Το πλαίσιο από τη Bimota και η “ώθηση” από την Kawasaki
Με το KB998 Rimini, η Bimota παρουσιάζει τη βάση πάνω στην οποία θα νομιμοποιηθεί η αγωνιστική μοτοσυκλέτα της ομάδας Bimota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Το μοντέλο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την συνιδιοκτήτρια της μάρκας, την Kawasaki: το πλαίσιο προέρχεται από την Bimota, ο κινητήρας από την Kawasaki.
Τον Οκτώβριο, η Bimota παρουσίασε στην πίστα τη superbike μοτοσυκλέτα της για το επερχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, την Bimota KB998, κι έναν μήνα μετά την αντίστοιχη μοτοσυκλέτα που πωλείται στο εμπόριο για να την “νομιμοποιήσει”, ονομάζοντάς την Rimini.
Ως γνωστόν, η Kawasaki αποσύρεται από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike την επόμενη σεζόν και η Bimota by Kawasaki Racing Team θα αναλάβει τις δύο κενές θέσεις που αφήνει πίσω της.
Βέβαια η Kawasaki δεν θα εξαφανιστεί εντελώς, αφού η εργοστασιακή ομάδα της θα είναι το Team Provec, το οποίο θα αγωνιστεί την επόμενη χρονιά με τον ίδιο αριθμό αναβατών, με την Bimota by Kawasaki Racing Team.
Πώς ξεκίνησαν όλα όμως; Τον Οκτώβριο του 2019, η Kawasaki εξαγόρασε το 49,9% του ιταλικού κατασκευαστή πολυτελών μοτοσυκλετών και τώρα, 5 χρόνια μετά, κάνει την αγωνιστική της κίνηση, επαναφέροντας ένα ιστορικό και σημαντικό όνομα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike αλλά και στην αγορά.
Όπως ήταν αναμενόμενο, ο κινητήρας στο Rimini προέρχεται από το σημερινό ZX-10 R χωρίς καμία αλλαγή. Από τα 999 κυβικά, ο τετρακύλινδρος παράγει 111 Nm στις 11.700 rpm και 200 ίππους στις 13.600 rpm.
Το πλαίσιο του νέου Bimota KB 998 Rimini έχει προφανώς ομοιότητες με αυτό του BB3, με το οποίο η Bimota δραστηριοποιήθηκε για λίγο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2014 με κινητήρα BMW. Έχει μεταβλητή γεωμετρία, έτσι ώστε να ταιριάζει σε πίστες και οδηγικά στυλ αναβατών.
Εξωτερικά, το νέο superbike θυμίζει ένα εκσυγχρονισμένο ZX-10 R, με στενότερο και αιχμηρό μπροστινό μέρος και αεροδυναμικά φτερά/βοηθήματα.
Ωστόσο, ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα που έκαναν διάσημες τις μοτοσυκλέτες της Bimota λείπει. Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ βαριά, γεγονός που προκαλεί έκπληξη.
Η νέα Bimota KB 998 Rimini ζυγίζει 194 κιλά χωρίς καύσιμο στο ρεζερβουάρ, τη στιγμή που ένα Kawasaki ZX-10 R ζυγίζει μόνο 2 κιλά περισσότερο χωρίς καύσιμο!
Με άλλα λόγια, ένα εξαιρετικά ελαφρύ πλαίσιο δεν φαίνεται να ήταν στην κορυφή των προδιαγραφών του Rimini.
Πότε θα βγει το νέο Bimota σε σειρά παραγωγής και σε τι τιμή; Σύμφωνα με τους κανονισμούς του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike, για να λάβει μέρος μια μοτοσυκλέτα πρέπει να διατίθεται στο ελεύθερο εμπόριο, σαν μοντέλο παραγωγής, σε ποσότητα τουλάχιστον 500 μονάδων.
Με αυτό τον τρόπο θεωρείται μοντέλο παραγωγής (έστω και περιορισμένης), αφού στο Παγκ. Πρωτ. Superbike λαμβάνουν μέρος μοτοσυκλέτες που είναι ομολογκαρισμένες-εμπορίου και μπορεί ο “καθένας” (με πολλά λεφτά βεβαίως) να τις αγοράσει.
Αντίστοιχα, η Bimota ανακοινώνει μια αρχική έκδοση 125 τεμαχίων έως τις 24 Φεβρουαρίου 2025. Άλλες 125 μονάδες πρόκειται να κατασκευαστούν μέχρι το τέλος του 2025 και άλλες 250 μονάδες το 2025. Και αυτό μας φέρνει στο θέμα της τιμής, που είναι οι 44.000 ευρώ.