε, την κατασκόπευσαν, την φωτογράφισαν, εξελίσσεται, έτρεξε εκεί-έτρεξε εδώ, έρχεται όπου να ‘ναι”.
Η υπερπληροφόρηση και η συνεχής ενημέρωση για τις δοκιμές και την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας δημιούργησε προσδοκίες σε όσους αναζητούσαν μια μοτοσυκλέτα τέτοιου έντονου χαρακτήρα, η οποία “θα ξανάφερνε τα ψευδοεντούρο το χώμα” που στο μεταξύ είχαν μετονομαστεί σε Adventure και “στρητο-ποιούνταν” διαρκώς, θυμίζοντας υβρίδια allrounders.
Το δεύτερο παραστράτημα ήταν ότι η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας δεν πρότεινε ούτε πρωτότυπα σχήματα, ούτε κέρδιζε βραβεία σχεδίασης. Λιτή και στεγνή, με γωνίες, έδειχνε να έχει χάσει τη σχεδιαστική ταυτότητα των θρυλικών Ténéré του παρελθόντος. Βέβαια η Yamaha Ténéré 700 ήταν μια καλή μοτοσυκλέτα και πρόσφερε αρκετά από αυτά που υποσχόταν, ενώ παράλληλα κρατούσε την τιμή της σε λογικά για την κατηγορία των Adventure επίπεδα, κοντά στις 10.000 ευρώ.
Κι εδώ ξεκινάει το “σωστό” το “εύστοχο” της Yamaha… γιατί μια μέρα εμφανίστηκε η Rally Edition, που ήταν μια πραγματική Ténéré (με κεφαλαίο Τ και τρεις τόνους πάνω της), με το σωστό χρώμα και τις κατάλληλες πινελιές που της έδιναν τον αέρα που έμοιαζε να λείπει από τη βασική έκδοση.
Η Yamaha Ténéré 700 Rally Edition μυρίζει έρημο και Αφρική. Χρησιμοποιεί τα ιστορικά αγωνιστικά χρώματα της Yamaha γαλάζιο/μαύρο/κίτρινο και είναι μια άξια απόγονος, τιμώντας τη μητέρα των Ténéré, την εμβληματική μονοκύλινδρη 600 του 1984.
Ταυτόχρονα, έχει ελάχιστα ηλεκτρικά συστήματα, μένοντας πιστή στη φιλοσοφία του “σπαρτιάτικου-σκληροτράχηλου”.
Πάμε όμως μια βόλτα στη δεκαετία του 1980: με τα μονοκύλινδρα ψευδοεντούρο να γεμίζουν τους δρόμους, με τα κοντά-μυώδη “αλά μπουλντόγκ” Yamaha XT 500 και τα ψηλόλιγνα Honda XLS 500 με τον μπροστινό τροχό-ανεμιστήρα των 23 ιντσών να οργώνουν τις ασφάλτους της Ευρώπης και τις ερήμους της Αφρικής, κάτω από τα πόδια τρελών ερημο-λάγνων.
Οι μοτοσυκλέτες αυτές τρέχουν με ελάχιστες μετατροπές στους πρώτους αγώνες στην έρημο, κουβαλούν στις σέλες τους ερασιτέχνες και ημι-επαγγελματίες αναβάτες, παίρνουν μέρος στο παλιό-καλό, αυθεντικό Paris-Dakar, που ήταν ποτισμένο μέχρι το μεδούλι του με περιπέτεια και ηρωισμό. Καμία σχέση με τη σημερινή μορφή του αποστειρωμένου, υπερ-επαγγελματικού αγώνα που χρησιμοποιεί καταχρηστικά το όνομα “Dakar”.
Οι υπόλοιποι κατασκευαστές αντιδρούν δεόντως, η BMW όμως κάνει την έκπληξη και παρουσιάζει το πρώτο δικύλινδρο ψευδοεντούρο R80. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι άκουσαν οι Βαυαροί, πόσα αρνητικά και κοροϊδευτικά σχόλια. Πού να ξέραμε ότι τα δικύλινδρα boxer θα εξαφάνιζαν τον ανταγωνισμό όχι μια αλλά αρκετές φορές στο Paris-Dakar;
Η Suzuki φέρνει τα Suzuki DR 600 και το DR 650 Djebel, η Honda μετά το XL 500S περνάει στο 500R, κι έπειτα στο XL 600 R και το Paris-Dakar ρέπλικα XLM 600.
Η Kawasaki είχε το KLR 600 που αργότερα θα το κάνει Tengai. Ήταν όμως η Yamaha με την Ténéré 600 που πρόσφερε με τον καλύτερο τρόπο μια “ρέπλικα” του Paris-Dakar: είχε την τέλεια σιλουέτα και φορούσε περίτεχνα τα αγωνιστικά χρώματα της γιαπωνέζικης εταιρίας: γαλαζωπό μπλε και το κίτρινο
Αυτό υιοθετεί και η σημερινή Yamaha Ténéré 700 Rally Edition, δίνοντάς σου την εντύπωση ότι όλο το design της απλής Ténéré 700 είχε δημιουργηθεί από την αρχή ώστε να φορέσει αυτά τα συγκεκριμένα σπέσιαλ χρώματα.
Σε σύγκριση με την απλή Ténéré, η Rally Edition έχει περισσότερο αισθητικές και λειτουργικές αλλαγές. Προστατευτική ποδιά αλουμινίου πάχους 4 mm, και από ίδιο υλικό προστατευτικό αλυσίδας στο ψαλίδι, μια όμορφη εξάτμιση Akrapovic, ενισχυμένo προστατευτικό κάλυμμα ψυγείου, λάστιχα για χρήση εκτός δρόμου για καλύτερη πρόσφυση και λάστιχα γονάτων στα πλάγια του ντεπόζιτου, ενώ επιπλέον η σέλα της Rally είναι κατά 20 mm υψηλότερη, στα 895 mm (ναι είναι ψηλά).
Αφήνοντας τις αισθητικές λεπτομέρειες, είναι η εξάτμιση που “γεμίζει” με τον ήχο της τον χώρο και παράλληλα “πείθει” με τη σχεδίασή της. Πόντους προσθέτει και η αλουμινένια ποδιά που θα προστατέψει “τα σωθικά” του κινητήρα από τις μεγάλες πέτρες και τους βράχους στην οδήγηση στο χώμα.
Το γαλάζιο – δεν είναι μπλε – κάνει τη μοτοσυκλέτα να ξεχωρίζει στη γκρίζα πόλη, ξεκολλάει από το τοπίο. Η Yamaha Ténéré 700 Rally Edition δεν επιτρέπει στα μάτια των περαστικών να αδιαφορήσουν.
Συναρμολογημένη στο εργοστάσιο της Yamaha στό Saint Quentin στη Γαλλία, η “Γαλλίδα” Ténéré διαθέτει μια ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής και καλό φινίρισμα, ενώ τα 1.800 παραπάνω ευρώ που κοστίζει η έκδοση Rally σε σύγκριση με την απλή, δικαιολογούνται από τον εξτρά εξοπλισμό.
Στο Δρόμο
Αν δεν έχετε ύψος πάνω από 1,75-1.78m ίσως να μην είναι καλή ιδέα να αποκτήσετε μια μοτοσυκλέτα σαν την Yamaha Ténéré 700 Rally Edition, γιατί θα σας ταλαιπωρεί-δυσκολεύει σε κάθε φανάρι του δρόμου και γενικά κάθε φορά που πρέπει να σταματήσετε.
Η σέλα είναι ψηλά τοποθετημένη (στα 890 mm, λες και αποτίει φόρο τιμής στην Ténéré 600 που είχε ακριβώς το ίδιο ύψος σέλας!), κι ακόμα και αναβάτες στα 1.80+ δεν πατούν πλήρως τα πέλματά τους στο δρόμο.
Όταν η 700 βρίσκεται σε κίνηση η κατάσταση βελτιώνεται σε μεγάλο βαθμό, γιατί η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά λεπτή στην περιοχή που η σέλα ενώνεται με το ντεπόζιτο, κάτι που την κάνει πιο εύχρηστη.
Η θέση οδήγησης είναι εργονομική, έτσι όπως αρμόζει σε μια μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης: τα χέρια τοποθετούνται σε άνετη θέση, υπάρχει μπόλικος χώρος για τα πόδια, ενώ η σέλα είναι στενή και σκληρή, σίγουρα όχι η καλύτερη δυνατή πρόταση για μεγαλύτερα ταξίδια, ιδιαίτερα στην άσφαλτο.
Αυτό γίνεται άμεσα σαφές, περιορίζοντας τους άμαθους και αμύητους στις μεγάλες διαδρομές, ειδικά όταν στο ταξίδι περιλαμβάνονται και αυτοκινητόδρομοι. Από την άλλη, η θέση οδήγησης γίνεται καλή μόλις ο αναβάτης σηκωθεί πάνω στα μαρσπιέ για να κινηθεί στο χώμα, αποδεικνύοντας ότι η Yamaha έχει μελετήσει και αυτό τον τομέα όπως του πρέπει.
Ομοίως, εκτιμούμε την καλή ακτίνα στροφής του τιμονιού που βοηθάει την ευελιξία της 700, μαζί με τον ελαστικό, ροπάτο κινητήρα, τα μαλακά χειριστήρια-ποδωστήρια και την ακρίβεια που προσφέρει το μπροστινό σύστημα.
Μιας και εργονομία και θέση οδήγησης δεν έχουν κάποια διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων (απλής Ténéré και Rally Edition) μπροστά μας ορθώνεται το – άκομψο για αρκετούς – όργανο “road book” που είναι όμως λειτουργικό και ευανάγνωστο.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ραβδόμετρο-στροφόμετρο, το οποίο αρχικά σκαρφαλώνει κάθετα και μετά τις 8.000 rpm στρίβει παράλληλα δεξιά… για λόγους χωροταξίας προφανώς.
Οι ενδείξεις είναι οι απαραίτητες: σχέση κιβωτίου ταχυτήτων, στροφές, ταχύτητα, ένδειξη “εκτός δρόμου” όταν αποσυνδέεται το ABS, θερμοκρασία νερού, εξωτερική θερμοκρασία.
Οι διαφορές των δυο εκδόσεων Ténéré είναι μικρές μεν, αλλά: η υψηλότερη σέλα της Rally σημαίνει ότι διατηρώντας την ίδια ύψους ζελατίνα ο αναβάτης εισπράττει περισσότερο αέρα στην περιοχή του κεφαλιού.
Επίσης, η συγκεκριμένη ζελατίνα είναι στενή (για λόγους design, βλέπε αγώνες rally) και αφήνει τους ώμους ακάλυπτους. Επομένως, ή πρέπει να επενδύσει ο αναβάτης-ιδιοκτήτης σε μια υψηλότερη ζελατίνα… ή να το πάρει απόφαση ότι έτσι είναι τα πράγματα και να ζήσει με αυτό το χαρακτηριστικό.
Ο αποδεδειγμένα καλός δικύλινδρος κινητήρας της Yamaha που τον έχουμε δει και σε άλλες μοτοσυκλέτες είτε γυμνές, είτε κλασικές, είτε street adventure, εμφανίζει στις αργές ταχύτητες (και κυρίως μέσα στην πόλη) έναν νευρικό ψεκασμό στο άνοιγμα του γκαζιού. Είναι αυτό που λέμε “συμπεριφορά on-off”, τροφοδοσία με σκαλοπάτι και για να αντισταθμιστεί πρέπει να χρησιμοποιείς ένα ελάχιστο πάτημα του συμπλέκτη στο άνοιγμα-κλείσιμο του γκαζιού.
Ο ροπάτος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας με χρονισμό 270 μοιρών ανεβάζει στροφές με “γεμάτη αίσθηση”, ενώ οι ταχύτητες που προτιμά να δουλεύει ο κινητήρας των 700 κυβικών είναι μεταξύ 4.000 και 6.500 σ.α.λ., επιδεικνύοντας ομαλότητα. Μετά από αυτή την περιοχή στροφών και μέχρι τις 10.000 σ.α.λ. θα εμφανίσει κραδασμούς.
Οι επιδόσεις του 8βάλβιδου κινητήρα είναι ικανοποιητικές και αξιοπρεπείς. Η ιπποδύναμη που θα φτάσει στον πίσω τροχό είναι 65 περίπου ίπποι και η ροπή στα 6 κιλά (kgm). Η πραγματική τελική θα μετρηθεί δυο χιλιόμετρα πάνω από τα 190 και η επιτάχυνση 0-400m στα 12,4 δευτερόλεπτα (λίγο πιο γρήγορα απ’ ό,τι ένα BMW F850GS, για να έχουμε μέτρο σύγκρισης).
Στις λίγες στροφές και στις πολλές η όμορφη εξάτμιση (Akrapovic στην περίπτωσή μας) χαρίζει την ηχητική υπόκρουση που κάνει τη μοτοσυκλέτα να “ακούγεται” και τον αναβάτη να φχαριστιέται, αφού του δίνεται η εντύπωση ότι έχει ισχυρότερο κινητήρα κάτω από τα πόδια του.
Είναι πάντως αρκετά διακριτικός ο θόρυβος, παρότι είναι χαρακτηριστικός και γενικά γίνεται αντιληπτός από τον περίγυρο χωρίς όμως να ξεσηκώνει τη γειτονιά.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα – έστω και αισθητικό – που έχει πετύχει η συγκεκριμένη εξάτμιση είναι ότι καταργεί αυτό το άκομψο, “έρχομαι από τη δεκαετία του ’70” προστατευτικό του απλού Ténéré που βρίσκεται πάνω στη σωλήνα – πριν τον σιγαστήρα.
Όσον αφορά την αυτονομία, με τα 16 λίτρα βενζίνης του ντεπόζιτου και μέση κατανάλωση 5,4 lt/100 πλησιάζουμε τα 300 χιλιόμετρα αυτονομίας… ενώ οι παλιοί “τουριστικοί-ψευδοεντουράδες” θα αναπολούν το 30λιτρο ρεζερβουάρ της πρώτης Ténéré 600!
Η μοτοσυκλέτα προσφέρει ευελιξία, compact αίσθηση και ακρίβεια στις αντιδράσεις της μέσα στην πόλη (αλλά και στις στροφές κάθε είδους), με το πολύ ικανοποιητικό “κόψιμο” του τιμονιού (περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων) να δίνει θετικούς πόντους.
Η συνολική αίσθηση της Yamaha Ténéré 700 Rally Edition μέσα στην πόλη δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση δικύλινδρο ψευδοεντούρο 700 κυβικών, αλλά περισσότερο μονοκύλινδρο… με λογικό πλάτος και την αντίστοιχη ευελιξία στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Το αρκετό βάρος των 200+ κιλών “μειώνεται” όταν η μοτοσυκλέτα κινείται, δίνοντας την εντύπωση των 160-170 κιλών και οι αναρτήσεις καταχωρούνται άμεσα σαν “ευχάριστες και ενδοτικές”.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι καλό στη λειτουργία του (εκτός από τη θορυβώδη 1η), ενώ θα θέλαμε λίγη περισσότερη διαδρομή στη μανέτα του συμπλέκτη για να βελτιωθεί η αίσθηση στη σύμπλεξη-αποσύμπλεξη.
Το λεβιέ ταχυτήτων είναι αρκετά καλά σχεδιασμένο, έτσι ώστε να επιτρέπει τη λειτουργία του στην οδήγηση ενώ στέκεστε όρθιοι στα μαρσπιέ ή φοράτε μπότες στο χώμα.
Οι αναρτήσεις είναι πολύ ικανοποιητικές ακόμα και στις μεγαλύτερες ανωμαλίες της ασφάλτου αλλά και στην ήπια οδήγηση στο χώμα. Εδώ να πούμε ότι στο χώμα, παρότι οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι σχετικά μικρές (στα 210 mm, μπροστά και 200 mm πίσω), το σημαντικό είναι ότι η ψηλή γενικά 700άρα μεταφέρει στον αναβάτη την αίσθηση – κάτι που έχει να κάνει και με την καλή λειτουργία τους – ότι διαθέτει διαδρομές 250 mm!
Όπως και να έχει, επειδή γράφονται και λέγονται πολλά για τις επιδόσεις των μεγάλου κυβισμού ψευδοεντούρο και των Adventure πολλών κιλών (όπως είναι για παράδειγμα ότι δίτροχο κουβαλάει στις ρόδες του 200+ κιλά) στο χώμα και “τι καλά που είναι” και πόσο “ωραία πηγαίνουν” θα πρέπει να πούμε για ακόμα μια φορά το εξής: τέτοιες κατασκευές – αν θελήσει κάποιος να τις οδηγήσει πιο γρήγορα από την απλή βόλτα στο χώμα – θα πρέπει να διαθέτει αυξημένες οδηγικές ικανότητες ή να είναι αγωνιζόμενος εντούρο ή μοτοκρός.
Κι αν θέλετε να πάρετε μια ιδέα για τα παραπάνω αρκεί να δείτε δυναμική αυτών των αναβατών, όπως για παράδειγμα το βίντεο του εξαιρετικού Ισπανού τραϊαλίστα-αναβάτη hard enduro του Pol Tarres που οδηγεί την Ténéré 700 σαν να είναι παιχνίδι. Υπάρχουν οι θεοί, υπάρχουν και οι απλοί θνητοί…
Για να είμαστε δίκαιοι, η 700 πάντως είναι ευκολότερη και πιο απολαυστική-αποτελεσματική στο χώμα από τις περισσότερες μεγάλες ψευδοεντούρο-Adventure μεσαίων και μεγάλων κυβισμών.
Οι αναρτήσεις της είναι πλήρως ρυθμιζόμενες μπροστά και πίσω, κι έτσι μπορεί να βρει κάποιος τα σεταρίσματα που του αντιστοιχούν και μια μικρή παρατήρηση μόνο πηγαίνει στο οπίσθιο αμορτισέρ που θα μπορούσε να έχει καλύτερη απόσβεση συμπίεσης.
Στο κομμάτι της πέδησης τώρα και ειδικά για τους μπροστινούς δίσκους, στην αρχή διαδρομής της μανέτας δίνουν την εντύπωση ότι δεν έχουν πολλή δύναμη, κάτι που καταρρίπτεται σύντομα αφού αμέσως μετά εισπράττει ο αναβάτης ισχύ φρεναρίσματος και αίσθηση (δίσκοι και δαγκάνες Brembo).
Παρόλο που η μοτοσυκλέτα εμφανίζει αρκετά μεγάλη βύθιση του πιρουνιού της κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, παραμένει ουδέτερη ώστε να επιτρέπει το φρενάρισμα και πάνω στις στροφές υπό κλίση.
Το πίσω φρένο αντιμετωπίζει το γνωστό πρόβλημα της έλλειψης αίσθησης και λόγω του ότι έχει ισχύ μπλοκάρει εύκολα τον πίσω τροχό και ενεργοποιεί άμεσα στο ABS. Εκεί είναι που θα εκτιμήσεις τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS στο χώμα, γεγονός που σου δίνει περισσότερα περιθώρια παιχνιδιού… και πάλι όμως όσο σου επιτρέπουν τα παραπάνω από 200 κιλά της μοτοσυκλέτας.
Τα ελαστικά Pirelli Scorpion Rally STR (οι ζάντες δεν είναι Tubeless) αποδίδουν πολύ καλά σε άσφαλτο και χώμα, αλλά δεν παύουν να αποτελούν συμβιβασμό μεταξύ αυτών των δύο τερέν. Προσφέρουν υψηλό επίπεδο πρόσφυσης στο στεγνό και πέτυχαν πολύ καλές επιδόσεις ακόμα και στην περίπτωσή μας, αφού παραλάβαμε τη μοτοσυκλέτα με λάστιχα που ήταν φθαρμένα.
Tελικά…
Το πιο σημαντικό στοιχείο σε εύχρηστη και αρκούντως διασκεδαστική μοτοσυκλέτα σαν την Yamaha Ténéré 700 Rally Edition, είναι ότι – παρά τη στενή και σκληρή σέλα της – σε κάνει να θες να διασχίσεις την Ελλάδα απ’ άκρη σ’ άκρη… από επαρχιακούς δρόμους.
Όχι από τις Εθνικές και τους αυτοκινητοδρόμους, αλλά από τις δευτερεύουσες αρτηρίες, από χωματόδρομους, ακόμα και κακοτράχαλους, αρκεί να υπάρχει η ικανότητα από πλευράς αναβάτη όπως είπαμε παραπάνω.
Αν είστε οπαδοί των αυθεντικών αξιών των “πραγματικών ψευδοεντούρο” που τα καταφέρνουν τόσο στην άσφαλτο, αλλά και στο χώμα και δεν σας δελεάζουν οι παραπανίσιοι ίπποι και τα “διαστημικά-ηλεκτρονικά” βοηθήματα, τότε η Ténéré Rally Edition είναι φτιαγμένη για εσάς.
Τα “δώδεκα και κάτι” χιλιάδες ευρώ που κοστίζει δεν είναι λίγα για μια “βασική” μοτοσυκλέτα που δεν διαθέτει καθόλου ηλεκτρονικά και gadget που θα δελεάσουν τον μοντέρνο καταναλωτή-μοτοσυκλετιστή. Είναι όμως αυτός ο ιδιαίτερος φιλικός και αποτελεσματικός μαζί χαρακτήρας που σε κερδίζει όταν οδηγείς την 700, αφού αποδεικνύεται ένα πολύ συμπαθητικό σύνολο που τα κάνει όλα – κάποια καλά, κάποια καλύτερα.
Αν μας ζητούσαν να περιγράψουμε τη Yamaha Ténéré 700 Rally Edition με μερικές λέξεις θα λέγαμε: απλή, σπαρτιάτικη και Heavy Duty… με ένα θρυλικό όνομα στα πλαϊνά της καπάκια. Α ναι, είναι και τόσο ευχάριστη συνολικά, που είναι δύσκολο να μην την συμπαθήσεις…
Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις
- Στα αξεσουάρ υπάρχουν αρκετά καλούδια που θα βελτιώσουν τους τομείς που επιθυμεί ο ιδιοκτήτης όπως πιο μαλακό σελάκι συνεπιβάτη, σκληρή “σχάρα” αντί για το σελάκι, πρόσθετη ζελατίνα-αμεμοθώρακας για τη ζελατίνα, αμορτισέρ της Ohlins, τσάντα ρεζερβουάρ, σακίδιο πλάτης, εσωτερικές τσάντες για πλαϊνές βαλίτσες, σχάρα, μαρσπιέ, μανέτα φρένου, φώτα ομίχλης, αλουμινένια εργαλειοθήκη, εργαλειοθήκη ποδιάς, προστατευτικό προβολέα και προστατευτικό ντεπόζιτου.
- Ναι θα θέλαμε μια ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα, έστω και αν είναι μικρή σε διαστάσεις. Υπάρχουν απλούστατοι συρταρωτοί μηχανισμοί που δεν κοστίζουν ιδιαίτερα και κάνουν δουλειά
- Η μεταφορά και στήριξη του συνεπιβάτη δεν είναι από τα δυνατά σημεία της Ténéré 700 Rally Edition: στενή και σκληρή σέλα και έλειψη χειρολαβών στην ουρά.
- Μεγάλη αισθητική τόνωση προσφέρουν στη συνολική εικόνα της μοτοσυκλέτας οι χρυσές ζάντες και τα χρυσά στελέχη του ανάποδου πιρουνιού. Παράλληλα προστασία στο τιμόνι, τις μανέτες και τα χέρια του αναβάτη προσφέρουν οι χούφτες στα άκρα του τιμονιού.
- Η μεγάλη αλουμινένια ποδιά δείχνει να παρέχει καλή προστασία στον κινητήρα και τις σωνήνες των εξατμίσεων, ενώ πολύ καλή δουλειά (πρόσφυση στα εσωτερικά των ποδιών) παρέχουν τα λάστιχα στην περιοχή ντεπόζιτου-σέλας.
- Μετά τους αριστερούς διακόπτες-playstation στο τιμόνι που γίνονται ολοένα και πιο συνηθισμένοι στις μοντέρνες μοτοσυκλέτες ένας αναστεναγμός ανακούφισης ξεφεύγει από τους παραδοσιακούς ψευδοεντουράδες όταν βλέπουν ότι η 700 έχει σε αυτή την περιοχή τα βασικά: κόρνα, φλας, φώτα
- H τάπα του ρεζερβουάρ κλειδώνει μεν αλλά δεν διαθέτει άρθρωση, άρα την κρατάς στο χέρι κατά τον ανεφοδιασμό στο βενζινάδικο.
- Ένα πιο κομψό οπίσθιο φωτιστικό σώμα θα ομόρφαινε τη λεπτή ουρά της μοτοσυκλέτας.
ΥΠΕΡ
-
Ευελιξία και ευκολία οδήγησης
-
Ευχάριστη εντός και εκτός δρόμου
-
Επιδόσεις κινητήρα
-
Μπροστινό φρένο
ΚΑΤΑ
- Αίσθηση πίσω φρένου
- Προστασία από τον αέρα
- Σκληρή-στενή-ψηλή σέλα
- Συνεπιβάτης
- Νευρικός ψεκασμός στις λίγες σ.α.λ