Eμπρός καλή μας -μεσαία- Νίντζα!
Ας μας εξηγήσει κάποιος γιατί η χρησιμότατη από πολλές απόψεις κατηγορία των 600αριών supersport έχει αφεθεί στη μοίρα της από τους μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές. Υπάρχουν τουλάχιστον ορισμένοι που δεν την ξεχνούν, όπως η Kawasaki με το Ninja ZX-6R, το οποίο όμως θα επανεμφανιστεί ανανεωμένο στην αμερικάνικη και μόνο αγορά! Γιατί ρε παιδιά;
Το Kawasaki Ninja ZX-6R 2023 θα επιστρέψει δριμύτερο στην αμερικάνικη αγορά μέχρι τα τέλη της άνοιξης. Έστω και μια εταιρία κάνει το σωστό. Κάτι είναι κι αυτό.
Υποτίθεται ότι ήταν οι αλλαγές στους κανονισμούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Supersport της FIM που σηματοδότησαν τον θάνατο της αγοράς των supersport 600cc.
Αλλά ακόμη και πριν από τους σκληρούς κανονισμούς της διεθνούς ομοσπονδίας, η Yamaha είχε διακόψει την παραγωγή του YZF-R6 ,λόγω υψηλού κόστους παραγωγής και χαμηλών πωλήσεων.
Suzuki και Honda είχαν ήδη πάψει να παράγουν τα GSX-R και CBR-RR, κι έτσι τελευταία έμενε η Kawasaki, τη στιγμή που οι Ευρωπαίοι έστω και με περισσότερα κυβικά και όχι τετρακύλινδρα μοτέρ, έφεραν τα Aprilia RS 660, Ducati Panigale V2 (έστω με δύο κυλίνδρους), Triumph Street Triple 765 RS, και MV Agusta F3 800 (με τρικύλινδρους κινητήρες).
Προς τιμήν της η Kawasaki διατηρεί μέχρι σήμερα κανονικότατα την τετρακύλινδρη σε σειρά Ninja ZX-6R στη γκάμα της για την αμερικάνικη αγορά.
Η Kawasaki δεν έμεινε στα υπάρχοντα, αλλά υπόσχεται να βελτιώσει το νέο ZX-6R της, που θα ονομάζεται “μοντέλο 2023” αλλά θα διατεθεί στην αγορά ήδη από το ’22. Ο υγρόψυκτος κινητήρας DOHC των 636 cc διατηρεί ένα μικρό πλεονέκτημα σε σχέση με τους συναδέλφους της supersport 600cc λόγω κυβισμού.
Η εταιρία δεν έχει δημοσιεύσει ακόμα επίσημα στοιχεία ισχύος για το μοντέλο του 2023, αλλά αναμένουμε ότι το τετρακύλινδρο σε σειρά θα παράγει κοντά στους 125+ ίππους.
Θα έχει Quick Shifter, επιλογές λειτουργίας κινητήρα (modes) και συμπλέκτη μερικής ολίσθησης, κι όλα αυτά θα βοηθούν τον αναβάτη να πετύχει τη βέλτιστη απόδοση από έναν δοκιμασμένης αξιοπιστίας και χαρακτήρα κινητήρα.
Από την άλλη πλευρά, οι λειτουργίες απόδοσης, ο έλεγχος πρόσφυσης διαφόρων βαθμίδων και το ABS επιτρέπουν στους αναβάτες να προσαρμόζουν το Ninja σε διαφορετικές συνθήκες, είτε στην πίστα είτε στο δρόμο.
Φυσικά, η Kawasaki θα υποστηρίξει το ισχυρό μοτέρ με ένα περιμετρικό πλαίσιο φτιαγμένο από αλουμίνιο με ανεστραμμένο πιρούνι και πίσω μονό αμορτισέρ Uni-Trak.
Οι ακτινικά τοποθετημένες, τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες της Nissin θα συνεργάζονται με διπλούς δίσκους διαμέτρου 310 mm.
Η Kawasaki θα διαθέσει την ZX-R σε μια τιμή κάτω από τις 10.000 ευρώ στην Αμερική και είμαστε σίγουροι πως αν ήταν εφικτή μια παρόμοια τιμή και στην Ευρώπη, οι πωλήσεις των supersport 600 δεν θα ήταν χαμηλές κι ότι αρκετός κόσμος θα είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί μια μοτοσυκλέτα που τα κάνει όλα και σε μαθαίνει να οδηγείς, χωρίς τις υπερβολές των πολλών (και πολλές φορές άχρηστων για τους κοινούς θνητούς) ίππων.