Κάν’ το όπως η Yamaha!
Μετά τη σχετική επιτυχία της Kawasaki Ζ900RS στην Ευρώπη, ιδίως στους κύκλους των φίλων των ρετρο-μοντέρνων μοτοσυκλετών, η γιαπωνέζικη εταιρία φαίνεται ότι θα επεκταθεί και προς τα κάτω παρουσιάζοντας ένα αντίστοιχο Kawasaki Ζ650RS, όχι με τετρακύλινδρο, αλλά με δικύλινδρο κινητήρα.
Αν κάνουμε μια ιστορική αναδρομή, θα δούμε ότι Kawasaki Ζ650 υπήρχε και στο παρελθόν στη γκάμα της γιαπωνέζικης εταιρίας, από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 (1976) μέχρι τις αρχές του ’80, όχι με δικύλινδρο, αλλά με τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα (αερόψυκτο φυσικά).
Δικύλινδρο κινητήρα τότε φορούσε ένα σχετικά σπάνιο 750 (της σειράς Ζ και αυτό, από το ’76 μέχρι το ’78) που φλερτάριζε περισσότερο με τη βρετανική σχολή κινητήρων τύπου Triumph, BSA κ.λπ.
Τώρα λοιπόν οι πληροφορίες μιλούν για μια νέα ρετρό προσέγγιση στο θέμα, με δύο κυλίνδρους αυτή τη φορά, πάνω στις γραμμές της Z900RS, για ένα μοντέλο που θα παρουσιαστεί για τη σεζόν του 2022.
Με τη Yamaha να δείχνει το δρόμο και να δημιουργεί ολόκληρες οικογένειες πετυχημένων μοντέλων γύρω από μια κοινή πλατφόρμα και κινητήρα, όπως τον δικύλινδρο 700άρη κινητήρα και τον τρικύλινδρο 900 (με μοντέλα που ξεκινούν από τα MT και φτάνουν έως τα Tracer και τα XSR), οι υπόλοιποι κατασκευαστές παίρνουν το μάθημα και υιοθετούν την ίδια προσέγγιση.
Για παράδειγμα, η σειρά των 900αριών της Kawasaki ξεκινάει σαν κλασική naked μοτοσυκλέτα στην Z900, γίνεται ρετρό μοντέλο στη μορφή του Z900RS, αλλά και Café Racer για το Z900RS Cafe.
Η τακτική αυτή εφαρμόζεται ακόμα καλύτερα στην περίπτωση των Z650, που διαθέτουν τρία μοντέλα – το Ninja 650, το Versys 650 και το Vulcan S, γύρω από τον δικύλινδρο κινητήρα των 650 cc.
Ένα ρετρό μοντέλο στο στυλ της δεκαετίας του 900 εξακολουθεί να λείπει, κι αυτό πρόκειται να αλλάξει σύντομα, απ’ ό,τι φαίνεται.
Το Kawasaki Z650RS θα βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα των Z650, χρησιμοποιώντας ρετρό στοιχεία σαν αυτά που βλέπουμε στο 900.
Όπως και η μεγάλη αδερφή του, το Z650RS θα χρησιμοποιεί επίσης ρεζερβουάρ σε σχήμα δάκρυ και μια ανασηκωμένη μικρή ουρά στο τέλος της σέλας.
Ένας στρογγυλός προβολέας θα στέκεται στην κορυφή του πιρουνιού και πίσω από αυτόν θα υπάρχουν δυο, επίσης κλασικά, στρογγυλά όργανα. Αναβάτης και συνεπιβάτης θα κάθονται πάνω σε μια μακριά σέλα με ένα ελαφρύ σκαλοπάτι.
Ο δικύλινδρος κινητήρας των 649 cm³ που είναι υγρόψυκτος, αλλά που με μερικές διακοσμητικές παρεμβάσεις θα μπορεί να μοιάζει λίγο με αερόψυκτο για λόγους στυλ, αποδίδει 69 ίππους και 64 Nm.
Φήμες για ένα Kawasaki Z650RS κυκλοφορούν ήδη από το τέλος του 2020 και οι νέες πληροφορίες λένε ότι θα παρουσιαστεί σαν μοντέλο του 2022, ενώ θα υπάρχει και έκδοση για διπλώματα Α2 με μικρότερη ιπποδύναμη.
Προσθέτοντας η Kawasaki ένα 650 στη γκάμα των ρετρό μοντέλων της, θα αποτίσει έναν ακόμα φόρο τιμής στην ιστορία της εταιρίας, αλλά και στην τετρακύλινδρη Kawasaki Z650 του 1976, η οποία παρεμπιπτόντως απέδιδε τότε 66 ίππους…