MotorBike.gr

Arch Motorcycle 1s: Πανάκριβο, τεράστιο και V-2

16/03/2022

Με την υπογραφή του Κeanu Reeves

Με μια νότα από Χόλυγουντ πλασάρονται τα μοντέλα της “βιοτεχνίας” Arch Motorcycle, στην οποία συνιδιοκτήτης είναι ο διάσημος Καναδός ηθοποιός Κιάνου Ρίβς. Η Arch άργησε λιγάκι αλλά μετά από πέντε χρόνια παρουσίασε το δεύτερό της μοντέλο παραγωγής, το Arch 1s.

Η εταιρία έχει γίνει γνωστή κυρίως για τρία πράγματα: πρώτον λόγω Κιάνου, δεύτερον για τους μεγάλους V-2 κινητήρες που χρησιμοποιεί και τρίτον για τις εξωφρενικές τιμές της.

Η ιστορία ξεκινάει το 2017 όταν η Arch, με έδρα την Καλιφόρνια, παρουσιάζει το πρώτο μοντέλο παραγωγής το KRGT-1, μετά εμφανίζει ένα αρκετά ενδιαφέρον πρωτότυπο και τώρα τη δεύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής, με το όνομα… 1s! Δηλαδή τι λέμε; Ότι η δεύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής της εταιρίας ονομάζεται “Ένα”…

Μετά από πέντε χρόνια εξέλιξης η Arch είναι έτοιμη να ξεκινήσει να παράγει ένα νέο σπορ cruiser. Το νέο μοντέλο εκτός από εμφανώς μακρύ, με μια τεράστια πρωτεύουσα μετάδοση στη δεξιά πλευρά του -επίσης τεράστιου κυβισμού- κινητήρα των 2.032 cc έχει μονόσελο και μονόμπρατσο ψαλίδι… στην λάθος πλευρά.

Λέμε “λάθος”, γιατί είναι ελάχιστες πλέον, για να μην πούμε καμία, οι μοτοσυκλέτες των οποίων οι κινητήρες δίνουν κίνηση από τη δεξιά τους πλευρά.

Δεξιά επίσης και μάλιστα ψηλά, με περίεργο αν μη τι άλλο σχήμα, βγαίνει και η εξάτμιση “δύο σε μία”.

Η Arch χρησιμοποιεί κινητήρες της εταιρίας S&S Cycle, που είναι V-2, 45 μοιρών, με μόνο τη ροπή να ανακοινώνεται (Αμερικάνοι είναι αυτοί…) στα 16,6 kgm. Εμείς όμως ψάξαμε και βρήκαμε ότι ο κινητήρας βγάζει 120 ίππους και μάλιστα σε πολύ χαμηλές στροφές.

Η δύναμη και η ροπή της Arch 1s δαμάζονται από διπλές εξαπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες, μονομπλόκ δαγκάνες ISR που συνδυάζονται  με δύο μεγάλα δισκόφρενα μπροστά (320 mm). Στον πίσω τροχό υπάρχει μια τετραέμβολη δαγκάνα πάλι της ISR που δουλεύει πάνω σε έναν πλευστό δίσκο.

Η μονάδα ABS της Bosch είναι δικάναλη, διασφαλίζοντας ότι τα πανίσχυρα φρένα δεν θα κάνουν τα ελαστικά Michelin Power RS ​​120/70-17 και 240/45-17 μπροστά και πίσω αντίστοιχα να χάσουν την πρόσφυσή τους στο φρενάρισμα.

Η χειροποίητη Arch 1s, όμως, θέλει και να στρίβει εκτός από το να πηγαίνει γρήγορα στην ευθεία, και γι’ αυτό είναι εξοπλισμένη με ελαφρύ και άκαμπτο σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο με υποπλαίσιο, που έχει φτιαχτεί από αλουμίνιο κατεργασμένο με CNC, ενώ διαθέτει επίσης αλουμινένιο ψαλίδι.

Η μπροστινή ανάρτηση είναι ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι Öhlins, ενώ και το πίσω μέρος εφοδιάζεται με ένα πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Öhlins με ρεζερβουάρ λαδιού και υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης.

Μιας και η μοτοσυκλέτα είναι “σπορ” σύμφωνα με τις φιλοδοξίες του κατασκευαστή της, οι ζάντες είναι φτιαγμένες από ανθρακονήματα και έχουν διάμετρο 19 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω.

Το βάρος έχει κρατηθεί “χαμηλά” στα 245 κιλά και το ρεζερβουάρ των 18 λίτρων λογικά θα προσφέρει κάποια αξιοπρεπή αυτονομία στον “πολύ διψασμένο”, μεγάλου κυβισμού κινητήρα. Αλλά τι συζητάμε τώρα; Ποιος ιδιοκτήτης Arch θα ασχοληθεί με την κατανάλωσή της, όταν θα έχει δώσει για να την αποκτήσει κοντά στις 110.000 ευρώ!

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!