Η ανυπομονησία δημιουργεί… διαμάντια
Το Μάρτιο είχαμε αναφερθεί στην επιβεβαίωση για το λανσάρισμα της Yamaha ΥΖF – R7, μιας sport μοτοσυκλέτας βασισμένης στο MT-07, συμπληρώνοντας μάλιστα ότι μιας και άνοιξε αυτός ο δρόμος, η Yamaha θα μπορούσε εύκολα να δημιουργήσει και ένα YZF – R9, με βάση το MT-09. Απ΄ ό,τι φαίνεται. κάποιοι δεν μπορούσαν να περιμένουν να ωριμάσει αυτή η ιδέα και αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους!
Όταν λέμε «κάποιοι» αναφερόμαστε στον Ιταλό Jacopo Marzaro, έναν ταλαντούχο και ικανότατο μηχανικό που εργάζεται στην αντιπροσωπεία της Yamaha στη Βενετία. O Marzaro χρησιμοποίησε ως βάση ένα Tracer 900 GT για τη δημιουργία του, την οποία ονόμασε Yamaha R9 M.
Έτσι, νωρίτερα από το αναμενόμενο (διαβάστε εδώ) ΥΖF – R7, συναντάμε το R9M, φτιαγμένο από ιδιώτες.
Ο Marzaro χρειάστηκε ενάμιση χρόνο για να ολοκληρώσει την μοτοσυκλέτα και στο διάστημα αυτό έγιναν πολλά και ενδιαφέροντα πραγματάκια, μεταμορφώνοντας το τουριστικό crossover σε ένα «όπλο» για την πίστα.
Ξεκινώντας από τον τρικύλινδρο κινητήρα, η κεφαλή του βελτιώθηκε ροϊκά και η «αναπνοή» του βελτιώθηκε με φίλτρο της BMC και εξάτμιση της Akrapovic.
Ωστόσο πέρα από το hardware έγιναν επεμβάσεις και στο software, με ένα νέο χάρτη να αναλαμβάνει την ανάφλεξη και την τροφοδοσία, ενώ όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας παραμετροποιήθηκαν καταλλήλως ώστε να έχουν ελάχιστη ή και καθόλου επίδραση, για την χρήση στην πίστα.
Το αποτέλεσμα ήταν η ισχύς να φτάσει στους 140 ίππους, από τους 114 του νορμάλ Τracer 900 GT, και αυτή η έξτρα δύναμη φυσικά και χρειαζόταν πρόσθετες αναβαθμίσεις στα περιφερειακά για να μπορεί να είναι διαχειρίσιμη.
Οι αναρτήσεις και οι τροχοί απλά επέστρεψαν στο ράφι και αντικαταστάθηκαν με Ohlins της σειράς TTX και με ζάντες μαγνησίου της OZ, στις οποίες εφαρμόσθηκαν slick ελαστικά.
Έγιναν επίσης επεμβάσεις στις αρθρώσεις του μοχλικού της πίσω ανάρτησης και τοποθετήθηκαν νέες τιμονόπλακες από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, με τις δύο αυτές επεμβάσεις να μεταβάλουν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας σε πιο ακραίες τιμές.
Σε ό,τι αφορά τα φρένα, τοποθετήθηκαν GP4 RX ακτινικές τετραπίστονες της Βrembo και «ζευγαρώθηκαν» με τις κατάλληλες δισκόπλακες, ενώ άλλαξε επίσης η τρόμπα του μπροστινού φρένου με μια ακτινική, επίσης της Βrembo.
Τα στοκ μαρσπιέ και οι μανέτες του Tracer 900 GT δεν είχαν βέβαια θέση σε μια μοτοσυκλέτα σαν κι αυτή και πήγαν και αυτά στο ράφι, με τους αντικαταστάτες τους να είναι από ελαφρά κράματα αλουμινίου και να προσφέρουν δυνατότητες ρύθμισης.
Το φέρινγκ της μοτοσυκλέτας κατασκευάστηκε στο χέρι, αν και δεν αναφέρεται το υλικό και η κατεργασία / καλούπωμα που χρησιμοποιήθηκε.
Προκειμένου να ταιριάξει πάνω στην μοτοσυκλέτα, δημιουργήθηκε ένα νέο υποπλαίσιο και ένα νέο ρεζερβουάρ από αλουμίνιο, προσδίδοντας στη μοτοσυκλέτα μια ξεκάθαρα racing μονόσελη εικόνα.
Τέλος, τη βαφή και τα αυτοκόλλητα ανέλαβαν εξωτερικοί συνεργάτες, συμβάλλοντας στο όραμα του Marzaro, με ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Όλα αυτά, είχαν ως αποτέλεσμα ένα βάρος 155 κιλών, από τα 190 του Tracer GT, ενώ η ισχύς, όπως έχει ήδη αναφερθεί είναι στους 140 ίππους… καθόλου άσχημα ε;
Πηγή: GPOne