MotorBike.gr

Suzuki GSX-8R 2024: Η οικονομική σπορ

15/11/2023

Μια σπορ για κάθε μέρα

Και η Suzuki υιοθετεί κανονικότατα την τακτική της κοινής πλατφόρμας, όπου πάνω της στήνονται μοτοσυκλέτες διαφορετικού προορισμού και χαρακτήρα. Απόδειξη η πρόσφατη παρουσίαση του νέου GSX-8R που προορίζεται για σπορ οδήγηση.

Είναι το τέταρτο στη σειρά μοντέλο που ακολουθεί αυτή τη γραμμή-modular, που επιτρέπει στον κατασκευαστή,  κρατώντας μερικά βασικά στοιχεία σταθερά (πχ πλαίσιο και κινητήρα), να αυξάνει οικονομικά τη γκάμα του, όπως έκαναν μέχρι σήμερα η Kawasaki, η Honda, η Yamaha και πολλοί άλλοι.

Επιστροφή λοιπόν για τη Suzuki στις σπορ μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού – όχι έτσι όπως τις γνωρίζαμε παλαιότερα – αλλά τις ήπιες, τις φιλικές, όχι τις “άγριες”, “ημι-αγωνιστικές”, ακολουθώντας τη σχολή που εγκαινίασε το Yamaha R7.

 

 

Μετά τα V-Strom 800 (δύο εκδόσεις) και το γυμνό GSX-8S, όλοι περιμέναμε και την σπορ έκδοση που έρχεται στη μορφή του GSX-8R 2024, με το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο και το ψαλίδι αλουμινίου να είναι κοινά στις δυο μοτοσυκλέτες.

Ο κινητήρας είναι δικύλινδρος σε σειρά 776 cc, με απόδοση 83 ίππων και 8 kgm ροπής. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός, με ride-by-wire ηλεκτρονικό γκάζι, περιλαμβάνει 3 χαρτογραφήσεις ισχύος A-B-C και 3 επίπεδα traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης, ενώ στο κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχει και αμφίδρομο Qjuickshifter και σύστημα Suzuki Low RPM Assist.

 

 

Η εμφάνιση είναι αιχμηρή, θυμίζοντας GSXR του παρελθόντος, αλλά και τις τυπικές σπορ γραμμές της Suzuki, με τον μισό κινητήρα (στο πίσω του μέρος) να είναι αρκετά εμφανής.

Ο διπλός προβολέας είναι πάνω-κάτω ενώ υπάρχουν έντονες “τομές” στο φέρινγκ.

 

 

Από την άλλη το GSX-8R φοράει ανεστραμμένο πιρούνι Showa, ενώ της ίδιας εταιρίας είναι και το μονό οπίσθιο ρυθμιζόμενο αμορτισέρ.

Τα φρένα είναι δύο δίσκοι 310 mm μπροστά με ακτινικές δαγκάνες και ένα δισκόφρενο πίσω, αλλά και δικάναλο ABS. Οι ασημένιες/γκρι ζάντες αλουμινίου διαμέτρου 17 ιντσών φορούν ελαστικά διαστάσεων 120/70 μπροστά και 180/55 πίσω.

 

Το μεταξόνιο είναι στα 1.465 mm και σε σχέση με το γυμνό μοντέλο το βάρος έχει αυξηθεί κατά 3 κιλά, φτάνοντας τα 205.

Ενδιαφέρον έχει η θέση οδήγησης που είναι περισσότερο άνετη (ύψος σέλας στα 810 mm), παρά ακραία σπορ, κάνοντας την καθημερινότητα του αναβάτη ευκολότερη.

Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14 λίτρα και τα όργανα αποτελούνται από οθόνη TFT, εξοπλισμένη με έναν αισθητήρα φωτεινότητας για να αλλάζει χρώμα ανάλογα με την ένταση του εξωτερικού φωτός.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!