MotorBike.gr

MotoGP 2023: 15oς αγώνας, Ινδονησία: “Επιστροφή” Bagnaia

17/10/2023

Ο Pecco Bagnaia ανακτά τη βαθμολογική πρωτοπορία στα MotoGP

Η νίκη του Pecco Bagnaia, σε συνδυασμό με την πτώση του Jorge Martín στο GP της Ινδονησίας, τον τοποθετεί ξανά στην κορυφή της γενικής κατάταξης, μετά από έναν “αγώνα επιβίωσης” στα MotoGP, όπου ο Maverick Viñales και ο Fabio Quartararo τερμάτισαν στο βάθρο.

Ήταν μια νίκη “βάλσαμο” για τον Pecco Bagnaia (Ducati), τη στιγμή που το προβάδισμα στη βαθμολογία του Jorge Martín (Pramac Ducati) κράτησε μόλις 24 ώρες!

Pecco Bagnaia (Ducati)

Pecco Bagnaia (Ducati)

Ο Jorge Martín που ήταν για ακόμα μια φορά νικητής του αγώνα Sprint του Σαββάτου, έχασε την πρωτοπορία στην κατάταξη μετά από μια απροσδόκητη πτώση στη στροφή 11 στον κανονικό αγώνα της Κυριακής, παρότι φαινόταν ότι όλα πήγαιναν μια χαρά.

Ο αναβάτης από τη Μαδρίτη είχε κάνει ένα θεαματικό ξεκίνημα και οδηγούσε τον αγώνα της Ινδονησίας με περισσότερα από δύο δευτερόλεπτα υπέρ του, όταν έκανε το λάθος στα μισά του αγώνα και παρέδωσε κυριολεκτικά στο πιάτο την πρώτη θέση της βαθμολογίας στον Pecco Bagnaia!

Jorge Martín (Pramac Ducati)

Ο Ιταλός ολοκλήρωσε μια αξέχαστη Κυριακή, ξεκινώντας από την 13η θέση του grid και πέτυχε μια γλυκιά νίκη που χρειαζόταν όσο τίποτε άλλο.

Ο Bagnaia έδειξε στην Ινδονησία γιατί είναι ο πιο πιθανός πρωταθλητής των MotoGP του 2023.

Απομένουν πέντε ακόμα Grand Prix, με 185 βαθμούς να διακυβεύονται, και ο Bagnaia ηγείται της βαθμολογίας με 18 βαθμούς έναντι του Martín και 63 έναντι ενός “ηρωικού” Marco Bezzecchi.

Marco Bezzecchi Ducati

Marco Bezzecchi Ducati

Βλέποντας τα αποτελέσματα του Marco το Σαββατοκύριακο στην Ινδονησία, του αξίζουν αναμφίβολα πολλά συγχαρητήρια, για όλα όσα υπέφερε από τη σπασμένη του κλείδα, την οποία είχε χειρουργήσει μόλις μια βδομάδα πριν τον αγώνα!

Το άλλο όνομα της ημέρας ήταν ο Maverick Viñales. Πετυχαίνοντας το καλύτερο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο από τότε που μπήκε στις γραμμές της Aprilia, απείχε μόλις τρία δέκατα από την πρώτη του νίκη με τη μοτοσυκλέτα από το Noale και αντιστάθηκε με πείσμα στην πρόκληση ενός πολύ “ανεβασμένου” Fabio Quartararo (Yamaha) στους τελευταίους γύρους του αγώνα.

Jorge Martín (Pramac Ducati)

Πάμε τώρα να δούμε λεπτομερέστερα  τι συνέβη στον αγώνα της Κυριακής.

Με μια εξαιρετική εκκίνηση από τη δεύτερη σειρά, ο Jorge Martín τινάχτηκε από την έκτη στην πρώτη θέση του αγώνα στο φρενάρισμα για τη στροφή Νο1 και κράτησε τον Maverick Viñales πίσω του, ο οποίος ξεκίνησε καλά, αλλά δεν μπόρεσε να αμυνθεί από την επίθεση του “πύραυλου Jorge”.

Στο μεταξύ, ο Bagnaia ξεκινώντας από πίσω ρίσκαρε από την αρχή και κέρδιζε διαρκώς θέσεις.

Fabio Quartararo Yamaha

Ο Martín επέβαλε έναν πολύ δυνατό ρυθμό μετά την εκκίνηση που μόνο ο Viñales μπορούσε να ακολουθήσει, ενώ ο Quartararo, τρίτος εκείνη τη στιγμή, λειτούργησε ως “στόπερ” των υπολοίπων και επέτρεψε στους δύο πρώτους να κερδίσουν αρκετά μέτρα από τους υπόλοιπους.

Ο Martín είχε έναν καταιγιστικό ρυθμό κατεβάζοντας τον χρόνο του γύρου και σύντομα άνοιξε για πρώτη φορά διαφορά δευτερολέπτου έναντι του Viñales, που και αυτός με τη σειρά του είχε δημιουργήσει άλλο ένα δευτερόλεπτο διαφοράς από τον τρίτο.

Ο Binder (ΚΤΜ), σε έναν ελιγμό που τιμωρήθηκε με long lap, πέταξε τον Marini εκτός γραμμής και άφησε τους Bagnaia και Aleix Espargaró μόνους, στην τρίτη και τέταρτη θέση, αφού ο Quartararo έχανε θέσεις.

Αυτός που δεν άντεξε για πολύ στον αγώνα ήταν ο Marc Márquez, ο οποίος έπεσε στον έβδομο γύρο κι ενώ βρισκόταν δέκατος. Η πτώση του από μπροστινό λάστιχο ήταν παρόμοια με αυτήν που του συνέβη και στον αγώνα Sprint του Σαββάτου.

Pecco Bagnaia (Ducati)

Ο Martín δεν σταμάτησε να πιέζει και στον δέκατο γύρο έκανε ρεκόρ πίστας στο 1’31.035, κάτι που τον βοήθησε να επεκτείνει το πλεονέκτημά του έναντι των υπολοίπων σε παραπάνω από δύο δευτερόλεπτα.

Στα μισά του αγώνα, ξεκίνησαν τα προβλήματα των αναβατών με τα ελαστικά, με τους αναβάτες να αρχίζουν να υποφέρουν. O Binder έστειλε τον Oliveira εκτός πίστας και δέχθηκε τη δεύτερη ποινή long lap (κάτι είχε πάθει ο ΝοτιοΑφρικάνος σε αυτό τον αγώνα…) ενώ οι Joan Mir και Augusto Fernández σημείωσαν πτώσεις.

Brad Binder KTM

Η ατυχία συνέβη στον 13ο γύρο για τον Jorge Martín, ο οποίος έπεσε στη στροφή 11 και έχασε αυτομάτως το βαθμολογικό προβάδισμα. Ο Μαδριλένος είχε τη νίκη στα χέρια του, με περισσότερα από δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τους άλλους, αλλά έκανε το λάθος και διέκοψε έτσι ένα σερί τεσσάρων αγώνων με τερματισμούς στο βάθρο.

Ο αγώνας είχε ανατραπεί και ο Viñales ήταν τώρα πρώτος με τη μισή κούρσα να απομένει και με 1 δευτερόλεπτο πλεονέκτημα έναντι του Bagnaia. Ο Ιταλός “μύρισε αίμα” και δέκατο το δέκατο πλησίασε τον Ισπανό, που μετά βίας κατάφερνε να παραμείνει στην πίστα.

Με 10 γύρους να απομένουν, ο Viñales διατηρούσε ένα πλεονέκτημα μισού δευτερολέπτου έναντι του Bagnaia, έχοντας πίσω του τον Quartararo που ήταν τρίτος.

Λίγο αργότερα ο Bagnaia επιτέθηκε και πήρε το προβάδισμα, καθώς τα λάστιχα της Aprilia του Viñales είχαν διαλυθεί και δεν του επέτρεψαν να αμυνθεί.

Με 3 γύρους να απομένουν ο Bagnaia βρισκόταν  μεν μπροστά από τον Viñales, αλλά αυτός σε κάποιες φάσεις τον πλησίαζε στο μισό δευτερόλεπτο, κρατώντας τον Fabio πίσω του.

Maverick Vinales Aprilia

Η τελευταία προσπάθεια του Bagnaia στον προτελευταίο γύρο άφησε τον Viñales σίγουρα δεύτερο και ο Ισπανός άρχισε να κάνει άμυνα στον Quartararo που το πάλευε μέχρι το τέλος.

Όμως ο Bagnaia μείωσε τον ρυθμό του τόσο πολύ που στις τελευταίες στροφές οι διώκτες του κόλλησαν στον τροχό του κι έτσι οι τρεις διεκδικητές (Bagnaia, Vinales, Quartararo) πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού, πρώτος, δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα, μέσα σε μόλις τρία δέκατα του δευτερολέπτου!

Ήταν ένας αγώνας επιβίωσης στον οποίο τερμάτισαν μόνο 14 οδηγοί.

Ο Fabio Di Giannantonio ολοκλήρωσε τον καλύτερο αγώνα του στα MotoGP, για να τερματίσει τέταρτος, μπροστά από έναν ηρωικό Marco Bezzecchi που έκανε ό,τι μπορούσε καλύτερο σε ένα πολύ δύσκολο και απαιτητικό για τον τραυματισμό του GP.

Ήρωας” ήταν και ο Binder ,που μετά από διπλή τιμωρία μεγάλου γύρου τερμάτισε 6ος!

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!