Mια χρονιά με πολύ θέαμα και ρεκόρ
του τελευταίου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike. Παράλληλα ο Bulega βελτιώνει
το ρεκόρ νικών Παγκόσμιο Supersport.
To Ισπανικό GP η τελευταία διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike FIM 2023,
ολοκληρώθηκε με τις νίκες των πρόσφατα στεφθέντων παγκόσμιων πρωταθλητών της Ducati Álvaro Bautista στα Superbike και του Nicolò Bulega στα Supersport.
Τόσο ο Ισπανός όσο και ο Ιταλός κέρδισαν όλους τους αγώνες του Σαββατοκύριακου και πήραν
επίσης το βραβείο Pirelli Best Lap Award ταχύτερων γύρων σε 19 και 11 αγώνες αντίστοιχα κατά
τη διάρκεια της χρονιάς.
Από την άλλη, τον τίτλο στα WorldSSP300, πήρε ο Fenton Seabright (Kawasaki GP Project)
πετυχαίνοντας 4 ταχύτερους γύρους σε αγώνες.
Όσον αφορά τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στην Ισπανία, μπροστά επιλέχθηκε το SC1 από όλους τους αναβάτες, τόσο στα Superbike όσο και στα Supersport, ενώ στον πίσω τροχό προτιμήθηκαν οι μαλακές γόμες SCX ή SCQ εξασφαλίζοντας εξαιρετική απόδοση ακόμα και με σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες και βέλτιστη πρόσφυση από την αρχή μέχρι το τέλος, όπως φάνηκε από τη μονομαχία που πραγματοποιήθηκε μέχρι τις τελευταίες στροφές μεταξύ Bautista και Razgatlioğlu στον δεύτερο αγώνα.
Giorgio Barbier Inglese Θετική σεζόν για την Pirelli υπό το πρόσημο της εξέλιξης «Τα αποτελέσματα αυτής της σεζόν για την Pirelli ήταν αναμφίβολα θετικά και έχουμε προχωρήσει με επιτυχία το πρόγραμμα εξέλιξης που είχαμε θέσει στην αρχή της χρονιάς.
Στα Superbike, ο κύριος στόχος ήταν να βελτιώσουμε την αντοχή στη χρήση του εξαιρετικά μαλακού πίσω ελαστικού SCQ όχι μόνο στις κατατακτήριες, αλλά και στον αγώνα Superpole – κάτι που πετύχαμε μέσω της προδιαγραφής C0004, που θα γίνει στάνταρ σύνθεση ελαστικού το 2023, αντικαθιστώντας το τρέχον SCQ.
Η άλλη λύση στην εξέλιξη που θα ενταχθεί στη γκάμα είναι το μεσαίο A1126 που θα γίνει το νέο SC1. Όσον αφορά το μπροστινό ελαστικό, φέτος αρχίσαμε να εργαζόμαστε για μια μαλακή επιλογή SC0 και αυτή η εξέλιξη του θα συνεχιστεί και την επόμενη σεζόν.
Στα Supersport, η εστίαση ήταν στο μπροστινό μέρος του SC1 και, για άλλη μια φορά, μπορέσαμε να βελτιώσουμε τις επιδόσεις με την προδιαγραφή B1333 που θα ενταχθεί στη βασική μας γκάμα στο νέο μπροστινό SC1.
Είναι σαφές, επομένως, ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike εξακολουθεί να είναι ο καλύτερος χώρος εξέλιξης για τα αγωνιστικά μας ελαστικά, επειδή έχουμε στη διάθεσή μας τους περισσότερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούμε να δοκιμάσουμε τα προϊόντα μας σε πολλές διαφορετικές μοτοσυκλέτες.
Είναι μια ιδανική κατάσταση, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι αυτά τα ίδια ελαστικά πωλούνται κανονικά στην αγορά, επομένως πρέπει να μπορούν να προσαρμοστούν σε οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα. Τώρα θα παραμείνουμε στη Χερέθ για δύο ημέρες δοκιμών με στόχο την προετοιμασία για την επόμενη σεζόν».
Ο αγώνας Superpole διεκόπη με κόκκινη σημαία στον δεύτερο γύρο και στη συνέχεια ξεκίνησε ξανά για οκτώ γύρους.
Στον μπροστινό τροχό όλοι οι αναβάτες χρησιμοποιούσαν το στάνταρ SC1, ενώ στον πίσω η πιο δημοφιλής λύση ήταν το ελαστικό εξέλιξης SCQ C0004.
Μόνο ο Jonathan Rea (Kawasaki) αποφάσισε να ξεκινήσει με το ελαστικό εξέλιξης SCX B0800, ενώ οι Rabat (Kawasaki), Ruiu (BMW), Syahrin (Honda) και Konig (Kawasaki) επέλεξαν το στάνταρ SCX. Κατά την επανεκκίνηση, ο Alex Lowes άλλαξε επίσης σε SCX B0800 πίσω, ενώ οι Aegerter (Yamaha), Rinaldi (Ducati) και Lecuona (Honda) άλλαξαν από το SCQ στο SCX.
Ξεκινώντας από την pole position, ο Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) κέρδισε και αυτόν τον αγώνα, τερματίζοντας μπροστά από τον Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) και τον Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK).
Στον δεύτερο αγώνα, οι αναβάτες επιβεβαίωσαν ουσιαστικά τις επιλογές ελαστικών που είχαν κάνει την προηγούμενη μέρα στον πρώτο αγώνα: SC1 εμπρός και στάνταρ ελαστικό ή την εξέλιξη (B0800) SCX πίσω.
Ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς είδε τον Bautista και τον Toprak Razgatlioğlu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) να συμμετέχουν σε μια συναρπαστική μονομαχία.
Ελιγμοί στο όριο και προσπεράσεις μέχρι τον τελευταίο γύρο, με τον Razgatlioğlu να τερματίζει πρώτος, για να τιμωρηθεί μόνο επειδή υπερέβη τα όρια της πίστας βγαίνοντας από την τελική στροφή.
Η νίκη πήγε στον Bautista, με τον Razgatlioğlu να υποβιβάζεται στη δεύτερη θέση και τον άλλο αναβάτη της Yamaha, Dominique Aegerter να παίρνει την τρίτη θέση.
Ο Τούρκος αναβάτης πανηγύρισε αυτό το 100ο βάθρο με τη Yamaha πριν πάει στην BMW για το 2024, ενώ η Aruba.it Racing – Ducati κέρδισε τον Παγκόσμιο τίτλο ομάδων.
Για τον δεύτερο αγώνα , οι αναβάτες επιβεβαίωσαν τις επιλογές των ελαστικών που επιλέχθηκαν στον πρώτο αγώνα, οπότε σχεδόν όλοι ήταν στο grid με το στάνταρ SCX εκτός από τους αναβάτες της Kawasaki Adrian Huertas και Can Oncu που ξεκίνησαν με το στάνταρ SC0.
Στον μπροστινό τροχό ορισμένοι αναβάτες που χρησιμοποιούσαν το στάνταρ SC1 για τον πρώτο αγώνα 1 άλλαξαν με το ελαστικό εξέλιξης SC1 B1333, το οποίο έγινε η προτιμόμενη επιλογή.
Μετά την κόκκινη σημαία του αγώνα, υπήρξαν μερικές αλλαγές: ο Adrian Huertas και ο Can Oncu πέρασαν στον πίσω τροχό το SCX, με τον Filippo Fuligni (Yamaha) να χρησιμοποιεί το SC0.
Πρώτος στον τερματισμό και ρεκόρ σημείωσε στα Supersport, με περισσότερες νίκες σε μια σεζόν ο Nicolò Bulega (Aruba.it Racing WorldSSP Team) ο οποίος, όπως και στον πρώτο αγώνα τερμάτισε μπροστά από τον Stefano Manzi (Ten Kate Racing Yamaha). Η τρίτη θέση πήγε στον Τούρκο αναβάτη Can Oncu (Kawasaki Puccetti Racing)