Ισχύς, εκτόπισμα και πολυχρηστικότητα
H μεγαλο-μεσαία κατηγορία των μοτοσυκλετών Adventure καλύπτει ένα φάσμα κυβισμών από τα 700 μέχρι τα 900 κυβικά και μπαίνει σφήνα, ανάμεσα στα “απλά” μεσαία 500-650cc και τα “θηριώδη” μεγάλα 900+cc, προτείνοντας τον εαυτό της σαν την πιο χρηστική και αποτελεσματική, χωρίς να της λείπει η ιποδύναμη.
Με το βάρος να δίνεται πλέον στην έννοια “Adventure”, οι on/off μοτοσυκλέτες, πέρα από το ταξίδι στην άσφαλτο, εστιάζουν στις εκτός δρόμου διαδρομές, ή τουλάχιστον δεν προβληματίζονται όταν πατήσουν χώμα.
Ένα από τα χαρακτηριστικά τους είναι οι μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων (σε σχέση με τις Street Adventure που διαθέτουν αναρτήσεις για “δρόμο”), που στα κατάλληλα χέρια θα γίνουν εργαλείο για πιο «rally» καταστάσεις.
Επικρατέστερη διάταξη κινητήρα εκείνη των δύο και τριών κυλίνδρων εν σειρά και με την ισχύ να επαρκεί σε κάθε περίπτωση (και με το παραπάνω) για τα 200+ κιλά των περισσότερων μοντέλων του αφιερώματός μας.
Θα παρατηρήσετε ενδεχομένως κάποιες μοτοσυκλέτες εις διπλούν μεν, σε διαφορετική έκδοση δε, με τα τεχνικά χαρακτηριστικά να μένουν ίδια αλλά με το σκηνικό του περιφερειακού εξοπλισμού να παίρνει ένα σαφώς πιο σκληροτράχηλο δρόμο. Ένα δρόμο που συχνά-πυκνά συνάδει με το ανάγλυφο της χώρας.
Το μόνο σίγουρο είναι πως όλες οι μοτοσυκλέτες του αφιερώματος αποσκοπούν στο ταξίδι ανεξαρτήτως τερέν, με τις τιμές να ακολουθούν το γενικό κανόνα «ό,τι πληρώσεις, παίρνεις», κυρίως στον τομέα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων (εξ ου και οι μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές τους).
Η παρουσίαση των μοντέλων γίνεται ξεκινώντας από το φθηνότερο και καταλήγοντας στο ακριβότερο.
Yamaha Ténéré 700 – 10.490€
Με θρυλικό όνομα που έρχεται από τα αφρικάνικα ραλί της δεκαετίας του ’70, εμφάνιση που παραπέμπει σε αγωνιστικές κατασκευές και τον γνωστό δικύλινδρο κινητήρα της Yamaha που χρησιμοποιείται σε πλήθος μοντέλων: από τα ρετρό XSR, μέχρι τα γυμνά ΜΤ και το street adventure Tracer.
Το Yamaha Ténéré 700 ήρθε για να πείσει ότι είναι η πιο κατάλληλη Adventure μοτοσυκλέτα για την ποικιλία των εδαφών που προσφέρει η Ελλάδα.
Δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας, Κυβικά: 689cc, Ιπποδύναμη: 73,4Ηp, Ρεζερβουάρ: 16 λίτρα, Βάρος: 204 κιλά (πλήρες υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες: εδώ.
BMW F 850 GS – 11.700€
Μεσαίο προς μεγάλο κυβισμό προσφέρει η 850, με κινητήρα που όμως δεν είναι boxer αλλά ένας πιο compact δικύλινδρος σε σειρά: μια διάταξη που έχει πέραση και προτιμάται από κατασκευαστές και κοινό για μιάμιση δεκαετία περίπου.
Οι καταβολές του BMW F 850 GS από τις μεγαλύτερες αδελφές του είναι εμφανείς και κατασκευαστικά αλλά και από πλευρά εμφάνισης.
Δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας, Κυβικά: 853cc, Ιπποδύναμη: 95Ηp, Ρεζερβουάρ: 15 λίτρα, Βάρος: 229 κιλά (πλήρες υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Moto Guzzi V85 TT – 11.800€
Η “κατά Μότο Γκούτσι” μετάφραση του όρου Adventure με έντονα στοιχεία ρετρό που κάνει εξ’ άλλου τη μοτοσυκλέτα να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες.
Στην περίπτωση της Moto Guzzi V85 TT βέβαια “ξεχωρίζουν” και οι δυο κύλινδροι δεξιά αριστερά από το ντεπόζιτο λόγω της V-2 διάταξης που είναι εγκάρσια τοποθετημένος.
Δικύλινδρος V κινητήρας σε εγκάρσια διάταξη, Κυβικά: 853cc, Ιπποδύναμη: 80Ηp, Ρεζερβουάρ: 23 λίτρα, Βάρος: 229 κιλά (πλήρες υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Yamaha Ténéré 700 Rally – 12.190€
Η πιο “άγρια” έκδοση της Yamaha Ténéré 700 που διαθέτει ένα ακόμα όνομα (Rally) στον κωδικό της που υποδεικνύει τον πιο “χωματερό” της προορισμό.
Αγωνιστικά είναι το χρώμα και τα διακοσμητικά στοιχεία της Yamaha Ténéré 700 Rally που έρχονται από ένα ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν στους αγώνες Paris-Dakar ενώ διάφορα ειδικά σχεδιασμένα αξεσουάρ κοσμούν τη μοτοσυκλέτα.
Δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας, Κυβικά: 689cc, Ιπποδύναμη: 73,4Ηp, Ρεζερβουάρ: 16 λίτρα, Βάρος: 204 κιλά (πλήρες υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
BMW F 850 GS Adventure – 12.700€
Η πιο “περιπετειώδης” έκδοση του BMW F 850 GS Adventure με μεγαλύτερο ντεπόζιτο και όγκο και πιο άγρια-εντυπωσιακή εμφάνιση. Όπως και η πιο “ασφάλτινη” αδελφή του κινείται από τον κινέζικο δικύλινδρο κινητήρα κατασκευής Loncin, με την ιπποδύναμη να παραμένει στα ίδια επίπεδα. Αλλαγμένες είναι κατά τα άλλα οι διαδρομές των αναρτήσεων καθώς και η συνολική γεωμετρία της μοτοσυκλέτας.
Δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας, Κυβικά: 853cc, Ιπποδύναμη: 95Ηp, Ρεζερβουάρ: 23 λίτρα, Βάρος: 244 κιλά (πλήρες υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Honda X-ADV 750 – 13.350€
Η μοτοσυκλέτα-υβρίδιο που συνδυάζει τρεις διαφορετικούς κόσμους τη μοτοσυκλέτα τα σκούτερ και την οδήγηση στο χώμα προσφέρει μια εμπειρία που γεφυρώνει όλα τα παραπάνω με μοναδικό τρόπο.
Παίρνοντας τα “συστατικά” μιας κλασικής ψευδοεντούρο (ή on/off, adventure) μοτοσυκλέτας, τις δυνατότητες για κίνηση επι παντός εδάφους, με όρθια θέση οδήγησης, ορατότητα, και πολύπλευρη χρηστικότητα, η Honda X-ADV 750 καταφέρνει να καλύψει πλήθος χρήσεων εντός και εκτός πόλης αλλά και στο χώμα με το δικό της στυλ.
Δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας, Κυβικά: 745cc, Ιπποδύναμη: 55Ηp, Ρεζερβουάρ: 13,1 λίτρα, Βάρος: 238 κιλά (πλήρες υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
KTM 790 Adventure – 14.390€
Η απλή έκδοση της 790 που κυκλοφορεί και σε έκδοση “R” (με τιμή 15.590€) και αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της αυστρο-ινδικής εταιρίας να μπει στην κατηγορία των μεσαίου κυβισμού δικύλινδρων σε σειρά.
Οι δυο εκδόσεις των 790 Adventure έχουν κοινά τα βασικά τους στοιχεία και διαφοροποιούνται στη θέση οδήγησης, τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και τις διαδρομές των αναρτήσεων εκτός των άλλων, που είναι μεγαλύτερες για την περίπτωση του “R”.
Δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας, Κυβικά: 799cc, Ιπποδύναμη: 95Ηp, Ρεζερβουάρ: 20 λίτρα, Βάρος: 189 κιλά (άνευ υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Triumph Tiger 900 Rally – 14.490€
Η τρικύλινδρη και βρετανική απάντηση στο ερώτημα “ποιο είναι το καλύτερο Adventure”. Mε πλήθος αλλαγών και μπόλικη εξέλιξη σε σύγκριση με το προηγούμενο Tiger 800, το Tiger 900 έχει να προσφέρει πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία και χαρακτηριστικά σε διάφορες εκδόσεις στις οποίες προσφέρεται.
Τρικύλινδρος εν σειρά κινητήρας, Κυβικά: 888cc, Ιπποδύναμη: 95,2Ηp, Ρεζερβουάρ: 20 λίτρα, Βάρος: 196 κιλά (άνευ υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Πηγή: www.zougla.gr