MotorBike.gr

BETA XTrainer 250/300 2022: Οι ιδανικές εντούρο για την πανδημία!

25/08/2021

Σημεία και μοτοσυκλέτες των καιρών του κορωνοϊού

Σαφώς παρατήρησαν – αυτοί που ασχολούνται με την οδήγηση μοτοσυκλετών εκτός δρόμου – ότι τον καιρό των lockdown “άνθισε” στα βουνά, τους κάμπους και τις πεδιάδες το άθλημα του εντούρο, αλλά και του μότοκρος. Η συγκεκριμένη αγορά δέχθηκε τονωτική ένεση και διάφορα μοντέλα άρχισαν να γίνονται γοητευτικά. Δύο εξ αυτών τα “ημι-καθαρόαιμα” Beta Xtrainer.

Ανάμεσα στα καθαρόαιμα enduro και στα playbikes, υπάρχει ένα κενό το οποίο συμπληρώνεται ιδανικά από μοτοσυκλέτες όπως τα Beta XTrainer.

Χωρίς να είναι απόλυτα και στημένα για απαιτητική αγωνιστική χρήση, έχουν τα εφόδια για να προσφέρουν διασκέδαση με αξιώσεις σε χομπίστες που αναζητούν διέξοδο και αναψυχή στα βουνά και στα λαγκάδια. Γι’ αυτό και αποτελούν “τέλειες” μοτοσυκλέτες για την μετά-κορονοϊό εποχή…

Όσο καιρό η κυβέρνηση επέτρεπε την άθληση με μηχανοκίνητα, σε μια περίεργη αποστροφή του νόμου, ειδικά μετά την βιντεοσκόπηση της συζύγου του πρωθυπουργού Μάρεβας που δοκίμασε την εκκίνηση ενός μοτοκρός στο Τατόι.

Κι έτσι τα βουνά γέμισαν νόμιμα, με πολύχρωμα δίτροχα και χαρούμενους εντουρο-μοτοκροσάδες αναβάτες, που ξέφευγαν με τον καλύτερο τρόπο από την καταθλιπτική καθημερινότητα του υποχρεωτικού εγκλεισμού.

 

Οι αγγελίες μεταχειρισμένων χωματερών “στέναξαν”, νέοι εξοπλισμοί αγοράστηκαν, η αγορά τρακτερωτών ελαστικών άδειασε… Η σκηνή της off road οδήγησης ξαναζωντάνευε, έστω και παροδικά.

Γιατί παρουσιάζουμε όμως σήμερα μια μοτοσυκλέτα – που διατίθεται σε δύο κυβισμούς – σαν το Beta Xtrainer;

Αυτή η «συνταγή» με την οποία δημιουργήθηκε είναι ότι πρέπει για την πλειοψηφία των ασχολούμενων σε ερασιτεχνικό επίπεδο με το εντούρο. Tα Beta XTrainer είναι πιο εύκολα και φιλικά στη χρήση από τα “κανονικά” δυνατά εντούρο, ιδανικά για αρχάριους, αλλά και άριστα για προπόνηση extreme enduro που έχει γίνει πολύ της μόδας τελευταία.

Η τακτική αυτή του “ημι-καθαρόαιμου” εντούρο, ή του ήπιου καθαρόαιμου αν θέλετε, δεν είναι καινούργια, έχει ξεκινήσει από τη δεκαετία του ’70 με μια κατηγορία μοτοσυκλετών που λεγόταν Trail. Προσέξτε, όχι Trial, αυτό είναι άλλο πράγμα.

 

Οι Trail μοτοσυκλέτες ήταν κάτι ανάμεσα σε trial και enduro, ήταν μοτοσυκλέτες για εξερεύνηση, για διαδρομές σε μονοπάτια και για απαιτητικά, δύσκολα κομμάτια.

Επρόκειτο για μια μορφή μοτοσυκλετισμού εκτός δρόμου που χάθηκε στο πέρασμα του χρόνου στο κυνήγι, όχι των εμπειριών μέσα σε υπέροχα κομμάτια φύσης, αλλά του χρονομέτρου.

Η Beta μια ιταλική εταιρία με μεγάλη πείρα και ιστορία στο χώμα και τους αγώνες συνεχίζει να υποστηρίζει έμπρακτα αυτή τη μορφή μοτοσυκλετών, μια πιο ερασιτεχνική και ψύχραιμη θεώρηση στην οδήγηση εκτός δρόμου.

Η Beta πήρε την πολύ καλή βάση των μοντέλων του 2021 και με εκτεταμένες αλλαγές την βελτίωσε, προσφέροντας ένα αναβαθμισμένο πακέτο, με στόχο την πιο εύκολη και απροβλημάτιστη χρήση.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, οι αλλαγές είναι αρκετές ώστε να μην αποτελεί υπερβολή ο χαρακτηρισμός του ως νέα μονάδα.

Η διάμετρος και η διαδρομή του πιστονιού άλλαξαν σε μια πιο υπερτετράγωνη σχέση (73x69,9mm), ενώ παράλληλα τοποθετήθηκε ένα νέο και εύκολα ρυθμιζόμενο power valve.

Σε συνδυασμό με την επανασχεδιασμένη κεφαλή, τον μικρότερης διαδρομής στρόφαλο και την νέα ECU, η ισχύς αποδίδεται πλέον πιο γραμμικά και ομαλά, καθιστώντας την διαχείριση της πιο αποτελεσματική.

Επανασχεδιασμένος είναι και ο συμπλέκτης, φέροντας πλέον ελατήρια τύπου διαφράγματος (έλασμα), με αποτέλεσμα να γίνει πιο μαλακός στην χρήση, να βελτιωθεί η εμπλοκή και η απεμπλοκή του, ενώ η μεταφορά της ροπής είναι πιο άμεση, χωρίς να παρατηρούνται φαινόμενα πατιναρίσματος και πτώσης στην απόδοση του.

Η Beta διαθέτει τρία σετ διαφραγματικών ελασμάτων διαφορετικής σκληρότητας, ώστε ο κάθε αναβάτης να προσαρμόσει την λειτουργία του συμπλέκτη ακριβώς στα μέτρα του.

Αλλαγές είχαμε σε όλο το ηλεκτρικό σύστημα της μοτοσυκλέτας, το οποίο παρουσιάζει πλεόν ένα πολύ πιο απλοποιημένο διάγραμμα, με βελτίωση της σταθερότητας του, ενώ νέα είναι και η μίζα, με την Beta να κάνει λόγο για επίτευξη εκκίνησης άμεσα, ακόμα και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες.

Ο ψεκασμός του λαδιού στο μείγμα με τρόμπα και ξεχωριστή λίπανση (!), καθιστά περιττή την χρονοβόρα διαδικασία πρόμιξης του με την βενζίνη, ενώ το ύψος της σέλας είναι στα 910mm και το βάρος στα 98 κιλά, κάνοντας το XTrainer ιδανικό, ακόμα και για αναβάτες χωρίς μεγάλη εμπειρία στην εκτός δρόμου οδήγηση.

Τέλος, η μοτοσυκλέτα παραδίδεται με offroad ελαστικά μαλακής γόμας, προσφέροντας μεγάλα επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε είδους τερέν.

Και οι δύο μοτοσυκλέτες και η XTrainer 250 και η 300 εισάγονται στην Ελλάδα από την αντιπροσωπεία The Fuoristrada Co στην Αθήνα, έρχονται στην αγορά εντός Σεπτεμβρίου και μάλιστα σε πολύ ενδιαφέρουσες τιμές, με 7.200 ευρώ η πρώτη και 7.580 ευρώ η δεύτερη.

Περισσότερες πληροφορίες: The Fuoristrada Co, Δημητρακοπούλου 32, Αθήνα 117 42, τηλ. 210 921 1877, betamotor.gr

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!