SuperPapi

Thrust Blitz 115, Super Test: Νέος παίκτης στο παιχνίδι

01/11/2023
Overall Score
3.5

ΕΜΦΑΝΙΣΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΦΡΕΝΑ

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Ένα πραγματικό παπί, με σπορ ρούχα

*Κυβισμός: 114 cc * Ιπποδύναμη: 9,0 ίπποι στις 7.5000 rpm * Τελική: 107 km/h (πραγματικά) *Βάρος: 102 kg * Τιμή: 1.790 ευρώ

Υπάρχει μια θεωρία που λέει πως τα παπιά, ως δίτροχα καθημερινής μετακίνησης, δεν χρειάζεται να έχουν κάποια ιδιαίτερη σχεδίαση. Υπάρχει, όμως, και μια άλλη θεωρία που θέλει τα παπιά με σπορ, μοντέρνο design, κι αυτήν ασπάζεται η Thrust, εφαρμόζοντάς την  πάνω στο Blitz 115. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Ένα πραγματικά πρακτικό παπί κρύβεται κάτω από τη μοντέρνα, σπορ εμφάνιση του Thrust Blitz 115. Είναι αυτό το “Σπορτίβικο και οικονομικό” που είχαμε γράψει σαν τίτλο για το μοντέλο πριν από μήνες, όταν πρωτοήρθε στην Ελλάδα το Thrust Blitz 115, ένα παπί που έκλεψε τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή.

Είχαμε μπροστά μας ένα πολύ προσεγμένο αισθητικά παπί που χρησιμοποιούσε σπορ στοιχεία στην εμφάνισή του, θυμίζοντας συνολικά – κατά γενική ομολογία – το θρυλικό Crypton X, άρα γινόταν άμεσα αρεστό από τον κόσμο.

Πολύ έξυπνα η Thrust επέκτεινε τη γκάμα των μοντέλων της (μετά την πετυχημένη είσοδό της στην κατηγορία των σκούτερ), φέρνοντας στην ελληνική αγορά ένα οικονομικό παπί 115 κυβικών, έτοιμο για την καθημερινή ζούγκλα των ελληνικών δρόμων: το Thrust Blitz 115.

Αιχμηρός προβολέας στο τιμόνι, αιχμηρή και η ποδιά, όπως και η καρίνα κάτω από τον κινητήρα. Από την περιοχή του κινητήρα μέχρι την ουρά υπάρχει μία εμφανής ανηφορική γραμμή, που τελειώνει στην ουρά του παπιού.

 

 

Γωνιώδης ο προβολέας με δύο μύτες/κορυφές, τριπλό το οπίσθιο φωτιστικό σώμα. Αν κοιτάξεις από μπροστά το Blitz, νομίζεις ότι διαθέτει πλήρες φέρινγκ, ενώ τα φλας είναι ενσωματωμένα στην ποδιά.

Πρωτοτύπου σχήματος και κομψές είναι οι πεντάμπρατσες ζάντες, πού καταλήγουν σε διπλά νεύρα, ενώ οπτική αντίθεση δημιουργούν τα ελατήρια των αμορτισέρ, που είναι λευκά, όπως συνηθιζόταν στο παρελθόν.

 

 

Καλοφτιαγμένο είναι και το τελικό της εξάτμισης, για ένα σκούτερ που γενικά δείχνει προσεγμένη κατασκευή.

Το Thrust Blitz 115 διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς: Μαύρο-κίτρινο, Μαύρο-κόκκινο και Μαύρο-μπλε.

Στο Δρόμο

Η θέση οδήγησης είναι κλασική παπιού, με τον κορμό του αναβάτη όρθιο και με το μικρό δίτροχο να βρίσκεται κάτω από τα πόδια του.

Η σέλα είναι αρκετά φαρδιά στην περιοχή του αναβάτη και μακριά. Αυτό που βλέπει ο αναβάτης όταν καθίσει στη σέλα του 115 είναι ένα κομψό απλό όργανο με μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο και μια οθόνη LCD με μαύρο φόντο και λευκά ψηφία, με χρήσιμες ενδείξεις (ταχύτητα, χιλιομετρητής, στάθμη καυσίμου, ρολόι και ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου).

H ποιότητα των περιφερειακών και των πλαστικών είναι καλή και οι καθρέφτες “μοντέρνοι”, δηλαδή μικροί, για να συμβαδίζουν με την σπορ ταυτότητα του παπιού.

 

 

Για να ενισχυθεί αυτή η τελευταία, συναντάμε σε διάφορα σημεία μαύρα πλαστικά που αντιγράφουν την υφή των ανθρακονημάτων.

Ο κινητήρας μπορεί να πάρει μπροστά με δύο τρόπους: είτε με τη μίζα, είτε βοηθητικά και με μανιβέλα, που είναι πλεονέκτημα σε περίπτωση αφόρτιστης μπαταρίας.

 

 

Ο κινητήρας είναι ήσυχος και εκπέμπει αυθεντικό θόρυβο παπιού. Είναι ροπάτος, με ελάχιστους κραδασμούς και το ενδιαφέρον είναι πως έχει όρεξη να ανεβάζει στροφές.

Όντας αντίγραφο – όπως η συντριπτική πλειοψηφία των παπιών – γιαπωνέζικου κινητήρα, έχει τα κλασικά χαρακτηριστικά απόδοσης, αλλά και ταχυστροφία.

Ο κινητήρας του Blitz έχει κυβισμό 114 cc, είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, με οριζόντιο κύλινδρο, έχει δύο βαλβίδες και πληροί τις προδιαγραφές Euro 5.

Η τροφοδοσία του γίνεται με ψεκασμό και η απόδοσή του φτάνει τους 9 ίππους στις 7.500 rpm. Οι διαστάσεις του κινητήρα είναι υποτετράγωνες (διάμετρος 51 mm, διαδρομή 55,6 mm) εξού και η ροπή που είναι 8,9 Νm, δύο χιλιάδες στροφές χαμηλότερα, στις 5.500 rpm.

Το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει τέσσερις σχέσεις και είναι τύπου “μύλος”, πράγμα που σημαίνει πως στο φανάρι μπορείτε να σταματήσετε με 4η και πατώντας το διπλό λεβιέ ταχυτήτων του μαλακού σασμάν προς τα κάτω, να περάσετε στη νεκρά.

Με ζωντάνια στις χαμηλές ταχύτητες, ο κινητήρας του Τhrust θα δείξει στις 8.000 rpm τα 100 km/h στο κοντέρ και στις 9.000 rpm τα 115 km/h, ενώ έχει ακόμα 1.000 στροφές για να φτάσει στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου.

Οι ταχύτητες ανά σχέση είναι 50 km/h για την 1η, 70 km/h για τη 2α, 90 για την τρίτη και 110+ για την 4η, με την πραγματική ταχύτητα να είναι τα 107 km/h. Απολύτως λογικές και εντός ανταγωνισμού επιδόσεις δηλαδή.

Η κατανάλωση του κινητήρα δεν ξεπέρασε τα 2,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, μάλιστα με γρήγορη οδήγηση και με το γκάζι να δουλεύει συχνά στο τέρμα του.

Πέρα από τις μαλακές αναρτήσεις που φροντίζουν να προσφέρουν άνετες διαδρομές για τη μέση του αναβάτη – αν και τα αμορτισέρ χρειάζονται λίγη παραπάνω απόσβεση επαναφοράς – συναντάμε και πολύ καλά φρένα, είτε πατώντας το πεντάλ του πίσω φρένου που συνδέει και το μπροστινό (βλ. σύστημα CBS), είτε μόνο με τη χρήση του μπροστινού δισκόφρενου που έχει δύναμη και αίσθηση.

Το κράτημα του Thrust Blitz 115 με τους 17άρηδες τροχούς και τα ελαστικά 2.50 μπροστά και 2.75 πίσω της CST (τα οποία έχουν πρόσφυση πάνω από τον μέσο όρο στη στεγνή άσφαλτο) είναι καλό, ειδικά για ένα δίτροχο με μεταξόνιο 1.210 mm, που ευνοείται ιδιαίτερα από το χαμηλό βάρος, στα 102 kg.

Μέσα στην πόλη, ο ροπάτος και ζωντανός ο κινητήρας κινεί το παπί γρήγορα και όταν βρεθεί σε δύσκολα “περάσματα” έχει για σύμμαχό του ένα στενό τιμόνι που περνάει από παντού.

Αν και θα θέλαμε μικρότερη ακτίνα στροφής του μπροστινού τροχού, η χαμηλή σέλα και κυρίως η ελαφριά κατασκευή κάνουν το Blitz πολύ εύχρηστο μέσα στην πόλη, που είναι και ο χώρος δράσης του έτσι κι αλλιώς.

Τελικά… Συμπέρασμα

Με καλή τιμή στα 1.790 ευρώ, το Thrust Blitz 115 καταφέρνει να γεφυρώσει δύο κόσμους, τον μοντέρνο – όσον αφορά την εμφάνισή του – με τις παραδοσιακές αξίες των παπιών, που είναι η απλή χρήση, η ευελιξία, και η φοβερή ευκολία με την οποία ελίσσεται μέσα στη μποτιλιαρισμένη πόλη.

Σαν “αστραπή” δηλαδή, όπως λέει και το όνομά του – Blitz – που σημαίνει και “αιφνιδιαστική επίθεση”,  υπαινισσόμενο ίσως παράλληλα  και την είσοδο της Thrust στην κατηγορία των παπιών…

Περισσότερες πληροφορίες: Thrust Motor – Δ. Γκουντούφας, Λ. Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343 Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected], www.thrust-motor.com

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Το Blitz 115 διαθέτει πολύ καλά φώτα, που είναι, όπως και τα φλας, τεχνολογίας LED

  • Υπάρχει θύρα USB αριστερά στην ποδιά, για φόρτιση συσκευών

  • Eπίσης υπάρχουν και πρακτικές ανοικτές θήκες στην περιοχή

  • Ένας ακόμα – έστω και μικρός – αποθηκευτικός χώρος υπάρχει για μικροπράγματα κάτω από τη σέλα

  • Ο συνεπιβάτης πατάει τα πόδια του πάνω σε καλής ποιότητας αλουμινένια (με λάστιχο στην πάνω επιφάνεια) μαρσπιέ

  • Αδύναμη είναι η κόρνα και ανεπαρκές το οπτικό πεδίο των καθρεπτών

  • Δυστυχώς μη αναδιπλούμενα είναι τα μαρσπιέ του αναβάτη, μια λεπτομέρεια που έχουμε συνηθίσει μεν, που πρέπει όμως να καταργηθεί για λόγους ασφαλείας δε, από όλα τα παπιά

Θετικά σημεία

  • Ροπή-Επιδόσεις κινητήρα
  • Φρένα – Φώτα
  • Μαλακές Αναρτήσεις

Χρειάζονται βελτίωση

  • Απόσβεση συμπίεσης αμορτισέρ
  • Μη αναδιπλούμενα μαρσπιέ αναβάτη
  • Κόρνα

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!