Μία και μοναδική… κυριολεκτικά
Πριν από 25 περίπου χρόνια μια μοτοσυκλέτα εμφανίστηκε στο προσκήνιο που ονομαζόταν Ferrari, είχε το αλογάκι στο ντεπόζιτο αλλά και την επίσημη άδεια του θρυλικού ιταλικού εργοστασίου. Ήταν η πρώτη και η τελευταία δίτροχη Ferrari που εμφανίστηκε ποτέ.
Ήταν μια ιδιόμορφη κατακόκκινη Ferrari με κινητήρα 900 cc, η οποία έφερε την υπογραφή της εταιρίας David Kay Engineering.
Η ιστορία αυτής της μοτοσυκλέτας είναι μοναδική και ενδιαφέρουσα για πολλούς λόγους. Ξεκινά το 1990, έτος κατά το οποίο ο Βρετανός σχεδιαστής David Kay (γνωστός για το γεγονός ότι ήταν υπεύθυνος για το σχεδιασμό των πιο διάσημων αγωνιστικών μοτοσυκλετών της MV Agusta, στην οποία είχε εργαστεί ως μηχανικός) φιγουράρισε στα πρωτοσέλιδα του ειδικού Τύπου όταν υπέβαλε επίσημο αίτημα στη Scuderia Ferrari για να πάρει την άδεια να βάλει το θρυλικό λογότυπο με το αλογάκι πάνω σε μια σπορ μοτοσυκλέτα που σχεδίαζε.
Λίγες μέρες αργότερα, στις 23 Μαΐου 1990, ο Piero Ferrari, ο γιος του Enzo Ferrari και τότε πρόεδρος της εταιρείας, έδωσε θετική απάντηση, δίνοντας προσωπική και επίσημη έγκριση του αιτήματος με χειρόγραφη επιστολή. Έτσι, ο Kay ήταν εξουσιοδοτημένος να κατασκευάσει την πρώτη (και μέχρι τώρα … μόνη) μοτοσυκλέτα της Ferrari στην ιστορία.
Η μοτοσυκλέτα ήταν όλη χειροποίητη και ολοκληρώθηκε μετά από τέσσερα χρόνια σκληρής, απαιτητικής και εξειδικευμένης δουλειάς, που μεταφράστηκαν σε περίπου 3.000 ώρες εργασίας!
Για να κινηθεί η μοτοσυκλέτα επιλέχθηκε ένας τετρακύλινδρος σε σειρά, αερόψυκτος κινητήρας, κατασκευασμένος από μαγνήσιο και αλουμίνιο, με κυβισμό 900cc, 16 βαλβίδες και κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Το σωληνωτό πλαίσιο της μοτοσυκλέτας ήταν φτιαγμένο από σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα Reynolds 531, είχε ανεστραμμένο πιρούνι (από τη Forcelle Italia), 6πίστονες δαγκάνες Brembo μπροστά, χειροποίητες ζάντες Astralite 17 ιντσών και αμορτισέρ WPS. Πάνω στο πλαίσιο είχε χτυπηθεί ο κωδικός SF-01M… Scuderia Ferrari 01 Motorcycle…
O κινητήρας που έμοιαζε διαβολικά με αυτούς της MV Agusta απέδιδε 105 ίππους στις 8.800 στροφές ανά λεπτό και το βάρος της κενό έφτανε μόλις τα 172kg! Η μοτοσυκλέτα που φόραγε το όνομα της Ferrari μπορούσε να αγγίξει ταχύτητες έως και 256 km/h.
Η εμφάνιση για τους διαβασμένους των ιταλικών υπερ-αυτοκινήτων ήταν γνώριμη, αφού θύμιζε το στυλ της Ferrari Testarossa της δεκαετίας του 1980, με έμπνευση που προερχόταν από το αγωνιστικό του 24ωρου αγώνα του Le Mans. Από μοτοσυκλετιστικής άποψης τώρα, η εμφάνιση παρέπεμπε περισσότερο στη δεκαετία του ’70. Ενδιαφέρον είχε το ιδιαίτερου σχήματος φέρινγκ και η ουρά του μονόσελου, αλλά και ότι όλο το κουστούμι της ήταν φτιαγμένο από αλουμίνιο.
Για την ιστορία, μοτοσυκλέτες με το όνομα Ferrari είχαν κυκλοφορήσει στην Ιταλία τη δεκαετία του ’50 (δίχρονες μονοκύλινδρες, μικρού κυβισμού (125-160 cc) μόνο που καμία σχέση δεν είχαν με τον Enzo Ferrari και τη Modena, αλλά με τους αδελφούς Ferrari (συνωνυμία) από το Μιλάνο…
Το 2008, η μοναδική μοτοσυκλέτα που φόρεσε επίσημα το έμβλημα της εταιρίας από τη Modena μπήκε σε δημοπρασία, με τιμή εκκίνησης τα 220.000 – ναι, διακόσια είκοσι χιλιάρικα, δεν είναι ορθογραφικό λάθος – ευρώ. Αγοραστής δεν βρέθηκε και το ίδιο έγινε όταν μπήκε στο ebay στην τιμή των 306.000 ευρώ.
Για να μην μείνετε με την απορία, τελικά η Ferrari 900 πουλήθηκε έναντι 90.000 περίπου ευρώ… σε συλλέκτη και μάλιστα πλούσιο όπως ήταν επόμενο.