MotorBike.gr

KAWASAKI: Παρουσίασε πρωτότυπη υβριδική Ninja 400

20/10/2021

Υβριδικά, ηλεκτροκίνητα και κυψέλες υδρογόνου!

Η Kawasaki παρουσίασε επίσημα μια υβριδική πρωτότυπη μοτοσυκλέτα στην Ιαπωνία, ενώ ανακοίνωσε σχέδια για τη δημιουργία ολόκληρης γκάμας ηλεκτροκίνητων μοντέλων στις αγορές των ανεπτυγμένων χωρών έως το 2035.

Το υβριδικό πρωτότυπο, το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο ενός teaser βίντεο νωρίτερα φέτος, ενώ έγινε και επίκεντρο πολλαπλών αιτήσεων διπλώματος ευρεσιτεχνίας, σίγουρα δεν είναι μια μοτοσυκλέτα έτοιμη για παραγωγή.

Το νέο υβριδικό μοντέλο που παρουσιάστηκε, χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα του Ninja 400, ο οποίος συνδέεται με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων και με μια μπαταρία 48 Volt κάτω από τη σέλα του αναβάτη.

 

Η Kawasaki δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της μοτοσυκλέτας έδειξαν ότι υπάρχει ένα συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων πολλών σχέσεων και μια διάταξη συμπλεκτών, πράγμα που σημαίνει ότι ηλεκτροκινητήρας ή βενζινοκινητήρας μπορούν να κινούν τη μοτοσυκλέτα, λειτουργώντας ο καθένας είτε ανεξάρτητα, είτε μαζί ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη απόδοση.

Το πρωτότυπο ηλεκτρικό μοντέλο της Kawasaki που είχε δείξει η εταιρία το 2019 εμφανίστηκε μάλιστα ξανά στην παραπάνω πρόσφατη παρουσίαση.

Η γενική ιδέα για το καινούργιο υβριδικό δίτροχο που βασίζεται πάνω στο Ninja 400, είναι ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να οδηγηθεί με βενζίνη κινούμενη εκτός πόλης, μπορεί να μεταβεί σε καθαρή ηλεκτρική ενέργεια στα κέντρα της πόλης – επιτρέποντάς της να χρησιμοποιηθεί σε ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων – και να χρησιμοποιηθούν και οι δύο πηγές ενέργειας μαζί όταν απαιτείται μέγιστη απόδοση.

Το παλαιότερο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο της Kawasaki

Το υβριδικό πρωτότυπο διαθέτει επίσης σύστημα ηλεκτρονικής αλλαγής ταχυτήτων, μαζί με τους αυτοματοποιημένους συμπλέκτες του, κι έτσι έχει τη δυνατότητα να επιτρέπει αλλαγές σχέσεων από ένα κουμπί στο τιμόνι και να συμβάλει στην ομαλή αλλαγή τους.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει 10 ηλεκτρικές ή υβριδικές μοτοσυκλέτες μέχρι το 2025 και ότι μέχρι το 2035 ολόκληρη η γκάμα της θα είναι είτε ηλεκτρική είτε υβριδική!

Ωστόσο, η Kawasaki δουλεύει παράλληλα πάνω σε μια έκδοση υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου κινητήρα από το H2 που κινείται με υδρογόνο.

Αυτός ο κινητήρας εμφανίστηκε στην παρουσίαση της Kawasaki στο Τόκιο, μαζί με το υβριδικό πρωτότυπο και το ηλεκτρικό πρωτότυπο του 2019. Για να μετατραπεί ένας κινητήρας βενζίνης σε υδρογόνου, ο άμεσος ψεκασμός είναι ζωτικής σημασίας καθώς το αέριο πρέπει να συμπιεστεί σε πολύ υψηλή πίεση.

Οι κινητήρες τούρμπο ή υπερτροφοδοτούμενοι είναι πιο κατάλληλοι για το υδρογόνο ως καύσιμο, καθιστώντας τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της H2 ιδανικό σημείο εκκίνησης για την εξέλιξη επί του θέματος.

Εάν το έργο είναι επιτυχές, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια νέα γενιά μοτοσυκλετών με υδρογόνο, που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά με ελάχιστες εκπομπές ρύπων. Στους κινητήρες υδρογόνου, αυτό που καταλήγει στο περιβάλλον από την εξάτμιση είναι αγνοί… υδρατμοί.

Το όραμα της Kawasaki είναι ένα σπορ tourer με καύσιμο υδρογόνου, υπερτροφοδοτούμενου/εσωτερικής καύσης, με σχεδόν μηδενικές εκπομπές.

Αν και υπάρχουν ακόμη τεράστια εμπόδια στην υιοθέτηση του υδρογόνου ως καυσίμου (όχι μόνο τα προβλήματα της παροχής του σε πρατήρια καυσίμων, την αποθήκευσή του και την εύρεση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου τρόπου για να γεμίσει το ντεπόζιτο καυσίμου με υδρογόνο), η Kawasaki δηλώνει σαφέστατα το έντονο ενδιαφέρον της για τη τεχνολογία υδρογόνου. Προσέξτε, η εταιρία δεν αναφέρεται στην ηλεκτροκίνηση, αλλά σε μια νέα προοπτική που την παρακάμπτει.

Μάλιστα μέχρι το 2025 το γιγαντιαίο ναυπηγικό τμήμα της Kawasaki Heavy Industries σκοπεύει να κατασκευάσει έναν τεράστιο κινητήρα εσωτερικής καύσης – με καύσιμο το υδρογόνο – για πλοίο, ενώ έχει προγραμματίσει project δημιουργίας αεροσκάφους που θα κινείται με υδρογόνο, μέσα στη δεκαετία του 2030.

Η μετατόπιση της τεχνολογικής έρευνας για κινητήρες υδρογόνου μας βρίσκει φυσικά απόλυτα σύμφωνους, αφού και εμείς πιστεύουμε ότι το υγραέριο είναι το επόμενο μεγάλο βήμα, ενώ η ηλεκτροκίνηση είναι απλά στάδιο μετάβασης.

Παράλληλα στην παρουσίαση η Kawasaki ανακοίνωσε τον διαχωρισμό του τμήματος μοτοσυκλέτας από την εταιρία.

Τώρα ονομάζεται πλέον Kawasaki Motors, ενώ πριν ήταν Kawasaki Heavy Industries, και έχει για σήμα το “River Mark”, το οποίο είδαμε για πρώτη φορά  πάνω στην Ninja H2 το 2015.

Το έμβλημα αυτό συμβολίζει το ποτάμι και είχε χρησιμοποιηθεί στα πρώτα ναυπηγεία πλοίων της Kawasaki το 1878!

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!