Let the Show begin!
Μετά από μια από τις πιο περίεργες σεζόν στην ιστορία του θεσμού, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας επιστρέφει, με τις ευχές όλων μας για μια χρονιά… «κανονικότητας»! Στο θέμα που ακολουθεί, σας παρουσιάζουμε όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε για το πρόγραμμα, τις ομάδες και τους αναβάτες του 2021.
Αλλαγές, καθυστερήσεις, ακυρώσεις και μεταθέσεις ημερομηνιών ήταν τα χαρακτηριστικά του παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας το 2020, με τις ομάδες και τους αναβάτες να καλούνται να προσαρμοστούν σε μια «ρευστή» και αμφίβολη πραγματικότητα.
Ο συντονισμός, το αυστηρό πρόγραμμα και οι όποιες στρατηγικές είχαν καταστρωθεί πήγαν στράφι, με την πρωτόγνωρη και παράξενη για όλους περσινή σεζόν να ολοκληρώνεται αναδεικνύοντας πρωταθλητή τον Joan Mir και την Suzuki Ecstar.
Σε καμία περίπτωση βέβαια δεν υποβαθμίζεται το επίτευγμα του Mir και της Suzuki λόγω των καταστάσεων αυτών, ίσα-ίσα που λαμβάνει και πρόσθετη αξία, ακριβώς γιατί o Ισπανός νεαρός αναβάτης και η ομάδα του, κατάφεραν να έχουν την πιο σταθερή απόδοση μέσα σε ένα γεμάτο αντιξοότητες και αστάθειες καθεστώς, υπό το οποίο και διεξήχθη το πρωτάθλημα.
Είναι μια χρονιά που όλοι θέλουμε να ξεχάσουμε πάντως και τι καλύτερο για αυτό, από τα να επικεντρωθούμε στη νέα σεζόν, με την αυλαία της να έχει ήδη ανοίξει από τα καθιερωμένα πρώτα επίσημα δοκιμαστικά στo Kατάρ, όπου ο Jack Miller της Ducati Lenovo Team, έγραψε τον καλύτερο χρόνο, με 1΄53.183.
Όσον αφορά το πρόγραμμα, η διαμόρφωσή του παρουσιάζει κάποιες ιδιαιτερότητες, όπως η έναρξη με διπλό αγώνα στο Κατάρ με διαφορά μιας εβδομάδας, η αναμονή για την ανακοίνωση νέας ημερομηνίας σε ό,τι αφορά τους αγώνες της Αργεντινής και των ΗΠΑ, που έχουν προς το παρόν αναβληθεί, καθώς και η… «καβάτζα» της πίστας στην Ινδονησία, η οποία και θα αντικαταστήσει τυχόν ακυρώσεις κατά την εξέλιξη της χρονιάς.
Πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας 2021
28 Μαρτίου 2021 – Κατάρ (Losail)
04 Απριλίου 2021 – Κατάρ (Losail – Nυχτερινός αγώνας)
18 Απριλίου 2021 – Πορτογαλία (Portimao / Algavre)
02 Μαΐου 2021 – Ισπανία (Jerez)
16 Μάιου 2021 – Γαλλία (Le Mans)
30 Μαΐου 2021 – Ιταλία (Mugello)
06 Ioυνίου 2021 – Ισπανία (Catalunya)
20 Iουνίου 2021 – Γερμανία (Sachsenring)
27 Iουνίου 2021 – Ολλανδία (Assen)
11 Iουλίου 2021 – Φινλανδία (Kymi Ring)
15 Αυγούστου 2021 – Αυστρία (Red Bull Ring)
29 Αυγούστου 2021 – Βρετανία (Silverstone)
12 Σεπτεμβρίου 2021 – Ισπανία (Aragon)
19 Σεπτεμβρίου 2021 – Ιταλία (Misano)
03 Oκτωβρίου 2021 – Ιαπωνία (Motegi)
10 Oκτωβρίου 2021 – Ταϋλάνδη (Chang)
24 Oκτωβρίου 2021 – Αυστραλία (Phillip Island)
31 Οκτωβρίου 2021 – Μαλαισία (Sepang)
14 Noεμβρίου 2021 – Ισπανία (Valencia)
Oι ομάδες και οι αναβάτες που τις απαρτίζουν έχουν ως εξής:
Aprilia Racing Team Gresini
41.Αleix Espargaro (Iσπανία)
32.Lorenzo Salvadori (Iταλία)
Ducati Lenovo Team
43.Jack Miller (Αυστραλία)
63.Fransesco Bagnaia (Ιταλία)
LCR Honda
30.Takaaki Nakagami (Iαπωνία)
LCR Honda
73.Alex Marquez (Ισπανία)
Monster Energy Yamaha MotoGP
20.Fabio Quartararo (Γαλλία)
12.Maverick Vinales (Ισπανία)
Petronas Yamaha SRT
46.Valentino Rossi (Ιταλία)
21.Franco Morbidelli (Ιταλία)
Pramac Racing
89.Jorge Martin (Ισπανία)
5.Johann Zarco (Γαλλία)
Red Bull KTM Factory Racing
33.Βrad Binder (Νότιος Αφρική)
Red Bull KTM Factory Racing
88.Miguel Oliveira (Πορτογαλία)
Repsol Honda Team
93.Marc Marquez (Ισπανία)
44.Pol Espargaro (Ισπανία)
SKY VR46 Avintia Team
23.Enea Bastianini (Ιταλία)
10.Luca Marini (Ιταλία)
Team SUZUKI ECSTAR
36.Joan Mir (Ισπανία)
42.Alex Rins (Ισπανία)
Tech 3 KTM Factory Racing
27.Iker Lecuona (Ισπανία)
9.Danilo Petrucci (Ιταλία)
Δυστυχώς η χρονιά ξεκινά με τον Marc Marquez να μην συμμετέχει στους δυο πρώτους αγώνες που γίνονται στην ίδια πίστα (στο Κατάρ) και γενικά η συμμετοχή του φέτος κρίνεται για ακόμα μια φορά αμφίβολη, αφού ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει μπει σε μεγάλες περιπέτειες με την αποκατάσταση του κατάγματος που υπέστη στο δεξί χέρι στην αρχή της περσινής σεζόν.
Μολύνσεις και υποτροπές ταλαιπωρούν τον ταλαντούχο Ισπανό αναβάτη, η συμμετοχή του οποίου στην νέα σεζόν αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό. Υπενθυμίζουμε ότι είναι σε ισχύ συμβόλαιο του με την Honda, μέχρι και το 2024.
O Valentino Rossi, μετά από πολλά χρόνια θα συμμετάσχει ως αναβάτης δορυφορικής ομάδας στους αγώνες, ενταγμένος πλέον στο δυναμικό της Petronas Yamaha SRT και όλοι θα θέλαμε να δούμε πώς θα επιδράσει αυτό στον παλαίμαχο αλλά ακόμα «επικίνδυνο» αναβάτη-θρύλο των αγώνων. Μαζί του, ο Franco Morbidelli που αναδείχθηκε δευτεραθλητής την περσινή σεζόν.
Πολλά υποσχόμενη ομάδα η εργοστασιακή Yamaha, με τους Maverick Viniales και Fabio Quartararo να αποτελούν πρωτοκλασάτους αναβάτες με μεγάλη δυναμική, ενώ ο Jack Miller από την Ducati έδειξε από τα δοκιμαστικά του Κατάρ τις προθέσεις του, δείχνοντας πολύ φορμαρισμένος.
Φυσικά όλα είναι ρευστά, με τους αναβάτες και τις ομάδες να καλούνται να ανασυνταχθούν και να είναι έτοιμοι να προσαρμοστούν στις τυχόν αναβολές και αλλαγές του προγράμματος μέσα στο 2021. Ευχόμαστε αυτό να μην συμβεί και να κυλήσουν όλα ομαλά, ωστόσο ακόμα και η σκέψη ενός τέτοιου ενδεχόμενου είναι αρκετή για να αποσυντονιστούν αναβάτες και ομάδες, που πέραν της μεγάλης πίεσης των αγώνων θα έχουν να αντιμετωπίσουν και αυτό τον ψυχολογικό παράγοντα.