Οι μοτοσυκλέτες γιορτάζουν τα 110 χρόνια της εκδήλωσης
Η έκθεση «Eicma: 110 χρόνια σχεδίασης με δύο τροχούς», που έχει στηθεί στη Νότια Πύλη του εκθεσιακού κέντρου Rho Fiera Milano, όπου γίνεται η μεγάλη έκθεση μοτοσυκλέτας EICMA 2024, φέρνει στo προσκήνιο 36 μοτοσυκλέτες που έχουν αφήσει το στίγμα τους για την πρωτοτυπία τους, την υπεροχή στις επιδόσεις, τα σχήματα, τις φόρμες και τα υλικά τους.
Δωρεάν είσοδο για τους επισκέπτες της EICMA, από την Πέμπτη 7 έως την Κυριακή 10 Νοεμβρίου, προσφέρει η 81η έκδοση της Διεθνούς Έκθεσης Δύο Τροχών στον χώρο Rho Fiera του Μιλάνου, όπου γιορτάζονται τα 110 χρόνια ιστορίας της διεθνούς έκθεσης μοτοσυκλέτας (EICMA 2024).
H έκθεση είναι τοποθετημένη μέσα στο συνεδριακό κέντρο του εκθεσιακού χώρου, στο Porta Sud, έχει τον τίτλο ” Eicma: 110 χρόνια σχεδίασης με δύο τροχούς» και αντιπροσωπεύει το ταξίδι ενός αιώνα μέσα από καμπύλες, επιφάνειες, γραμμές, τις τεχνικές και τη μηχανολογία, μέσα από την ιδιοφυΐα μεγάλων σχεδιαστών, τα συναισθήματα, το ρίσκο και τις προκλήσεις που ερμηνεύτηκαν από τη βιομηχανία των δύο τροχών και παρουσιάστηκαν στη σκηνή σε διάφορες εκδόσεις της EICMA του παρελθόντος.
Η διεθνής έκθεση μοτοσυκλέτας του Μιλάνου είναι, στην ουσία, ένα ταξίδι που ξεκίνησε στην Porta Venezia, την πρωτεύουσα της Λομβαρδίας, το 1914. Στην πρώτη EICMA, που τότε ήταν έκθεση μοτοσυκλέτας και ποδηλάτου, υπήρχαν λιγότερα από σαράντα περίπτερα και εκπροσωπήθηκαν έξι μόλις χώρες! Σήμερα υπάρχουν πάνω από 850 εκθέτες από 45 διαφορετικές χώρες!
Στην είσοδο της Έκθεσης του 1914, οι δύο πρώτοι χώροι καταλαμβάνονταν από δύο εταιρίες κατασκευής μοτοσυκλετών, τις ιταλικές Frera και Stucchi και έτσι ακριβώς ξεκινά και η σημερινή έκθεση.
Μια Frera 2 ¼ Hp Lusso από το 1914 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που συναντούν οι επισκέπτες και η οποία προηγείται μιας εκθεσιακής διαδρομής 36 μοτοσυκλετών, που απλώνονται σε τρεις ενότητες σχήματα, αναλογίες, υλικά.
Η έκθεση αυτή στοχεύει να είναι ένας φόρος τιμής στην αναζήτηση της ομορφιάς, και δεν αφηγείται μόνο την ιστορία της EICMA, αλλά και τα επιτεύγματα της βιομηχανίας των δύο τροχών.
Είναι ένας δρόμος που έχει τις ρίζες του στην ιταλική τεχνογνωσία και εμπλουτίζεται από τη διεθνή συμβολή πολλών άλλων κατασκευαστών.
Σύμφωνα με τον CEO Paolo Magri της EICMA, «H εκθεση αυτή δεν έχει τη φιλοδοξία να επιδείξει τις πιο όμορφες μοτοσυκλέτες της ιστορίας ή απλά να παρατάξει τις μοτοσυκλέτες με χρονική σειρά, αλλά είναι μια πολιτιστική πρόταση, που στοχεύει στη διάδοση της γνώσης προς τους επισκέπτες μέσα από το συναρπαστικό δημιουργικό και σχεδιαστικό ταξίδι που ακολουθούν οι σχεδιαστές: από το λευκό χαρτί, μέχρι την τελική υλοποίηση».
Μπαίνοντας στην καρδιά της έκθεσης, ο επισκέπτης ξεχωρίζει αμέσως την Kawasaki GPZ900R του 1984, διάσημη από την εμφάνισή της στην ταινία Top Gun, αλλά κι ένα από τα πρώτα ψευδοεντούρο με ράμφος, το Suzuki DR 800 Big. Θα δει ακόμα το εμβληματικό Ducati Monster, το Aprilia Motó σχεδιασμένο από τον Philippe Starck από το 1995, το MV Agusta F4 Ago και το πρωτότυπο Husqvarna Vitpilen 401 Aero του 2016.
Επίσης, δεν λείπουν σημαντικά αφιερώματα σε μάρκες όπως οι Fantic, Yamaha, Aermacchi, Triumph και Innocenti.
Προχωρώντας στην ενότητα που είναι αφιερωμένη στις φόρμες των μοτοσυκλετών, εμφανίζεται το εξαιρετικό, “μυώδες” οκτακύλινδρο Moto Guzzi 500 από το 1957, δημιουργία του μηχανικού Giulio Cesare Carcano, αλλά και το Ciao 50 της Piaggio, που μοιάζει με ακρίδα.
Στην ίδια ενότητα βρίσκουμε στη συνέχεια αριστουργήματα των KTM, Benelli, Suzuki, Rumi, Bianchi, Honda, Ducati και Gilera.
Τέλος, η ενότητα που είναι αφιερωμένη στα υλικά, όπου επιτυγχάνεται η κορυφή των διαδικασιών της μηχανικής, με αφιερώματα στον Corradino D’Ascanio για τη χρήση πρεσσαριστής λαμαρίνας στη Vespa της Piaggio, στο αντισυμβατικό αγωνιστικό σύνολο της ELF του 1978, αλλά και σε άλλες αδιαμφισβήτητες βασίλισσες της τεχνικής και της ομορφιάς, όπως το σπάνιο Honda NR 750 του 1991, το Bimota Tesi 1D SR και το Ducati Superleggera V4.
Φωτογραφίες: Eicma 2024, Presentazione Mostra 110 anni, Simon Palfrader