Έχουν ελπίδες να παραμείνουν στην αγορά οι δίχρονοι κινητήρες; Ναι, έχουν!
Η Motori Minarelli παρουσιάζει έναν νέο εξελιγμένο και “πειθήνιο” σε προδιαγραφές Euro 5 δίχρονο κινητήρα για χρήση εντούρο, για τον οποίο όμως ισχυρίζεται ότι μπορεί να τον βάλει και σε μοντέλα που θα κινούνται και στο δρόμο! Ο δίχρονος κινητήρας αναγεννάται μέσα από τις στάχτες του;
Οι φίλοι των δίχρονων κινητήρων (κι εμείς μαζί τους!) για πολλά χρόνια έβλεπαν τα αγαπημένα τους μοτεράκια να απαξιώνονται και να λοιδορούνται από το “μπλοκ των τετράχρονων”, που είναι αλήθεια μονοπώλησαν πλέον την αγορά. Κι η στεναχώρια ήταν μεγάλη με κάποια νέα από ‘δω κι από ‘κει να αφήνουν κάποιες ακτίδες φωτός, με την ελπίδα να “ακούμπαει” ακόμα και θεωρίες συνομωσίας.
Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν ομαλά για τους “τετραχρονάκηδες”, αφού παρότι παραγκωνισμένοι οι δίχρονοι κινητήρες, έχουν την τύχη να συνεχίσουν να δέχονται την αγάπη και την φροντίδα εμπνευσμένων κι ονειροπόλων μηχανικών-μηχανολόγων, έστω κι αν αυτό είναι σπάνιο, μην αφήνοντάς τους να εξαφανιστούν δια παντός από προσώπου γης.
Η ερώτηση είναι ξεκάθαρη: Υπάρχει πιθανότητα να επανέλθουν δυναμικά οι δίχρονοι κινητήρες σε μοτοσυκλέτες παραγωγής; Υπάρχει περίπτωση να επανέλθουν οι “βρώμικοι” (λόγω μυρωδιάς καμένου λαδιού και εκπομπών καυσαερίων) και θορυβώδεις (λόγω των υψηλών συχνοτήτων θορύβου που εκπέμπουν) απλής κατασκευής και εύκολα επισκευάσιμοι κινητήρες που εξυπηρετούσαν και διασκέδαζαν για πολλές δεκαετίες μοτοσυκλετιστές σε όλο τον κόσμο;
Η ιταλική κατασκευάστρια Motori Minarelli παρουσίασε έναν νέο δίχρονο κινητήρα που είναι συμβατός με τις προδιαγραφές Euro 5.
Πρόκειται για τον νεότερο δίχρονο κινητήρα που έχει παρουσιαστεί στον κόσμο και βασίζεται στον αντίστοιχο κινητήρα των μοτοκρός της Yamaha 250, που παρήγαγε η Minarelli από το 2002 έως το 2020 για λογαριασμό του ιαπωνικού εργοστασίου και πρόκειται να τοποθετηθεί στα μελλοντικά μοντέλα enduro της πολύ δραστήριας Fantic, τα XE300.
Οι μοτοσυκλέτες πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά το καλοκαίρι του 2023, ωστόσο, παρόλο που ο στόχος και η χρήση τους είναι για μονοπάτια και οι διαδρομές εκτός δρόμου, υπάρχει πιθανότητα να δούμε μοντέλο που να εστιάζει περισσότερο σε οδήγηση στο δρόμο!
Γιατί ο νέος δίχρονος κινητήρας των 300cc της Motori Minarelli κατάφερε να περάσει τις προδιαγραφές Euro 5 (και το πιθανότερο και τις Euro 5+, για να είναι έτοιμος για το 2024 που θα εφαρμοστούν).
Ο τρόπος με τον οποίο η Minarelli μπόρεσε να πετύχει το παραπάνω έχει να κάνει με ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας, παρότι τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα ψεκασμού σε δίχρονους κινητήρες δεν είναι κάτι καινούργιο.
Η KTM τα δουλεύει εδώ και χρόνια, ωστόσο, το γεγονός ότι ο νέος κινητήρας της Minarelli θα μπορούσε να εγκριθεί και για χρήση στο δρόμο ίσως να σημαίνει ότι υπάρχει πολύ περισσότερη τεχνολογία στα σωθικά του απ’ ότι γνωρίζουμε.
Ο πολύ ελαφρύς σε βάρος, μικρών διαστάσεων κινητήρας υπολογίζεται να αποδίδει κοντά στους 45 ίππους και να παρουσιάζει μια ομαλή ροή απόδοσης, χρησιμοποιώντας σύστημα ελέγχου του ύψους θυρίδας εξαγωγής, με τη Minarelli να ανακοινώνει βεβαίως ότι ο κινητήρας θα έχει εκρηκτικές επιδόσεις! Στο σύνολό τους αναφέρεται η εταιρία: Επιταχύνσεις, δύναμη, απόκριση, ευστροφία… και οικονομία καυσίμου.
Θα παρακολουθούμε την υπόθεση αυτή με μεγάλο ενδιαφέρον και για να μην ξεχνιώμαστε… Two Strokes for Ever!