Υβριδικό adventure στα σκαριά;
Η Kawasaki μπορεί να βρίσκεται λίγο πριν την επίσημη αποκάλυψη ενός νέου μοντέλου με το όνομα Kawasaki Versys 7 Hybrid. Αυτή η κίνηση ακολουθεί την παρουσίαση και επιτυχία των Ninja 7 Hybrid και Z7 Hybrid που κυκλοφόρησαν το 2023 και βασίζονται σε κοινό πλαίσιο και κινητήρα.
Το νέο Kawasaki Versys 7 Hybrid θα αντιπροσωπεύει την τρίτη παραλλαγή, επεκτείνοντας τις προτάσεις της ιαπωνικής μάρκας στην κατηγορία των υβριδικών μοτοσυκλετών.
Ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκε στην Ιαπωνία δείχνει τον ολοκαίνουργιο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 451cc και το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της Kawasaki, ενσωματωμένα σε μια μοτοσυκλέτα με τη χαρακτηριστική “περιπετειώδη αισθητική” του Versys.
Αυτή η ενσωμάτωση περιλαμβάνει αναρτήσεις με μεγαλύτερες διαδρομές, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και όρθια θέση οδήγησης.
Αν και η παραγωγή αυτού του μοντέλου δεν είναι βέβαιη, η λογική της αγοράς υποστηρίζει την ιδέα μιας υβριδικής μοτοσυκλέτας σε αυτή την κατηγορία, ειδικά με τη χρήση της υβριδικής τεχνολογίας που ήδη βρίσκεται σε μοντέλα παραγωγής.
Η πατέντα επικεντρώνεται στα στοιχεία του συστήματος ψύξης, που χρησιμοποιούνται ήδη στα Ninja 7 Hybrid και Z7 Hybrid.
Ωστόσο, η συμπερίληψη ενός μοντέλου που αισθητικά θυμίζει το Versys στην πατέντα, υποδηλώνει ότι ο Ιάπωνας κατασκευαστής μοτοσυκλετών εξετάζει σοβαρά αυτή την κατεύθυνση.
Το νέο μοντέλο θα μπορούσε να μοιραστεί πολλά εξαρτήματα και μέρη με τα Ninja 7 Hybrid και Z7 Hybrid, ενώ από μηχανικής άποψης, το νέο Kawasaki Versys 7 Hybrid φαίνεται να μοιράζεται πολλά με το Ninja 7 Hybrid και το Z7 Hybrid, συμπεριλαμβανομένης της δομής του πλαισίου από ατσάλινους σωλήνες και του ίδιου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων.
Αν και το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δεν δείχνει κάτω από τη σέλα να φιλοξενείται η κύρια μπαταρία 48 V των υβριδικών μοντέλων παραγωγής, αυτό μπορεί να οφείλεται στην απλότητα του σχεδιασμού της πατέντας.
Δεδομένης της δημοτικότητας των μοτοσυκλετών adventure σε πολλές αγορές, ένα Versys 7 Hybrid θα μπορούσε να έχει εμπορικό αντίκτυπο.
Επιπλέον, σε αυτή την κατηγορία, τα πλεονεκτήματα όσον αφορά την αυτονομία και την κατανάλωση που προσφέρει το υβριδικό σύστημα θα ήταν ιδιαίτερα ελκυστικά.
Το πρόσθετο βάρος που δίνει η παρουσία δύο κινητήρων (ο ένας εσωτερικής καύσης και ο άλλος 100% ηλεκτρικός) δεν θα αποτελούσε μεγάλο πρόβλημα, μιας και στην κατηγορία των μεσαίων adventure υπάρχουν και βαρύτερες μοτοσυκλέτες.
Επίσης, ο αυτόματος συμπλέκτης και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με κουμπιά ή σε μια πλήρως αυτόματη λειτουργία θα ευνοούσαν την αγορά μοτοσυκλετών αυτής της κατηγορίας.
Ενώ η παραγωγή του Kawasaki Versys 7 Hybrid δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί από τον Ιάπωνα κατασκευαστή, το νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και οι τάσεις της αγοράς υποδηλώνουν ότι ένα τέτοιο μοντέλο θα μπορούσε να αποτελέσει μια λογική και στρατηγική προσθήκη στην υβριδική γκάμα της δραστήριας στο χώρο ιαπωνικής εταιρίας.