Η επιστροφή των μικρών τετρακύλινδρων πρέπει να συμβεί
Η Kawasaki είναι έτοιμη. Η μοτοσυκλέτα βρίσκεται στα τελευταία στάδια της εξέλιξής της, κι αυτό σημαίνει πως το λανσάρισμα ενός ολοκαίνουργιου Kawasaki Ninja ZX-4R μπορεί να πλησιάζει… αν το αποφασίσουν οι υπεύθυνοι marketing της εταιρίας.
Ο Ιάπωνας κατασκευαστής είναι έτοιμος να λανσάρει έναν νέο 4κύλινδρο κινητήρα ικανό να συνεχίσει επάξια τη μεγάλη κληρονομιά του ZXR 400 από τη δεκαετία του 1990, αλλά και όλων των Ιαπωνικών θρυλικών τετρακύλινδρων 400αριών. Θα καταφέρει να φτάσει και στην Ευρώπη ή θα μείνει κολλημένο κι αυτό στην Ασία όπως το υπέροχο αδελφάκι του ZX-25R;
Μια από τις πιο “πικάντικες” προσδοκίες των τελευταίων ημερών προέρχεται από τη βρετανική εφημερίδα και ιστοσελίδα Motorcycle News (MCN), αλλά και το ιαπωνικό περιοδικό-ιστοσελίδα Young Machine, σύμφωνα με τα οποία η Kawasaki πρόκειται να λανσάρει ένα νέο supersport 400 κυβικών, που πιθανολογείται ότι θα ονομάζεται Ninja ZX-4R, το οποίο από πολλές απόψεις, θα είναι ένας πολυαναμενόμενος «κληρονόμος».
Απόγονος του εξαιρετικού ZXR 400 της δεκαετίας του 1990, το οποίο είχαμε τη μεγάλη τύχη να οδηγήσουμε και στην Ελλάδα σαν μεταχειρισμένο από την Ιαπωνία, το 400 παραγόταν σχεδόν επί μια δεκαετία, από το 1989 μέχρι το 1998. Απέδιδε παραπάνω από 61 ίππους στις… 12.500 rpm και το υπέροχο ουρλιαχτό του στις υψηλές στροφές ήταν αυτό που το χαρακτήριζε. Α ναι, ζύγιζε και 160 κιλά!
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το MCN και το Young Machine, το οποίο επικαλείται πηγές μέσα από τον οίκο του Akashi (την Kawasaki δηλαδή), το μοντέλο θα τροφοδοτείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα σε σειρά ικανό να παράγει ισχύ μεταξύ 80 και 90 ίππων.
Κάτι τέτοιο θα το έκανε άμεσο αντίπαλο για τα νέα δικύλινδρα Yamaha R7 και Aprilia RS 660.
Το 400 θα υποστηρίζεται από ένα εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων, το οποίο θα περιλαμβάνει έλεγχο πρόσφυσης KTRC τριών επιπέδων, κιβώτιο ταχυτήτων KQS και τουλάχιστον δύο προγράμματα οδήγησης και όργανα σε έγχρωμη οθόνη TFT.
Όσον αφορά το πλαίσιο η μοτοσυκλέτα θα εφοδιαστεί με το κλασικό πλέον για την Kawasaki, σωληνωτό ατσάλινο χωροδικτύωμα και το ψαλίδι τύπου “μπανάνα”, που θα μοιάζουν με αυτά του ZX-25R (το μικρό τετρακύλινδρο σε σειρά supersport που κυκλοφορεί στην Ασία από το καλοκαίρι του 2020), σε συνδυασμό με δυο δίσκους μπροστά και μονομπλόκ ακτινικές δαγκάνες.
Η μπροστινή ανάρτηση θα είναι το πολύ καλό ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP που χρησιμοποιείται ήδη από το 250.
Αν υποθέσουμε ότι η Kawasaki είναι όντως έτοιμη να λανσάρει τη μοτοσυκλέτα όπως λένε οι παραπάνω ιστοσελίδες, τότε πρέπει να δούμε το κατά πόσον είναι διατεθειμένη να τα εισάγει στην Ευρώπη.
Προς το παρόν, φυσικά, δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις για κάτι τέτοιο, ενώ μια τέτοια κίνηση θα ήταν σίγουρα ευπρόσδεκτη από τους οπαδούς των σπορ μοτοσυκλετών της Γηραιάς Ηπείρου, που δεν έχουν στα χέρια τους ένα τετρακύλινδρο ZX-6R και υποχρεωτικά συμβιβάζονται με το “βασικό” δικύλινδρο Ninja 650.
Αν και οι ελπίδες είναι 50-50 για την παρουσίαση του ZX-4R, να θυμίσουμε πως η κατηγορία των 400 κυβικών, που κάποτε ήταν δημοφιλής μόνο στην ιαπωνική αγορά, τώρα έχει επεκταθεί και στην υπόλοιπη Ασία (λόγω διαρκώς αυξανόμενου βιοτικού επιπέδου) και έχει καθιερωθεί σαν “μεγάλη” κατηγορία. Για να δούμε…
(*αν θέλετε να πάρετε μια ιδέα για το πώς “ακούγεται” ένας μικρός τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας, δείτε το video από το 2.30” και μετά… ανατριχίλα!)
Φωτογραφίες: MCN UK, Young Machine Japan