MotorBike.gr

YAMAHA TENERE 300: Πλησιάζει η ώρα;

13/10/2021

Εμπρός λοιπόν Yamaha, κάνε το βήμα!

Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που έχει, μέσες-άκρες, ανακοινωθεί ήδη από το 2020 πως θα βγει στην παραγωγή, με την εταιρία να συνεχίζει να εξελίσσει το μοντέλο και παράλληλα να διερευνά την αγορά για τη σωστή στιγμή της παρουσίασής της. Η Yamaha Tenere 300 έχει ένα μεγάλο δυναμικό, όχι μόνο στις ασιατικές αγορές, όχι μόνο στην ελληνική και τις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και σε όλα τα μέρη του κόσμου που δεν θα έλεγαν όχι σε ένα ικανό, μικρό και χρήσιμο ψευδοεντούρο.

H σχεδόν επίσημη ανακοίνωση για την παρουσίαση ενός Tenere 300 έγινε πέρσι από τον Product Communications Manager της Yamaha Ιταλίας, Fabrizio Corsi, κι ελπίζουμε ότι η εταιρία δεν θα επαναλάβει αυτό που συνέβη με το Tenere 700 –  να εξελιχθεί, δηλαδή, το project με βασανιστικά αργούς ρυθμούς.

Η παρουσίαση ενός “μικρού Τενερέ” είναι ένα πλάνο που ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία της Yamaha να εμφανίζει διάφορα μοντέλα χρησιμοποιώντας κοινό (και όχι μόνο) κινητήρα, αλλά και πλατφόρμα, όπως κάνει για παράδειγμα στη σειρά των MT07.

Έτσι, εύκολα η εταιρία μπορεί να κάνει ακριβώς το ίδιο και στην περίπτωση του Tenere 300, χρησιμοποιώντας τον δικύλινδρο, 8βάλβιδο κινητήρα των 320 κυβικών εκατοστών που χρησιμοποιείται σήμερα πάνω στα YZF-R3 και MT-03 και να παρουσιάσει ένα ωραιότατο Yamaha Tenere 300 ή ακόμα και Tenere 320 – γιατί όχι;

Tα Yamaha Tenere 250 βραζιλιάνικης κατασκευής και αγοράς

Όλα θα εξαρτηθούν από το αν θα υπάρξει ενδιαφέρον, και φυσικά το μόνο που έχει να κάνει η Yamaha για να βεβαιωθεί για αυτό, είναι να τοποθετήσει ένα πρωτότυπο (μοντέλο concept) σε μια διεθνή έκθεση μοτοσυκλέτας, βολιδοσκοπώντας το ενδιαφέρον του κοινού. Μια τακτική που είχαμε δει και στην περίπτωση του πετυχημένου (μετέπειτα, όταν βγήκε ως μοντέλο παραγωγής) Tenere 700.

Μικρό Yamaha Tenere, στο μεταξύ, υπάρχει ήδη εδώ και χρόνια στη Βραζιλία με μονοκύλινδρο κινητήρα και 250 κυβικά, με μεγάλο ντεπόζιτο και ιδιαίτερο στυλ, που θυμίζει τις παλαιότερες Tenere. Βέβαια στο κομμάτι του design η Yamaha δεν έχει πολλή δουλειά να κάνει… αρκεί να αντιγράψει την αισθητική της 700 και όλα θα πάνε καλά.

Δεν είναι αναγκαίο η μοτοσυκλέτα να φτιάχνεται στη Βραζιλία, αφού υπάρχουν και άλλα εργοστάσια της Yamaha στον κόσμο ικανά για κάτι τέτοιο, όπως για παράδειγμα αυτό της Δυτικής Ιάβας στην Ινδονησία όπου κατασκευάζεται εξάλλου και το ΜΤ03.

Η τακτική της κοινής πλατφόρμας που θα ακολουθηθεί στην περίπτωση του μικρού Tenere δεν είναι κάτι άγνωστο στην αγορά, αφού το έχουμε δει και από την πλευρά της Kawasaki, η οποία είχε χρησιμοποιήσει τον δικύλινδρο κινητήρα της στα Ninja 300, Z-300 και Versys-X 300 και από την πλευρά της KTM με τον μονοκύλινδρο 390 (373 cc) πάνω στα Duke, RC 390 και τέλος στο 390 Adventure και φυσικά  το έχει κάνει και η BMW με τον μονοκύλινδρο 313cc στα G310R και G 310GS.

Η αίγλη της σειράς Tenere και των ραλί Paris-Dakar θα μεταφερθεί πάνω από το 300άρι, ειδικά αν διαθέτει τροχό διαμέτρου 21 ιντσών και 17άρη-18άρη πίσω, μεγάλων διαδρομών αναρτήσεις, μεγάλο ντεπόζιτο.

Κινούμενη από τον δικύλινδρο κινητήρα της Yamaha των 321 cc και 42 ίππων, η μοτοσυκλέτα θα γίνει αυτόματα αντίπαλος του, ινδικής κατασκευής, ΚΤΜ 390 Adventure, που μπορεί μεν να αποδίδει παρόμοια ιπποδύναμη (43 ίππους), αλλά ο  κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος. Κι ένας μονοκύλινδρος δεν αποδίδει τόσο γραμμικά και “γεμάτα” όσο ένας δικύλινδρος.

Έχοντας στα χέρια της η Yamaha μια τέτοια ιδανική περίπτωση για την ανάπτυξη μιας νέας σειράς μοτοσυκλετών – και μάλιστα σε κυβισμό που αρέσει στους Έλληνες μοτοσυκλετιστές – θα ήταν κρίμα να μην την εκμεταλλευτεί.

Όπως επίσης και να εκμεταλλευτεί τη φόρα που έχει πάρει η εταιρία με την επιτυχία της Tenere 700, που επανέφερε το θρυλικό όνομα με τον καλύτερο τρόπο.

Τενερέ τριακόσια” λοιπόν για το μέλλον; Ευχόμαστε να το δούμε να συμβαίνει σύντομα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!