MotorBike.gr

Benda: Ετοιμάζει Cruiser με δικό της “E-Clutch”

11/06/2025

Αντιγράφει το σύστημα της Honda και εξαλείφει την ανάγκη ύπαρξης μανέτας του συμπλέκτη

Τα αυτόματα κιβώτια δείχνουν να είναι το μέλλον της μοτοσυκλέτας (ή τουλάχιστον η τωρινή τάση των κατασκευαστών), με την Honda, την Yamaha, την KTM και την BMW να έχουν ήδη δώσει τα δικά τους συστήματα. 

Πιο πρόσφατα στο χορό μπήκε και η QJMOTOR, ενώ τώρα η Benda είναι έτοιμη να βγάλει στην παραγωγή μια δική της εκδοχή, που ουσιαστικά αντιγράφει την λειτουργία του E-Clutch και με αυτό θα εξοπλίσει μια νέα Cruiser, την Rock 707. 

 

O κινητήρας της Rock 707 είναι δικύλινδρος V στα 692cc και από ότι έχουμε δει μέχρι τώρα χρησιμοποιεί (όπως και το σύστημα της Honda) έναν διπλό ενεργοποιητή που βρίσκεται στο καπάκι του συμπλέκτη και παρεμβαίνει ώστε να απεμπλέξει τους δίσκους του συμπλέκτη για να πραγματοποιηθεί η αλλαγή, χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση της μανέτας του συμπλέκτη.  

Η μανέτα παρόλα αυτά διατηρείται, δίνοντας – όπως και στο E-Clutch – τη δυνατότητα στον αναβάτη να αλλάξει με τον “παραδοσιακό τρόπο” τις ταχύτητες αν το επιθυμεί. 

 

Η μόνη διαφορά με το σύστημα της Honda είναι ότι η Benda χρησιμοποιεί υδραυλική μανέτα συμπλέκτη αντί για σύρμα.  

Ένα ακόμα ενδιαφέρον σημείο της μοτοσυκλέτα που έχει τραβήξει τα βλέματα είναι η πίσω ανάρτηση.  

 

Εκεί έχουμε ουσιαστικά ένα σύστημα αεροανάρτησης, με το κάθε ένα από τα δύο αμορτισέρ να έχει το δικό του “δοχείο αέρα” και την Benda να δηλώνει ότι με την προσαρμογή του επιπέδου του αέρα η απόδοση βελτιώνεται και η μοτοσυκλέτα γίνεται πιο ασφαλής, ενώ χαρακτηριστικά αναφέρει ότι “είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει σε μοτοσυκλέτα με δύο αμορτισέρ”. 

Οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η ρύθμιση θα γίνεται αυτόματα και εν κινήσει, κάτι που σημαίνει ότι η Benda Rock 707 θα έχει μια μονάδα IMU (Inertial Measurement Unit), η οποία θα συγκεντρώνει δεδομένα για την θέση της μοτοσυκλέτας και τις διαφορετικές καταστάσεις στις οποίες βρίσκεται και αντίστοιχα θα μπορεί να ρυθμίζει την λειτουργία των αμορτισέρ.  

 

Σίγουρα στα Cruiser μια καλύτερη πίσω ανάρτηση είναι καλοδεχούμενη, καθώς συνήθως λόγω του χαμηλού ύψους και των μικρών διαδρομών, η πίσω ανάρτηση είναι ένα “αγκάθι” στη συγκεκριμένη κατηγορία.  

Ακόμα δεν γνωρίζουμε αν η Benda Rock 707 θα φτάσει στην Ευρώπη και πότε ακριβώς θα κυκλοφορήσει, όπως δεν γνωρίζουμε και άλλα χαρακτηριστικά, απόδοση, βάρος κλπ. 

Όμως σίγουρα παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι κατασκευαστές μπαίνουν στο παιχνίδι της “εξάλειψης” της μανέτας του συμπλέκτη και της απλοποίησης ή και αυτοματοποίησης της αλλαγής ταχυτήτων στις μοτοσυκλέτες. 

 

Το αν αυτό είναι μια τάση που θα κυριαρχήσει στο μέλλον θα φανεί σε βάθος χρόνου και θα εξαρτηθεί φυσικά από το πως θα αντιδράσει η αγορά σε αυτό.  

Τα σχόλια μέχρι τώρα πάντως για τα αυτόματα κιβώτια δείχνουν μια σχετικά θετική απόκριση.  

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!