Nέοι δρόμοι στα μεσαία Adventure
H Honda το ονομάζει “mini-adventurer” παρότι αυτό το όνομα θα ταίριαζε σε ένα 250άρι ή ακόμα σε ένα 125άρι. Όπως και να έχει, το Honda CB500X υιοθετεί έναν κωδικό της δεκαετίας του ’80-’90 και μετονομάζεται σε NX 500. Παράλληλα, αλλάζει η εμφάνισή του και βελτιώνεται σε σημεία.
Πιο compact και “πιο Transalp” μοιάζει το Honda ΝΧ500 του 2024, που αποφάσισε να κλείσει το κεφάλαιο CB500X, για επικοινωνιακούς το πιθανότερο λόγους, και να ανοίξει ένα νέο με το όνομα “ΝΧ” του παρελθόντος.
Το νέο μεσαίου κυβισμού Adventure της Honda που είναι συμβατό με τα διπλώματα A2 αποκτά καινούριο όνομα και ακόμη πιο στιβαρό στυλ για το 2024.
Η ισχύς και η ροπή παραμένουν ίδιες για τον κινητήρα των 471cc – στους 48 ίππους (35kW) και στα 43 Nm –, η ενημέρωση της ECU βελτιώνει την αίσθηση της επιτάχυνσης, ενώ το traction control – Honda Selectable Torque Control είναι πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό.
Οι νέοι τροχοί εξοικονομούν 1,5 kg μη αναρτώμενου βάρους (παρέμειναν 19” μπροστά και 17” πίσω), προσθέτοντας συνολική απώλεια βάρους 3 κιλών και συνδυάζονται με αναθεωρημένες ρυθμίσεις για το πιρούνι Showa SFF-BP USD με τα καλάμια των 41 mm και το πίσω αμορτισέρ.
Οι διπλοί δίσκοι μπροστά συνεργάζονται με δαγκάνες δύο εμβόλων.
Ένας ολοκαίνουργιος προβολέας LED προσφέρει καλύτερη ορατότητα τη νύχτα, ενώ μια νέα οθόνη TFT 5 ιντσών προσφέρει συνδεσιμότητα smartphone Honda RoadSync.
Το CB500X, που κυκλοφόρησε αρχικά το 2013 μαζί με το γυμνό CB500F (τώρα πλέον CB500 Hornet για το 2024) και το σπορ CBR500R, έφτιαξαν μια τριάδα διασκεδαστικών δικύλινδρων μεσαίου κυβισμού και βάρους της Honda.
Η χρησιμότητα της μοτοσυκλέτας έβγαινε μέσα από μια απλή εξίσωση: ένας απλός και αξιόπιστος δικύλινδρος κινητήρας που παρήγαγε ροπή από τις χαμηλές στροφές, σε περιτύλιγμα που παρέπεμπε σε μοτοσυκλέτες περιπέτειας.
Η ανάρτηση ήταν μεγάλων διαδρομών, το φαρδύ τιμόνι παρείχε μόχλευση και η όρθια θέση οδήγησης πρόσφερε άνεση και ευρύ οπτικό πεδίο στον αναβάτη.
Το 2016, μια πρώτη αναβάθμιση έφερε μαζί της μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου, περισσότερη προστασία από τον αέρα και ψηλότερη ζελατίνα καθώς και φωτισμό LED, και πιρούνι με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου.
Το 2019 έφερε ένα πιο εξελιγμένο στυλ περιπέτειας όσον αφορά στην εμφάνιση, βελτιωμένη απόδοση κινητήρα και μια σειρά από αναβαθμίσεις στο πλαίσιο.
Το 2022 είδε την προσθήκη του πιρουνιού Showa 41 mm SFF-BP USD, δύο δίσκόφρενα μπροστά , ελαφρύ ψαλίδι και επανασχεδιασμένο μπροστινό τροχό.
Για το 2024 η συνταγή της Honda βελτιώνεται, αλλά δεν αλλάζει στην ουσία της.
Το NX500 χαράζει τη δική του ταυτότητα, με επιθετικά επανασχεδιασμένο στυλ, premium τεχνολογία και μια ποικιλία από αναβαθμίσεις λεπτομερειών, που έχουν στόχο να συνεχίσουν να γοητεύουν τις καρδιές και τον νου των Ευρωπαίων αναβατών.
Περισσότερες πληροφορίες θα έχουμε σύντομα για αυτό το σημαντικό μοντέλο της Honda, το οποίο παρεμπιπτόντως είναι και best seller στην Ελλάδα… με το παλιό του όνομα CB500X, το οποίο αποτελεί πια παρελθόν.