MotorBike.gr

Yamaha – Simone Conti: Αγνώριστο το XS 650!

18/04/2023

Η σύγκρουση του παλιού με το καινούργιο, και η ενσωμάτωσή τους

Τι εξαιρετική ιδέα να δημιουργήσει κάποιος ένα κομψοτέχνημα, χρησιμοποιώντας “διαστημική” εμφάνιση και ζευγαρώνοντάς την με έναν καθ’ όλα κλασικό κινητήρα! Ο Ιταλός καλλιτέχνης Simone Conti πιάνει στα χέρια του ένα Yamaha XS 650 και παίρνει το λόγο.

Ξεκίνησε τη ζωή του σαν ένα απλό, Yamaha XS 650 παραγωγής του 1971. Μπορεί η μοτοσυκλέτα να ήταν πολύ σημαντική για τη γιαπωνέζικη εταιρία δεν έπαυε όμως να είναι ένα “συνηθισμένο” μοντέλο παραγωγής. Πού να ήξερε πώς θα κατέληγε;

Δύσκολο να πιστέψει κάποιος ότι πίσω από το αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα, κι αυτή τη λαμπερή εμφάνιση κρύβεται ένας απλός, δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας του ’70.

Πολύ σωστά θα μπορούσε να σχολιάσει κάποιος πως μια τέτοια εμφάνιση θα ταίριαζε περίφημα σε μια ηλεκτροκίνητη και όχι συμβατική μοτοσυκλέτα. Από την άλλη, η τέχνη και το μεράκι του δημιουργού επέλεξαν αυτόν (και συμφωνούμε απόλυτα) τον δρόμο.

Η Yamaha XS 650 ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα με τετράχρονο κινητήρα της Yamaha, που κατασκευάστηκε από το 1969 έως το 1984 και το μόνο που έμεινε από αυτή τη μοτοσυκλέτα παραγωγής είναι ο κινητήρας, το πίσω φρένο και ο μπροστινός τροχός.

Ο Ιταλός καλλιτέχνης-customizer Simone Conti άλλαξε όλα τα υπόλοιπα. Έβαλε ένα πλαίσιο αλουμινίου με έναν ψαλίδι ειδικά κατασκευασμένο για τη μετατροπή. Αυτό με τη σειρά του συνδέεται με ένα αμορτισέρ της Öhlins.

Ο πίσω τροχός διατήρησε το αρχικό ταμπούρο, ενώ μπροστά δέχτηκε εξαρτήματα της Brembo. Το ελαστικό μπροστά είναι Avon Speedmaster και πίσω Dunlop K825.

Τα καλύμματα είναι από ανθρακονήματα, ενώ υπάρχουν και μικρότερα εξαρτήματα που δεν τραβούν το μάτι κατευθείαν, καθιστώντας τη μετατροπή ένα ομοιογενές σύνολο καλά τακτοποιημένο.

Εντύπωση προκαλεί το μινιμαλιστικό κουστούμι, αλλά και το “μηδαμινό” ντεπόζιτο και ουρά της μοτοσυκλέτας, αλλά κυρίως οι δυο σωλήνες της εξάτμισης που περνούν πολύ ψηλά και κοντά στα πόδια του αναβάτη.

Το ότι ο παλιός κινητήρας έχει “περικυκλωθεί” από μοντέρνες λύσεις δεν σημαίνει ότι χάνει τη γοητεία του. Δείτε τα πλαϊνά καπάκια του: το οβάλ σχήμα τους κοντράρει τις μοντέρνες αιχμές, αλλά παράλληλα ενσωματώνεται στο design. Δείτε επίσης τις ψύκτρες των κυλίνδρων που είναι εμφανείς και φορούν περήφανα τα στρογγυλά τους καπάκια.

Αν κοιτάξετε τη μοτοσυκλέτα από το πλάι αντιλαμβάνεστε και το μεγαλείο της ιδέας και της σχεδίασης του Simone Conti: Κοντό, “αρπακτικό”, αιχμηρό το μπροστινό τμήμα… κι ένας γυμνός, λιτός και απλός τροχός πίσω… Μεγαλείο.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!