Με όνομα βαρύ και μεγάλες βλέψεις
Ελλάδα και Adventure / On–Off μεσαίου κυβισμού είναι ένας συνδυασμός που έχει αποδειχθεί πολλές φορές στο παρελθόν άκρως επιτυχημένος, γι’ αυτό και το Moto Morini X–Cape 650 είναι μια μοτοσυκλέτα με πολύ μεγάλες προοπτικές στη χώρα μας. Αρκεί κάποιος να την εισάγει.
Ποιο ήταν το τελευταίο best seller μεγάλης κλίμακας στην προ κρίσης εποχή; Το Suzuki V–Strom 650. Ποιο είναι το best seller στις μέρες μας; To Honda CB500X. Δεν χρειάζεται να ειπωθεί κάτι άλλο λοιπόν, πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς ότι μοντέλα όπως τα Honda Transalp, Yamaha ΧΤ 660, Aprilia Pegaso, BMW F650GS, κ.λπ. πούλαγαν σαν ζεστό ψωμί παλαιότερα.
Για αυτούς του λόγους, το Moto Morini X–Cape 650 είναι μια μοτοσυκλέτα που πρέπει να έρθει στη χώρα μας, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο τις επιλογές για τους υποψήφιους αγοραστές. Αν συμβεί αυτό, θα βρει απέναντι του δύσκολο ανταγωνισμό που με μια διευρυμένη προσέγγιση εκτείνεται από το Honda CB500X μέχρι και το Yamaha Tenere 700.
Ο άσος στο μανίκι του X–Cape 650 είναι η τιμή του, που από τις πρώτες ενδείξεις στις ευρωπαϊκές αγορές που πρόκειται να εισαχθεί, κυμαίνεται στα 7.500 ευρώ. Φυσικά θα πρέπει να διαπιστωθεί στην πράξη το τι αγοράζει κανείς με αυτά τα χρήματα, παρόλο που τα πρώτα test έχουν αρχίσει να διεξάγονται στην Ευρώπη και οι αναφορές είναι πολύ καλές.
Όπως είναι γνωστό, η Moto Morini ανήκει από το 2018 στην κινεζική Zhongneng η οποία όχι μόνο αποτέλεσε «σωσίβιο» για την παραπαίουσα εταιρία, αλλά έθεσε και τις βάσεις για ένα ευοίωνο και σταθερό μέλλον. Ο πρώτος καρπός αυτής της προσπάθειας είναι λοιπόν το X–Cape 650, μια «έξυπνα» τοποθετημένη μοτοσυκλέτα με δυναμική για διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Στις βλέψεις της εταιρίας είναι να επαναλάβει τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε μια επίσης κινεζική εταιρία (QJ) με μια παρόμοια κίνηση και μοτοσυκλέτα, όταν δηλαδή αγόρασε το θρυλικό όνομα της ιταλικής Benelli, παρουσίασε μια crossover adventure μοτοσυκλέτα (το TRK 502) και έσπασε τα ταμεία, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση των πωλήσεων μοτοσυκλετών στην Ιταλία.
Σχεδιαστικά ξεχωρίζει και έχει την δική της ταυτότητα, προβάλλοντας έναν ενδιαφέροντα χαρακτήρα rally, με τεθλασμένες γραμμές και αιχμές. Ωστόσο παρά αυτό το παρουσιαστικό, ο μπροστινός τροχός έχει διάμετρο 19 ιντσών, με την Moto Morini να επιλέγει μια πιο μοιρασμένη απόδοση μεταξύ δρόμου και εκτός δρόμου.
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Pirelli Scorpion RallyTrail STR, σε διαστάσεις 110/80-19 και 150/70-17, τα οποία επίσης αντανακλούν αυτή την ισορροπία μεταξύ On Road και Off Road. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το X–Cape θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μια με χυτούς τροχούς αλουμινίου και μια με ακτινωτούς τροχούς, με μια μικρή επιβάρυνση στην τιμή, περί τα 300 ευρώ.
Από αναρτήσεις, το Morini X–Cape 650 εξοπλίζεται με ένα εντυπωσιακό και πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι της Marzocchi, με διάμετρο καλαμιών στα 50mm και διαδρομή 160mm, καθώς και από μονό αμορτισέρ ρυθμιζόμενο ως προς την επαναφορά και την προφόρτιση του ελατηρίου, με διαδρομή 135mm, που εδράζεται χωρίς μοχλικό στο κατασκευασμένο από αλουμίνιο ψαλίδι.
Περνώντας στα φρένα, αυτά προέρχονται από την Brembo και αποτελούνται από δύο δίσκους διαμέτρου 298mm μπροστά, που συνεργάζονται με διπίστονες δαγκάνες και από μονό δίσκο διαμέτρου 255mm πίσω, επίσης με διπίστονη δαγκάνα. Υπάρχει φυσικά δικάναλο ABS και πρόκειται για μια μονάδα της Bosch (9.1), με δυνατότητα απενεργοποίησης στον μπροστινό τροχό.
Ο κινητήρας του Moto Morini X-Cape 650 είναι δικύλινδρος σε σειρά, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους, χωρητικότητας 649cc. Αποδίδει 60 ίππους (CV) στις 8.250rpm και 5,6 kg–m ροπής στις 7.000rpm.
Δεν αναφέρεται πουθενά, αλλά για να το θέσουμε διακριτικά, ας πούμε ότι είναι… «εμπνευσμένος» από τον κινητήρα των Verys (Ζ650, Vulcan) της Kawasaki, με τη διάμετρο και τη διαδρομή των εμβόλων να είναι ακριβώς η ίδια, ενώ και εξωτερικά υπάρχουν σαφείς ομοιότητες μεταξύ των δύο μηχανικών συνόλων.
Όλα τα ανωτέρω, έρχονται σε δομική συνοχή μεταξύ τους, μέσω ενός ατσάλινου πλαίσιου χωροδικτυώματος.
Η ζελατίνα στο X–Cape είναι ρυθμιζόμενη χωρίς να χρειάζεται η χρήση εργαλείων, ενώ ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια έγχρωμη TFT οθόνη 7 ιντσών, με δυνατότητα διασυνδεσιμότητας. Στις ενδείξεις της οθόνης, συμπεριλαμβάνεται επίσης και αυτή της πίεσης των ελαστικών, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι οι διακόπτες της μοτοσυκλέτας φέρουν οπίσθιο φωτισμό.
Τα φώτα είναι Full LED και, σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 820mm με δυνατότητα ρύθμισης στα 845mm, η απόσταση από το έδαφος είναι 175mm και το μεταξόνιο στα 1.470mm.
Βάρος στα 213 κιλά (κενό) και ρεζερβουάρ χωρητικότητας 18 λίτρων, συμπληρώνουν την γενική εικόνα τα χαρακτηριστικών της μοτοσυκλέτας, η οποία θα διατίθεται και σε έκδοση A2, με απόδοση 48 ίππων.
Τα διαθέσιμα χρώματα του Moto Morini X–Cape 650 είναι κόκκινο – μαύρο / γκρι – μαύρο και λευκό / κόκκινο. Άντε να δούμε… κατά πόσο θα το δούμε και στα μέρη μας.