MotorBike.gr

HJMoto HJ500: Μια “Africa Twin” 48 ίππων!

09/05/2023

Και όμως υπάρχει πολύ καλή δουλειά πίσω από το αντίγραφο της Africa Twin

Το HJ500-8 κατασκευάζεται από την εταιρία Hengjian στην Κίνα και είναι ένα αξιόλογο μοντέλο, σαν ιδέα κυρίως, αλλά και σαν σχεδίαση. Οι Γερμανοί συνάδελφοί μας το βάφτισαν “Africa Twin GS Adventure” και πρόκειται για μια “έξυπνη” μοτοσυκλέτα με δικύλινδρο κινητήρα 500 cc 48 ίππων και 2 ρεζερβουάρ βενζίνης, με συνολικά 40 λίτρα χωρητικότητας και αυτονομία γύρω στα 1.000 χιλιόμετρα!

Ένας δικύλινδρος κινητήρας σε σειρά 500 κυβικών με 48 ίππους κατασκευής Loncin, ίδιος με αυτόν που φορούν τα Voge 500 στην Ελλάδα κινεί το Hengjian HJ500-8,  αυτό το Adventure που αντιγράφει την εμφάνιση των Honda Africa Twin και εκτός από τα 2 ντεπόζιτα βενζίνης για συνολικά 40 λίτρα και την αυτονομία που φτάνει γύρω στα 1.000 χιλιόμετρα, διαθέτει επίσης 2 κάμερες!

Το αστείο είναι πως ο κινητήρας του 500 βασίζεται σε ένα μοντέλο Honda, το CB500, με υδρόψυξη, ψεκασμό βενζίνης, 471 cc, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μέγιστη ισχύ 48 ίππων (35 kW) στις 8.500 rpm και 43 Nm στις 7.500 rpm. Έτσι, το συγκεκριμένο Adventure, όπως καταλαβαίνετε, θα μπορούσε άνετα να φτιάχνεται από την ίδια τη Honda που θα δημιουργούσε έτσι πανεύκολα – θα στηριζόταν στην υπάρχουσα πλατφόρμα των CB500X – μια  πολύ χρήσιμη και ποθητή “μικρή Άφρικα”!

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του HJ500-8 είναι τα 2 ρεζερβουάρ βενζίνης του, το καθένα με χωρητικότητα 20 λίτρων – σύνολο 40 λίτρα. Πέρα από το κανονικό ρεζερβουάρ υπάρχει κι ένα δεύτερο στο πίσω μέρος, κάτω από τη σέλα, το οποίο μοιάζει σαν να έχει “απαχθεί” από τα μοντέλα BMW F.

Υπολογίζοντας μια κατανάλωση περίπου 4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα – κάτι που είναι φυσιολογικό για αυτόν τον τύπο κινητήρα – μας οδηγεί σε μια αυτονομία περίπου 1.000 χιλιομέτρων, μια εξαιρετική επίδοση φυσικά.

Σύμφωνα με την εταιρία που το κατασκευάζει, την Hengjian, το HJ500-8 Dahaidao ζυγίζει μόνο 205 κιλά πλήρες υγρών, συμπεριλαμβανομένων 40 λίτρων καυσίμου.

Το ανάποδο πιρούνι έχει διαδρομή ανάρτησης περίπου 170 χιλιοστών και η σέλα απέχει από το έδαφος 880 mm.

Οι ζάντες είναι 21 μπροστά και 17 ιντσών πίσω, με ελαστικά διπλής χρήσης 90/90-21 μπροστά και 150/70-18 πίσω. Οι τροχοί είναι με ακτίνες, ενώ υπάρχει επιλογή έκδοσης με μικρότερο μπροστινό τροχό διαμέτρου 19 ιντσών.

Το πλαίσιο είναι συμβατικό, σωληνωτό, τα φρένα προέρχονται από τον J.Juan (θυγατρική της Brembo). Οι δαγκάνες του μπροστινού φρένου στηρίζονται ακτινικά και υπάρχει δικάναλο ABS.

H μοτοσυκλέτα εφοδιάζεται με 2 κάμερες, ενώ η εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών με λειτουργία οθόνης αφής βρίσκεται πάνω από ένα δεύτερο όργανο.

Η κίνηση καταγράφεται με τις δύο κάμερες που είναι τοποθετημένες μπροστά και πίσω και το βίντεο διαβάζεται μέσω της υποδοχής USB στο πλάι της οθόνης.

Το Hengjian HJ500-8 Dahaidao που είναι το πλήρες όνομά του θα είναι διαθέσιμο στην κινέζικη αγορά την άνοιξη του 2023 – από στιγμή σε στιγμή δηλαδή – θα κοστίζει περίπου 4.800 ευρώ και αναλόγως της έκδοσης θα φτάνει μέχρι 5.200 περίπου ευρώ.

Το πιο πιθανό είναι να μην έρθει ποτέ στην Ευρώπη για διάφορους λόγους copyright, εκτός των άλλων και λόγω του λογότυπου GS πάνω στο ντεπόζιτο που είναι αντιγραφή αυτού της BMW!

Η Adventure αυτή μοτοσυκλέτα των 48 ίππων θα ταίριαζε περίφημα με ευρωπαϊκή κατηγορία των διπλωμάτων A2, αλλά και με τα πορτοφόλια των περισσότερων, που θα ήθελαν ένα ικανό εργαλείο, το οποίο να καλύπτει και την κίνηση στο χώμα και το ταξίδι.

Πρόκειται για μια έξυπνη μοτοσυκλέτα, από μια Κίνα που μέρα τη μέρα αποδεικνύει εκτός των άλλων και το πάθος της για ενδιαφέρουσες μοτοσυκλετιστικές προτάσεις.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!