MotorBike.gr

ΕΛΛΑΔΑ 2021: Έκανε ο Ιανουάριος κακό ποδαρικό στην αγορά;

19/02/2021

Τα νούμερα των ταξινομήσεων… απατούν

Το πρώτο δείγμα ταξινομήσεων της νέας χρονιάς είναι γεγονός και εκ πρώτης το -25% των πωλήσεων μοτοσυκλετών, σκούτερ και παπιών φαντάζει απογοητευτικό, τουλάχιστον αν εξεταστεί μεμονωμένα, χωρίς να λάβει κανείς υπόψη το πώς κινήθηκε η αγορά λίγο πριν κλείσει το 2020. Τα πράγματα δεν είναι όπως δείχνουν λοιπόν.

Βάσει των αριθμών, ο Ιανουάριος του 2021 είναι στο -25,1% σε σχέση με πέρυσι, αλλά πριν ξεκινήσει η κινδυνολογία και οι τίτλοι για κατακερματισμό της αγοράς, ας εξετάσουμε το γιατί.

Πρώτα απ΄όλα, σημειώνουμε ότι τον Ιανουάριο του 2020, είχε συμβεί μια απροσδόκητη αλλά καλοδεχούμενη φυσικά αύξηση των ταξινομήσεων κατά +29,1%.


Οι 2.274 μονάδες που ταξινομήθηκαν, αποτελούσαν την εξαίρεση σε ένα κανόνα που θέλει παραδοσιακά ο πρώτος μήνας του έτους να κινείται σε χαμηλά επίπεδα.

Για του λόγου το αληθές, οι πρώτοι μήνες των ετών 2015 ως 2019, είχαν κατά μέσο όρο 1.558 ταξινομήσεις, όποτε οι 1.704 μονάδες του φετινού Ιανουαρίου, δεν είναι και τόσο άσχημες τελικά, κινήθηκαν δε στα πλαίσια των ετών 2018 και 2019, με 1.761 και 1.711 ταξινομήσεις αντιστοίχως.

Απλά ο Ιανουάριος του 2021 είχε την ατυχία να συγκριθεί με έναν ανέλπιστα καλό Ιανουάριο του 2020. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Για την ακρίβεια, οι 1.704 αυτές μονάδες θα περιμέναμε να είναι πολύ λιγότερες και για να είμαστε ειλικρινείς, αποτελούν έναν λόγο για να αισιοδοξούμε!

Βλέπετε, έναν μήνα νωρίτερα, τον Δεκέμβριο του 2020, έγιναν όπως και σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, προταξινομήσεις για τα Euro 4 μοντέλα που θα συνεχίσουν να πωλούνται στην αγορά.

Στην Ελλάδα, αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια τεράστια αύξηση της τάξεως του +72,3% στον τελευταίο μήνα του 2020, με 2.261 μονάδες!

Πολλά από αυτά τα προταξινομημένα Euro 4 μοντέλα, διατίθενται στην αγορά σε μειωμένες τιμές και θα αγοράζονται μέσα στο 2021 χωρίς να φαίνονται, ούτε να μπορούν να καταγραφούν στους μηνιαίους πίνακες του ΣΕΑΑΔ. Ό,τι βλέπουμε ως ταξινόμηση στον Ιανουάριο του 2021 είναι μοντέλα Euro 5, χωρίς να υπολογίζονται πόσα Euro 4 έχουν επίσης πωληθεί.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι 1.704 μονάδες είναι… μια χαρά και το -25,1% από τις 2.274 μονάδες του εξαιρετικού περσινού Ιανουαρίου, ενδέχεται να είναι πολύ πιο μικρό ως ποσοστό. Πιστεύουμε ότι στους επόμενους μήνες – και όσο το στοκ των Euro 4 εξαντλείται – θα έχουμε μια πιο σαφή εικόνα για τη δυναμική της αγοράς, τα πρώτα δείγματα της οποίας είναι καλά.

Σε ό,τι αφορά τώρα στις μοτοσυκλέτες, τον Ιανουάριο του ’21 ταξινομήθηκαν συνολικά 315 μονάδες, δηλαδή ένα ποσοστό της τάξης του 18,4% επί του συνόλου των πωλήσεων. Με δεδομένο ότι πέρσι τον ίδιο μήνα η αγορά είχε απορροφήσει 421 μοτοσυκλέτες η μείωση κατεγράφη στο -33,6%.

ΕΛΛΑΔΑ 2021: Ταξινομήσεις Ιανουαρίου, ποσοστά εταιριών

ΕΤΑΙΡΙΑ

ΜΟΝΑΔΕΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ

HONDA

67

21.27%

YAMAHA

48

15.24%

BMW

43

13.65%

KTM

33

10.48%

SYM

15

4.76%

DAYTONA

15

4.76%

HUSQVARNA

12

3.81%

CF MOTO

10

3.17%

KAWASAKI

10

3.17%

ΛΟΙΠΟΙ

62

19,68%


Στην κορυφή των πωλήσεων επανήλθε το
Honda CB500X, που ήταν το μοντέλο best seller του 2020, ενώ στη δεύτερη θέση τερμάτισε ένα ακόμα crossover, που διαθέτει τα μισά (κι ακόμα λιγότερα) κυβικά, το SYM NH-T 200.

Honda CB500X

Με τις ίδιες ταξινομήσεις βρέθηκε στο τέλος του πρώτου μηνός του ’21 και το κατά 1.050 + κυβικά μεγαλύτερο BMW R 1250 GS Adventure, ενώ το Yamaha Tracer 900 τερμάτισε πίσω του, κλείνοντας την τριάδα.

Μια έκπληξη μας περίμενε στην 4η θέση της κατάταξης αφού για πρώτη φορά γυμνή μοτοσυκλέτα της Honda, η CB650R,  τερματίζει τόσο ψηλά στην κατάταξη.

Ελλάδα 2021: Ταξινομήσεις μοτοσυκλετών Ιανουαρίου

ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΜΟΝΑΔΕΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ

HONDA CB500X

34

10.79%

SYM NH-T 200

12

3.81%

BMW R 1250 GS ADVENTURE

YAMAHA TRACER 900

10

3.17%

HONDA CB650R

8

2.54%

YAMAHA MT-03

8

2.54%

CF MOTO 650MT

8

2.54%

BMW S 1000 XR

8

2.54%

YAMAHA TENERE 700 RALLY

7

2.22%

DAYTONA T310

KAWASAKI VERSYS-X 300

HONDA CMX500 REBEL

6

1.90%

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!