Και ρετρό και μοντέρνο για κάθε μέρα στην πόλη
*Κυβισμός: 155 cc * Ιπποδύναμη: 18,0 ίπποι στις 9.250 rpm * Τελική (πραγματική): 125 km/h *Βάρος: 160 kg (κενή) * Τιμή: 2.645 ευρώ
Ποιος είπε ότι η κίνηση με δυο τροχούς στην πόλη πρέπει είναι μια βαρετή υπόθεση; Ποιός είπε ότι πρέπει όλοι να οδηγούν τα ίδια αστικά δίτροχα, δηλαδή παπιά και σκούτερ; Υπάρχει μια μικρή, ξεχωριστή μοτοσυκλέτα που δίνει μια διαφορετική απάντηση, αφού ξεχωρίζει απ’ το πλήθος χάρη στην κλασική, εμπνευσμένη εμφάνισή της. Λέγεται Daytona G155 και πωλείται σε τιμή παπιού.
Το πώς καταφέρνει κάθε φορά η Zontes να γίνεται θέμα συζήτησης με τις δημιουργίες της είναι κάτι που είναι σχετικά εύκολο να απαντηθεί: η κινέζικη εταιρία επενδύει ιδιαίτερα στην εμφάνιση, στην κατασκευή και το φινίρισμα, αλλά και στον εξοπλισμό. Παράλληλα φροντίζει η τιμή των μοτοσυκλετών της να είναι πολύ συμφέρουσα. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Καλωσήρθατε στη δοκιμή ενός ακόμα Daytona by Zontes του G155, που αυτή τη φορά χρησιμοποιεί τον μονοκύλινδρο, υδρόψυκτο, 4βάλβιδο κινητήρα των 155 cc. Έναν ακόμα κινητήρα/“βάση”, πάνω στον οποίο η έταιρία έχει δημιουργήσει κι άλλα – όχι απαραίτητα παρεμφερή – μοντέλα.
Πίσω από αυτή τη μοτοσυκλέτα βρίσκεται η μεγάλη κινεζική εταιρία Guangdong Tayo Motorcycle Technology Co. Ltd., που δραστηριοποιήθηκε για πρώτη φορά στον κόσμο της μοτοσυκλέτας το 2003 και στην οποία ανήκει το όνομα Zontes.
Η φίρμα προσγειώθηκε στη χώρα μας το 2018, μέσω της έμπειρης στο χώρο των δύο τροχών εταιρία Γκοργκόλης ΑΕ, η οποία την λανσάρισε στην ελληνική αγορά με το δικό της λογότυπο, αυτό της Daytona.
Ήδη από την πρώτη μοτοσυκλέτα Daytona by Zontes, μια γυμνή, “διαστημικής” εμφάνισης R-250, δημοσιογράφοι και κοινό αναγνώρισαν ότι “κάτι συνέβαινε εδώ”, μιας και σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να προσάψει κάποιος στην έταιρία ότι κινείτο στην πεπατημένη. Κάθε άλλο μάλιστα.
Μπόλικο design παντού και πλούσιος εξοπλισμός, που όμοιό του συναντούσες μόνο σε μεγάλες και ακριβές μοτοσυκλέτες.
Μετά τα πρώτα R-250, 310R/R1, 310Τ/T1/T2, V310 και X310, έφτασαν στην αγορά και τα U125 (125 cc) και τα U155 και G155, στα 155 κυβικά εκατοστά.
Μάλιστα το τελευταίο – αυτό που δοκιμάζουμε σήμερα – καλωσόρισε πρόσφατα και το αδελφάκι του με τον κωδικό SR, το οποίο φοράει ένα ωραιότατο ζευγάρι τροχών με πολύ ταιριαστές ακτίνες, ως προς την υπόλοιπη εμφάνιση.
Είναι, λοιπόν, και πάλι η σχεδίαση του Daytona by Zontes G155 αυτή που κάνει τη μικρή μοτοσυκλέτα να ξεχωρίζει απ΄ οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί. Εντυπωσιακό σαν σύνολο, γεμάτο καμπύλες, στοιχεία μοντέρνα και vintage, κάνει τον παρατηρητή να μην ξέρει σε ποια κατηγορία να το κατατάξει.
Ρετρο-μοντερνο-scrambler-naked ίσως; Ή μήπως ρετρο-αστικό scrambler λίγο καλύτερα;
Το σίγουρο είναι ότι όσες μέρες κυκλοφορούσαμε μαζί του, το 155 δεν πέρναγε απαρατήρητο και κανένας δεν πίστευε ότι ο όγκος αυτός έκρυβε από κάτω του τέτοιο μικρό κυβισμό.
Η πλατφόρμα πάνω στην οποία στηρίζεται το Daytona by Zontes G155 είναι κοινή, με τα παραπάνω μοντέλα που χρησιμοποιούν τους μονοκύλινδρους κινητήρες 125-155 κυβικών, ενώ η κύρια διαφορά με τα Ζontes που ξέραμε μέχρι σήμερα, είναι οι πιο συντηρητικές-κλασικές γραμμές που φοράει η μοτοσυκλέτα, με στρογγυλό προβολέα, μεγάλο ντεπόζιτο 20 λίτρων με καμπύλες, μονοκόμματη σέλα, συμβατικό κλειδί, πλαστικά καπάκια γύρω από τον κινητήρα και φαρδιά ελαστικά μικτής χρήσης CST, με πλατιά τακούνια.
Στο δρόμο
Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 5 τελευταίας γενιάς, και όπως είπαμε παραπάνω, είναι υγρόψυκτος μονοκύλινδρος DOHC 4 βαλβίδων με ηλεκτρονικό ψεκασμό Bosch και αποδίδει 18,0 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 16 Nm στις 7.500 rpm.
Ο ήχος του είναι σχετικά μπάσος και όχι ενοχλητικός, θυμίζοντας εξ αρχής ότι διαθέτει περισσότερα κυβικά από έναν 125άρη κινητήρα.
Να παρατηρήσουμε ότι πουθενά πάνω στα μοντέρνα “ρούχα” του G155 δεν αναγράφεται ο κυβισμός του (παρά μόνον με πολύ μικρά γράμματα στα πλαϊνά καπάκια).
Επίσης να πούμε ότι δυστυχώς – λόγω της χωρητικότητας του κινητήρα – δεν μπορεί να οδηγηθεί από αναβάτη που διαθέτει δίπλωμα Α1 – αφού αυτό τον περιορίζει στα 125 κυβικά.
Δυστυχώς λέμε, γιατί η ροπή και οι επιδόσεις του 155 βάζουν τα γυαλιά στα 125άρια, παρότι συνεχίζουμε να αναφερόμαστε σε έναν 4βάλβιδο κινητήρα που πρέπει να κινείται σε υψηλές στροφές για να αποδώσει και αρέσκεται να αλλάζει ταχύτητες στον κόφτη.
Μια συνηθισμένη περιοχή λειτουργίας του ας πούμε – για τον αναβάτη που θέλει να πηγαίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στο δρόμο – είναι οι 9.000 -11.000 rpm.
Με την τελευταία – έκτη – ταχύτητα στο σασμάν ο κόφτης επεμβαίνει κοντά στα 130 km/h, η πραγματική τελική μετριέται στα 126 km/h.
Η μέση κατανάλωση με κανονική και γρήγορη οδήγηση μετρήθηκε στα πολύ καλά 2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, επίδοση που μεταφράζεται (με τη συνδρομή του μεγάλου μεταλλικού ρεζερβουάρ των 20 λίτρων) σε 680+ χιλιόμετρα ταξιδιού χωρίς ανεφοδιασμό!
Όταν το γκάζι φλερτάρει με το τέρμα της διαδρομής του, η κατανάλωση ανεβαίνει φυσικά και η αυτονομία πέφτει κάτω από τα 600 χιλιόμετρα.
Το Daytona Zontes G155 είναι μια πολύ προσιτή, εύκολη και άνετη μοτοσυκλέτα, με ελαφρώς υψηλή σέλα από το έδαφος στα 83 cm, που ίσως να ζητήσει λίγο ψηλότερους (άνω των 1.75m) αναβάτες, οι οποίοι θα βολευτούν αμέσως, αφού από εργονομικής άποψης η μοτοσυκλέτα είναι σχεδιασμένη για αυτούς.
Η ευελιξία του θυμίζει φυσικά 125άρι και αυτό, σε συνδυασμό με τις καλής λειτουργίας αναρτήσεις και τη γρήγορη γεωμετρία του, θα προσφέρει ένα σύνολο με σίγουρες και άμεσες αντιδράσεις.
Το βάρος των 160 κιλών δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό όταν το 155 βρίσκεται εν κινήσει.
Το ανάποδο πιρούνι έχει αρκετή διαδρομή (136 mm) ώστε να μη ζοριστεί ακόμα και στην κακή ελληνική άσφαλτο ή τις ήπιες βόλτες στο χώμα, προσφέροντας άνεση στα χέρια του αναβάτη ο οποίος δεν δέχεται ενοχλητικά τραντάγματα στα χέρια κατά την οδήγηση.
Πιο σκληρό σε λειτουργία, με σχετικά καλές αποσβέσεις, είναι το μονό αμορτισέρ (λαδιού-αζώτου με ξεχωριστό δοχείο) της πίσω ανάρτησης, η οποία διαθέτει ένα εξαιρετικό ασύμμετρο χυτό αλουμινένιο ψαλίδι.
Το πλατύ τιμόνι του G155 δίνει πολύ γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης (έχει σχετικά μικρό κόψιμο δεξιά-αριστερά), αν και μέσα στην πόλη και τις δύσκολες διηθήσεις θα θέλαμε ένα πιο μικρό για να περνάει από τα πιο στενά περάσματα.
Επίσης στην πόλη θα χρειαστεί προσοχή μιας και το 155 φοράει μεγάλα προστατευτικά σίδερα/”μανιτάρια” (μοιάζουν με ψηλά μαρσπιέ) για τις κνήμες του αναβάτη, που προεξέχουν δεξιά και αριστερά στα πλάγια. Εμείς πάντως θα τα αφαιρούσαμε αν αγοράζαμε τη μοτοσυκλέτα.
H θέση οδήγησης τοποθετεί όρθιο τον κορμό του αναβάτη, ενώ εδώ σημειώνουμε την πολύ καλής ποιότητας σέλα, με ένα “ιδιαίτερο” μαλακό-προοδευτικής σκληρότητας αφρώδες υλικό που προσφέρει άνεση στα μαλακά μόρια του αναβάτη παρότι είναι μικρού πάχους. Τα πόδια του τοποθετούνται σε γωνίες που προσφέρουν στήριξη πάνω στα μαρσπιέ και τα χέρια πιάνουν εύκολα το τιμόνι.
Η σταθερότητα του G155 σε όλες τις περιπτώσεις (αργή ή γρήγορη οδήγηση) είναι παρόμοια με εκείνη των μοντέλων με υψηλότερο κυβισμό, προσφέροντας αίσθημα ασφάλειας.
Για τον συνεπιβάτη η σέλα με λίγο αφρώδες, που μάλλον πιο κομψή θέλει να είναι – παρά άνετη – θα τον φιλοξενήσει ανόρεχτα, τη στιγμή που τα πόδια του πατούν σε ψηλά τοποθετημένα μαρσπιέ.
Με δύο άτομα, πάντως, το μονό αμορτισέρ δουλεύει καλύτερα, υποδηλώνοντας ότι χρειαζόταν λιγότερη προφόρτιση ελατηρίου για να γίνει πιο άνετο όταν βρίσκεται ένα άτομο στη σέλα.
Τα φρένα – ιδιαίτερα το μεγάλης διαμέτρου 300 mm μπροστινό, μαζί με το πίσω δισκόφρενο που προσφέρει και αυτό αίσθηση και δύναμη – φροντίζουν το φρενάρισμα με τον καλύτερο τρόπο, κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης.
Το ABS ενεργοποιείται έγκαιρα όταν δυσκολέψουν τα πράγματα, ενώ εντυπωσιακή είναι η επίδοση των ελαστικών που λόγω εμφάνισης και σχεδίασης “δείχνουν” ότι δεν θα τα καταφέρουν κάτω από πίεση στην άσφαλτο, πράγμα που δεν ισχύει στην πράξη.
Η καλή συμπεριφορά των ελαστικών της κινεζικής CST φαίνεται και στις στροφές και έτσι το συνολικό κράτημα του 155 κρίνεται απροβλημάτιστο.
Τελικά
Πέρα από το ότι έχουμε να κάνουμε με ένα διασκεδαστικό υπερκυβισμένο 125άρι – άρα πιο γρήγορο και πιο ροπάτο – αυτό που πρέπει να παραδεχτούμε είναι ότι το Daytona by Zontes G155 φτιάχνει μια σχεδιαστική σχολή από μόνο του.
Στα 2.645 ευρώ που κοστίζει το G155, βρίσκεται λίγο παραπάνω από τον μέσο όρο των παπιών (Honda Astrea Grand 110 – 2.490€, Yamaha Crypton S 115 – 2.370€) και κάτω από το Honda Supra X 125 (2.880€) και SYM VF 185 (2.795€).
Αποτελεί λοιπόν μια πρώτης τάξεως δικαιολογία για αυτούς που δεν συμπαθούν τα σκούτερ και θέλουν να οδηγούν καθημερινά στην πόλη μια – έστω και μικρή – όμορφη μοτοσυκλέτα.
Το Daytona G155 είναι ένα δίτροχο που προσφέρει μεγάλο όφελος συγκριτικά με το κόστος του, αφού είναι σίγουρο ότι στα χρήματα που κοστίζει δύσκολα μπορεί να ζητήσει κάποιος περισσότερα.
ΥΠΕΡ
-
Kινητήρας
-
Εξοπλισμός – Ποιότητα κατασκευής
-
Τιμή
-
Φρένα μπροστά-πίσω
-
Κατανάλωση
ΚΑΤΑ
-
Ροπή στις χαμηλές rpm
-
Φιλοξενία συνεπιβάτη
-
Σκληρό αμορτισέρ με ένα άτομο
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- To τιμόνι είναι σωληνωτό, μεταβλητής διατομής και στα άκρα του υπάρχουν προστατευτικά μανετών και στρογγυλοί καθρέφτες με κοντούς βραχίονες
- Μονόχρωμη είναι η οθόνη LCD και παρέχει χρήσιμες πληροφορίες όπως: ταχύμετρο, στροφόμετρο (κόκκινο στις 9.000 rpm), σχέση κιβωτίου, στάθμη βενζίνης, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, ένδειξη θερμοκρασίας κινητήρα, και ένδειξη mode λειτουργίας. ενώ υπάρχει και υποδοχή USB.
- Διπλή χαρτογράφηση έχει ο κινητήρας – χωρίς εμφανή διαφορά στην απόδοση – “Ε” (eco) και “S” για γρήγορη οδήγηση.
- Τα φωτιστικά σώματα είναι LED, με τον στρογγυλό προβολέα να έχει DRL φώτα ημέρας στην περιφέρειά του.
- Η εξάτμιση ολοκληρώνεται με ένα κοντό τελικό από ανοξείδωτο ατσάλι που βρίσκεται κάτω από το δεξί μπράτσο του ψαλιδιού.
- Φωτιζόμενοι είναι οι διακόπτες το βράδυ, λειτουργώντας περισσότερο σαν νότα-εφέ
- Παρότι μας αρέσουν οι μαύρες μοτοσυκλέτες και το G155 πωλείται στην Ελλάδα μόνο σε μαύρο, το συγκεκριμένο θα θέλαμε να το δούμε και σε άλλα χρώματα, αφού πιστεύουμε ότι θα του ταίριαζαν
- Κομψές και δυναμικές είναι οι χυτές αλουμινένιες ζάντες της μοτοσυκλέτας, αλλά θα προτιμήσουμε για το συγκεκριμένο design τις ακτίνες που φοράει το Daytona G155 SR και κοστίζει 300 ευρώ ακριβότερα, στα 2.945 ευρώ.