Ολοκαίνουριο Kawasaki ZX-10R μέχρι το 2021
Η πρώτη αντίδραση σε αυτό που συμβαίνει φέτος στο Παγκ. Πρωτάθλημα Superbike (με την αιφνίδια πλήρη επικράτηση της Ducati σε όλους τους αγώνες), έρχεται από την πλευρά της Kawasaki, που ήταν η εταιρία που δέχθηκε το μεγαλύτερο χτύπημα, κι απ’ ό,τι λέει “κάτω από τη ζώνη”. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, ετοιμάζεται πυρετωδώς μια νέα, περιορισμένης παραγωγής Kawasaki ZX-10R!
Σχεδόν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές μπορούν να φτιάξουν μια “υπερ-μοτοσυκλέτα” που θα βγάζει ένα σκασμό άλογα, θα ομολογκαριστεί σαν “πολιτικό μοντέλο” και θα εξαφανίσει τον ανταγωνισμό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Με την παράλληλη αλλαγή των κανονισμών του Πρωταθλήματος, η μοτοσυκλέτα αυτή ξαφνικά θα βγαίνει πρώτη κερδίζοντας όλους τους αγώνες…
Έτσι έγινε φέτος, με την Ducati να παρουσιάζει την εξωτική Panigale V4R σε σύγκριση με τις υπόλοιπες, κοινές superbike μοτοσυκλέτες της αγοράς, η οποία μαζί με την αλλαγή των κανονισμών στο Π. Π. Superbike, στέλνει το πρωτάθλημα στην Ιταλία και .. την Ducati, αφού η εργοστασιακή μοτοσυκλέτα (με αναβάτη τον Α. Bautista) έχει κερδίσει όλα τα σκέλη που έχουν γίνει μέχρι σήμερα από την αρχή του χρόνου: έντεκα τον αριθμό!
Πραγματικά ενοχλημένοι δηλώνουν οι φίλοι – και οι εμπλεκόμενοι – του Παγκόσμιου Superbike με αυτή τη φετινή καθολική επικράτηση της Ducati Panigale V4R σε όλους τους μέχρι σήμερα αγώνες, βοηθούσης και της αλλαγής των κανονισμών. Στις 16.000 rpm ο κόφτης για την “ιταλική σφαίρα”, αλλά 14.600 rpm για την ιαπωνική πολυπρωταθλήτρια Kawasaki! Πού τερματίζει η Kawasaki; Σίγουρα όχι πρώτη.
Αυτά τα δεδομένα δημιουργούν μια νέα τάξη πραγμάτων στους αγώνες και στην αγορά, αφού η Kawasaki είναι αποφασισμένη να μην αφήσει την κατάσταση να ξεφύγει τελείως και να χάσει τη διεθνή προβολή που αποκόμιζε μέσα από τα αλλεπάλληλα πρωταθλήματα.
Η οπισθοδρόμηση, οι περιορισμοί που υπέστη το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, ανάγκασαν την ιαπωνική κατασκευάστρια να αναθεωρήσει τα σχέδιά της. To επόμενο, το μελλοντικό Kawasaki ZX-10R, θα είναι ένα “extreme superbike” σύμφωνα με τον Ichiro Yoda, επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Kawasaki. Κι αυτό θα γίνει άμεσα, όχι “κάποια στιγμή στο μέλλον”.
Η απόλυτη κυριαρχία του Alvaro Bautista και της νέας Panigale V4R στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike έχει εκτοπίσει τον πολύ καλό Jonathan Rea και την Kawasaki ZX-10RR και αυτό αποτελεί πραγματικό πλήγμα για τη γιαπωνέζικη εταιρία, η οποία μέσα σε λίγα χρόνια ενίσχυσε την αγωνιστική της φήμη σε μεγάλο βαθμό, κατακτώντας πέντε συνεχόμενους τίτλους.
“Το να μπορέσουμε να φτάσουμε τη Ducati φέτος είναι δύσκολο”, είπε ο κύριος Yoda. “Ο κινητήρας τους προέρχεται από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP – όλο το πακέτο προέρχεται από τα MotoGP. Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα MotoGP με λάστιχα της Pirelli (σημ. αποκλειστικός προμηθευτής του Π.Π. Superbike). Ακόμα κι αν μας επέτρεπαν να χρησιμοποιήσουμε βελτιωμένα εξαρτήματα και πάλι θα ήταν περιορισμένες οι δυνατότητές μας. Με τα ομολογκαρισμένα εξαρτήματα δεν μπορούμε να φτάσουμε τις επιδόσεις της Ducati. Δεν μπορούμε να φτάσουμε την ταχύτητά της”.
Αυτή η εξέλιξη ανάγκασε το εργοστάσιο Kawasaki να αντιδράσει και, όπως επεσήμανε ο Ichiro Yoda, “η Kawasaki επανεξέτασε την υπόθεση και σύντομα θα παρουσιάσει ένα νέο, πιο ανταγωνιστικό ZX-10R”, ενώ στην ερώτηση για το πότε πρέπει να εμφανιστεί, αυτός απάντησε “τώρα!”.
Το μελλοντικό Kawasaki ZX-10R λοιπόν είναι πιο πιθανό να εμφανιστεί το 2020, παρά το 2021 και αν αντιλαμβανόμαστε σωστά τις προθέσεις της εταιρίας, θα είναι επαναστατικό.
Ένα εξωτικό Superbike, ένα νέο limited edition ZX-10RR, που θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό. “Έχουμε πολλή εμπειρία από τα MotoGP (σημ. η Kawasaki συμμετείχε στην κατηγορία μέχρι το 2009, σαν Hayate Racing Team και αναβάτη τον Marco Melandri) και τους ισχυρούς τετρακύλινδρους κινητήρες και μας είναι εύκολο κάτι τέτοιο. Παρουσιάζοντας μια μοτοσυκλέτα τέτοιου concept, θα μπορέσουμε να κερδίσουμε τον Bautista και την Ducati”.
Μια τέτοια υπερ-μοτοσυκλέτα θα πρέπει να παραχθεί σε 500 αντίγραφα ώστε να ομολογκαριστεί, και όπως είναι αναμενόμενο η τιμή θα κυμαίνεται κοντά σε αυτή της Panigale V4R, δηλαδή τις απλησίαστες – παρά μόνο σε λίγους κοινούς θνητούς ανά τον κόσμο – 40.000-50.000 ευρώ.
Θα ξέρουμε σύντομα και το σίγουρο είναι ότι έχουμε να δούμε ενδιαφέροντα πράγματα από την γιαπωνέζικη εταιρία στο άμεσο μέλλον.